Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en slik for et par måneder siden. Et problem jeg har er at når jeg ikke har ringt på en stund, bruker telefonen lang tid på å klare å ringe. Får gjerne et eller to "call ended" uten forklaring før den faktisk begynner å ringe opp. Flere som har dette problemet?

Vet du om begge telefonene er på LTE nettet når anropet starter? Ringer du til et nummer som bruker Netcom-nettet eller skjer det også mot Telenor-abonnementer?

Lenke til kommentar

Jeg har nå åpnet telefonen (litt synd med at jeg har mistet garantien nå) og tatt av kameramodulen i fra hovedkortet. Har så tatt av rammen rundt kameraet og tatt av glasset som er over selveste kameraet.

 

Problemet er at rusket ikke er under kameraglasset, men under selveste linsen som er under kameraglasset. Denne får jeg ikke åpnet med at den er bygd sammen i en hel modul. Så jeg får ikke fjernet rusket. Har prøvd alle mulige metoder uten at det har hjulpet.

 

Så eneste alternativ er å kjøpe en ny orginal kameramodul til min Galaxy S4. Dette er jo ingen problem med at det er en enkel sak å skru av disse 6 skruene og få lirket opp bakdelen på telefonen og tatt av hovedkortet for å få av kameradelen for å få på den nye kameramodulen..

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg har nå åpnet telefonen (litt synd med at jeg har mistet garantien nå) og tatt av kameramodulen i fra hovedkortet. Har så tatt av rammen rundt kameraet og tatt av glasset som er over selveste kameraet.

 

Problemet er at rusket ikke er under glasset, men under selveste linsen som er under glasset. Denne får jeg ikke åpnet med at den er bygg sammen i en hel modul. Så jeg får ikke fjernet rusket. Har prøvd alle mulige metoder uten at det har hjulpet.

 

Så eneste alternativ er å kjøpe en ny orginal kameramodul til min Galaxy S4. Dette er jo ingen problem med at det er en enkel sak å skru av disse 6 skruene og få lirket opp bakdelen på telefonen og tatt av hovedkortet for å få av kameradelen for å få på den nye kameramodulen..

Er det noen som ser at du har skrudd opp telefonen da? Jeg skiftet selv kameramodul og det var gjort på 10 minutt. Men veldig irriterende at den ikke er helt tett så det kan komme støv inn i den.

Men så må jeg nesten innrømme at telefonen min har hatt et hardt liv med tanke på støv :p

Lenke til kommentar

 

Jeg har nå åpnet telefonen (litt synd med at jeg har mistet garantien nå) og tatt av kameramodulen i fra hovedkortet. Har så tatt av rammen rundt kameraet og tatt av glasset som er over selveste kameraet.

 

Problemet er at rusket ikke er under glasset, men under selveste linsen som er under glasset. Denne får jeg ikke åpnet med at den er bygg sammen i en hel modul. Så jeg får ikke fjernet rusket. Har prøvd alle mulige metoder uten at det har hjulpet.

 

Så eneste alternativ er å kjøpe en ny orginal kameramodul til min Galaxy S4. Dette er jo ingen problem med at det er en enkel sak å skru av disse 6 skruene og få lirket opp bakdelen på telefonen og tatt av hovedkortet for å få av kameradelen for å få på den nye kameramodulen..

Er det noen som ser at du har skrudd opp telefonen da? Jeg skiftet selv kameramodul og det var gjort på 10 minutt. Men veldig irriterende at den ikke er helt tett så det kan komme støv inn i den.

Men så må jeg nesten innrømme at telefonen min har hatt et hardt liv med tanke på støv :p

 

Man ser ikke på skruene eller på innsiden at den er skrudd opp, men på rammen rundt telefonen hvor man må lirke / løsne festene for å få opp bakdelen kan man jo se enkelte ripemerker / småe hakk etter at jeg måtte bruke en kvass kniv for å få opp bakdelen. Så vet ikke helt om verkstedene ser på det før dem eventuelt vil reparere en telefon. Rammen rundt telefonen (spesielt med tanke på at den er ut av plast) er jo ganske utsatt for slitasje.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg bruker google chrome som nettleser på min S4.

Det begynner å bli noen bokmerker etterhvert, greit nok.

Men jeg irriterer meg på at jeg ikke får sortert dem slik jeg vil. De som bli lagt til, ender øverst på lista.

Har laget noen mapper, men det blir likevel "ikke rette måten" for meg.

Noen som kan tipse meg om en app eller noe som gjør det lettere å sortere?

Har prøvd et par stk, men sletta de igjen da de var stinne av reklame..

Lenke til kommentar

* Løste seg selv, etter at jeg kjørte en virusskan, uten at den fant noe

 

Har et problem med en S4,som jeg har kjøpt brukt. Jeg kan ikke installere apk filer, eller bruke bankID, da ingenting skjer om jeg trykker på "installer" under installasjon av apk filer, eller trykker på "ok" knappen i bankID, når jeg har har skrevet inn fødslesnr. Knappene er der, men de reagerer ikke.

Har vært å sjekket i sikkerhet. Eneste jeg ikke får gjort noe med, er sikkerhetsnivå, som står på høy, uansett om jeg bytter til normal.

Har kjørt fab. reset. Er en telenor-telefon. Noen som vet om noe som fikse dette?

Endret av Gamling1
Lenke til kommentar

Jeg bruker google chrome som nettleser på min S4.

Det begynner å bli noen bokmerker etterhvert, greit nok.

Men jeg irriterer meg på at jeg ikke får sortert dem slik jeg vil. De som bli lagt til, ender øverst på lista.

Har laget noen mapper, men det blir likevel "ikke rette måten" for meg.

Noen som kan tipse meg om en app eller noe som gjør det lettere å sortere?

Har prøvd et par stk, men sletta de igjen da de var stinne av reklame..

Du kan sortere det med Chrome på PC-en. Trykk på valgmenyen øverst til høyre --> bokmerker --> bokmerker for mobil

Lenke til kommentar

Android er ikke iOS.

På iOS er det viktig å ha siste versjon, pga. feks. sikkerhetspatcher samt at nyest apps krever det.

Android er litt anderledes. Apps krever som regel at Google Play-tjenester som styrer dette, og denne blir oppdatert uansett hvilken versjon du har.

 

Har selv en vanlig S4, og merket ingen forskjell mellom 4.3 og 4.4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...