Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orginal trådløslading eller ebay? Vurderer å kjøpe, men ebay er mye billigere :p

Jeg har kjøpt meg denne fra Ebay: http://www.ebay.com/itm/Qi-Wireless-Charging-Charger-Pad-Receiver-for-Samsung-Galaxy-S4-i9500-S3-Note2-/360722315084?ssPageName=ADME:L:OC:US:3160

 

Funker som fjell, samtidig som man slipper det ekstra tykke lade-bakdekselet til Samsung. (orginaldekselet buler ut en liten ekstra milimeter etter installasjon, men ikke så mye at man tenker over det)

 

Eneste negative jeg har å si om akkurat denne er at leveringen tok gode 4 uker, og at ladeplaten har et irriterende LED-lys som kan være plagsomt hvis ladeplaten ligger på nattbordet.

Siste "problemet" løste jeg ved å åpne ladeplaten (den henger sammen med klips, noe ala bakdekselet på telefonen) og bruke en svart sprittusj til å farge over området på platen der lyset skinner gjennom. :)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg denne fra Ebay: http://www.ebay.com/itm/Qi-Wireless-Charging-Charger-Pad-Receiver-for-Samsung-Galaxy-S4-i9500-S3-Note2-/360722315084?ssPageName=ADME:L:OC:US:3160

 

Funker som fjell, samtidig som man slipper det ekstra tykke lade-bakdekselet til Samsung. (orginaldekselet buler ut en liten ekstra milimeter etter installasjon, men ikke så mye at man tenker over det)

 

Eneste negative jeg har å si om akkurat denne er at leveringen tok gode 4 uker, og at ladeplaten har et irriterende LED-lys som kan være plagsomt hvis ladeplaten ligger på nattbordet.

Siste "problemet" løste jeg ved å åpne ladeplaten (den henger sammen med klips, noe ala bakdekselet på telefonen) og bruke en svart sprittusj til å farge over området på platen der lyset skinner gjennom. :)

Vil denne virke gjennom et lommebok deksel som jeg bruker på telefonen.

Endret av Kbr
Lenke til kommentar

Jeg er plaget av at telefonen min har begynt å gå tom for strøm etter en 5-6 timer. Det virker som det er "Google-tjenester" og "Internett" som er synderen.

 

Har ikke installert noe eller endret på noe, så jeg synes dette er litt rart. i starten jeg hadde telefonen hadde jeg forsatt igjen litt strøm når jeg gikk til sengs. Det kan jeg glemme nå.

 

Noen som vet hva de nevnte "strømtyvene" bruker? Er det noe jeg kan slå av som vil redusere strømforbruket?

 

Telefonen er ca. fire måneder gammel, det kan da ikke være batteriet som er ferdig allerede nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telefonen er ca. fire måneder gammel, det kan da ikke være batteriet som er ferdig allerede nå?

Sjekk om du har serienummer på batteriet som begynner på BD.

Se også etter om batteriet buler. Hvis telefonen slår seg av når du har lav batteristand, så er også det et tegn på defekt batteri.

 

Les forøvrig de siste sidene i tråden her for mer info.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, så gikk oktober uten at vi fikk android 4.3. Forstår meg ikke helt på ooppdateringene til Samsung. Nå er det 2 uker siden 4.3 kom til Tyskland, så hvorfor rulles den ikke ut i Norge? Kjenner jeg begynner å bli litt sugen på Nexus 5!

 

Hva er nytt i 4.3, kort fortalt? 4.2.2 funker fjell, og det er vel ikke den siste versjonen engang.

Lenke til kommentar

Sjekk om du har serienummer på batteriet som begynner på BD.

Se også etter om batteriet buler. Hvis telefonen slår seg av når du har lav batteristand, så er også det et tegn på defekt batteri.

 

Les forøvrig de siste sidene i tråden her for mer info.

Takk for innspill. Batteriet mitt begynner på LC. Det buler heller ikke. S3'en jeg hadde symptomene at den slo seg av, men denne er ikke sånn. Det er mere at den rett og slett går fort tom for strøm hvis du skjønner. Endret av KontraBass
Lenke til kommentar

Du kan laste ned "better battery stats" og se om du finner noe der etter en dag eller to. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Hvis telefonen ikke får sove nok, så går batteriet fort. Lønner seg å slå av Google Now.

Ellers bør man passe på hva man bruker av GPS, mobildata, wifi, BT o.l. Mobildata vil bruke mye mer strøm ved dårlig dekning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er nytt i 4.3, kort fortalt? 4.2.2 funker fjell, og det er vel ikke den siste versjonen engang.

 

Det er en del ytelseforbedringer.. De testene jeg har lest hittil har vist til ~8% forbedret ytelse på benchmarks.

De har også forbedret bildehåndteringen så vi får enda bedre bilde på skjermen..

Så er det noen ekstra features på plass, bl.a. Samsung Knox for de som bryr seg om slikt.

 

Now let’s talk about the new Android 4.3 update. There are not much visual changes but there are a ton of under the hood improvements and optimisations. The device simply feels much faster than before, and benchmark scores have significantly increased as well. In Antutu Benchmark we used to get a score of 25-26K with Android 4.2.2 and now with Android 4.3 we get around 29-30K. Samsung doesn’t provide an official change log for its updates but after testing a few internal builds and this official one, we can give you folks our own list of changes and improvements we have noticed.

CHANGES AND IMPROVEMENTS IN ANDROID 4.3 UPDATE

- OpenGL 3.0 Support

- GALAXY GEAR Support

- TRIM Support (Makes the device much faster)

- ANT+ Support

- Samsung KNOX Implementation (KNOX bootloader and dedicated application)

- Samsung Wallet comes pre-loaded

- Improved RAM management

- Improved Display colour reproduction (Display looks much sharper than before)

- Improved TouchWiz Launcher (Much less launcher redraws and less lag)

- New Samsung Keyboard

- New Samsung Browser (Full screen by default, new tab interface and more)

- New Reading Mode (Optimises display for reading, used by only a few specific applications)

- New Camera firmware

- Minor UI tweaks (Contacts app, Flashlight Widget, dialog boxes etc)

Kilde: http://www.sammobile.com/2013/10/17/samsung-galaxy-s4-lte-gt-i9505-receives-official-android-4-3-update/

 

Nederst i den saken der er det også en youtube-video på ~2 minutter som viser 4.2.2 mot 4.3 side by side. :)

Endret av Smurstafa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er så lavt volum på min S4. Det er greit med hodetelefoner, men når den kobles til bilspiller eller alle former for ekstern lyd blir det så vanvittig lavt, slik at eksterne volumkontrollere må veldig høyt opp.

 

(Ja, volumet på telefonen er på maks).

 

Hvorfor har de gjort det slik? S2 var mye høyere. Finnes det noen gode løsninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...