Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

 

I hvilke tilfeller skjer dette?

1. norsk nett > flymodus > slå av > slå på > flymodus > utenlandsk nett

2. som 1, men hopper over slå av/på prosedyren

3. kjører f.eks. bil over grensen

 

1

 

Hva gjør du for å få nett igjen? Kan jeg spørre om hvilke land / operatører du har opplevd det med og med hvilket norsk operatør SIM?

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Noen andre som sliter med at S4 ikke er spesielt glad i å koble seg automatisk på nett i utlandet ?

Ja. Det sliter jeg med hver gang jeg reiser ut. Fryktelig irriterende!

I hvilke tilfeller skjer dette?

1. norsk nett > flymodus > slå av > slå på > flymodus > utenlandsk nett

2. som 1, men hopper over slå av/på prosedyren

3. kjører f.eks. bil over grensen

 

 

 

I hvilke tilfeller skjer dette?

 

1. norsk nett > flymodus > slå av > slå på > flymodus > utenlandsk nett

2. som 1, men hopper over slå av/på prosedyren

3. kjører f.eks. bil over grensen

 

1

Hva gjør du for å få nett igjen? Kan jeg spørre om hvilke land / operatører du har opplevd det med og med hvilket norsk operatør SIM?
Lenke til kommentar

Jeg opplever at mobilen sliter uansett. Var nettopp i England og den bruker veldig lang tid på å finne og kople seg opp mot nettet. Aldri opplevd med noen av de andre mobiler jeg har hatt. Kom nettopp fra Sverige og etter en stund hoster den frem 4 muligheter. Men.....den vil ikke kople seg mot noen av disse! Jeg har Telenor.

Lenke til kommentar

Jeg har nå gått til det skritt å installere Cyanogenmod istedenfor standard-operativsystemet på mobilen min (siste nightly-versjon), og vil dele erfaringene så langt her.

 

Så langt er jeg godt fornøyd: Generelt raskere respons og betydelig lavere batteribruk.

 

Noen irriterende punkter også:

  • Flytting av apper til minnekort fungerer ikke. Jeg har lest at dette ikke er mulig i KitKat, men det var da ikke noe problem på rootet kitkat i Samsung-drakt. Løser det halvveis med FoulderMount-appen, som flytter applikasjonsdata til minnekortet.
  • SView mangler - en av de få Samsung-funksjonene som jeg faktisk brukte. Det finnes egne apper også for dette (jeg bruker S View fra HatRoid), men det fungerer ikke like "smooth" som med Touchwiz. Jeg liker faktisk Samsungs kalender- og mail-apper godt også - i KitKat-appen kan jeg f.eks. ikke synkronisere mail i combined view, noe som fungerer glatt med stock Samsung.
  • Jeg benytter jobbmailen på mobilen gjennom Exchange ActiveSync og har følgelig også aktivert pin for wake up-funksjonen. Hver gang mobilen booter (og bare da) får jeg imidlertid ikke tastet inn pin-koden umiddelbart etter at jeg har tastet PIN. Jeg må skru av skjermen og skru på igjen før dette blir mulig. Regner med at dette er en bug som vil bli rettet etter hvert.

 

Med tiden er det nok det førstnevnte som kommer til å være det viktigste ankepunktet- resten er til å leve med. Men etter 3-4 dager er jeg totalt sett godt fornøyd og kommer ikke til å skifte tilbake.

 

Edit: Kan legge til at installasjonen var veldig lettvint, da mobilen allerede var rootet: Bare last med zip, legg den på minnekortet, start opp i recovery og wipe + install from zip. (Så må Google-appene lastes ned separat og installeres på nytt på samme vis før du kan begynne med den store jobben med å reinstallere apper og tilpasse oppsettet slik du vil ha det.)

Endret av lysbryter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplever at mobilen sliter uansett. Var nettopp i England og den bruker veldig lang tid på å finne og kople seg opp mot nettet.

 

Kom nettopp fra Sverige og etter en stund hoster den frem 4 muligheter. Men.....den vil ikke kople seg mot noen av disse! Jeg har Telenor.

Du kan prøve å slå på flymodus og så slå den av igjen, se om det gjør noen forskjell.

Siden "den hoster fram 4 muligheter" betyr det at du tok manuelt søk fordi du hadde "kun nødanrop" i nedtrekksmenyen regner jeg med. Har hørt om denne feilen før, man har aldri opplevd den selv, tross en god del reising :hmm:

Lenke til kommentar

Idag kom det en firmware oppdatering på min S4+, endelig 4.4.2 tenkte jeg.. men neida. Kun en oppdatering på 4.3, (?) gikk fra MK6 til MK7 eller noe.

 

Hva f*** tar så lang tid da?!? Dette er S4+ kjøpt på elkjøp med tele2 abb. (har dog ikke tele2 lenger, men telenor)

 

Grunnbåndversjon: I9506XXUBMK7

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

 

Noen andre som sliter med at S4 ikke er spesielt glad i å koble seg automatisk på nett i utlandet ?

Ja. Det sliter jeg med hver gang jeg reiser ut. Fryktelig irriterende!

I hvilke tilfeller skjer dette?

1. norsk nett > flymodus > slå av > slå på > flymodus > utenlandsk nett

2. som 1, men hopper over slå av/på prosedyren

3. kjører f.eks. bil over grensen

 

 

I hvilke tilfeller skjer dette?

 

1. norsk nett > flymodus > slå av > slå på > flymodus > utenlandsk nett

2. som 1, men hopper over slå av/på prosedyren

3. kjører f.eks. bil over grensen

 

1

Hva gjør du for å få nett igjen? Kan jeg spørre om hvilke land / operatører du har opplevd det med og med hvilket norsk operatør SIM?

 

 

Jeg går inn for å søke etter operatør og velger automatisk, da kobler den seg til nett.

 

Har Telenor tvillingkort.

 

Gjelder egentlig alt av land jeg har vært i det siste året, litt her og der i Afrika, England, Irland, Thailand etc. Alltid det samme, telefonen vil ikke koble seg automatisk til nett før jeg søker opp nett og velger at den skal velge automatisk

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte programvaren på min S4 Active i går, og nå fungerer ikke Chrome på telefonen. Det spiller ingen rolle om jeg er koblet til wifi eller bare bruker mobildata, Chrome laster ikke inn noen nettsider. Vanlig "Internett" fungerer helt fint, den laster nettsider som vanlig. Hva kan dette komme av, og hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar

Installerte Chrome på nytt, det fikset saken. Lurte på en liten ting til, hvordan fjerner jeg sms fra innboksen på eposten min? Alle sms jeg får tilsendt dukker også opp i innboksen på hotmailen min, og det er litt plagsomt. Finner ikke ut hvordan jeg fjerner det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har tips til hvor jeg kan skaffe et nytt originalbatteri til S4 for en billig penge? Finnes mye på ebay, men er redd mye av det er billige kinakopier (som sikkert kan være bra... men..).

Altitec / batteributikken bruker jeg å kjøpe fra både til laptop og mobiler

For S4 ligger originalt på ca 380 , uorginalt ca 280

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...