Gå til innhold

Her er hjemmesiden staten brukte 125 millioner på


Anbefalte innlegg

Jeg ser to tenkelige scenerioer:

 

1. De som ledet prosjektet har huet i drømmeland, og vet ikke hva de bedriver på skattepengers bekostning.

 

2. De som ledet prosjektet er noen utspekulerte jævler som klarer å sitte i prosjektledelsen og hente god lønn så lenge det lar seg gjøre, mens de strør om seg med midler til den ene etter den andre konsulenten (? bekjent ?).

 

Alternativt kan man godt ha en sammenblanding hvor de er jævler samtidig som de ikke er særlig smarte jævler. Men da er en ting sikkert, at de har gått i skole hos "AP" eller noe liknende. For der er det mye grums. Man skal ikke la andre partier gå tørrskodd ut av uføret heller, dersom disse eksempelvis var rot i alt røret og pengesløsingen.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Staten kan bomme, uten at det får større konsekvenser enn at man må bortforklare til media i en periode. Så er alt glemt. Et lite-middels firma kan gå på en økonomisk smell, som i verste fall kan bli fatal for firmaets eksistens. Staten trenger ikke ta slike hensyn.

 

... tror fortsatt den kan forbedres

Lenke til kommentar

bare for å sette det litt på spissen.

125 000 000 kr tilsvarer 5000 kr til 2083 mennesker i 12 måneder.

5000 er etter hva jeg vet "minste satsen" til NAV som et menneske skal ha hver måned får å kunne leve borte fra gata.

 

Det er horribelt hvordan dette kunne blitt brukt på en nettside som skal gi mennesker innsyn til de som ønsker informasjon om naboen sin.

 

Jeg er enig i at summen virker drøy, men ssb fanger nok litt videre enn informasjon om naboen.

Lenke til kommentar

125 millioner for et datasystem er uansett hvor mange unnskyldninger for dårlig planleging man har , et astronomisk beløp

Langt over det som er eksempeltabellt.

 

Her burde det ha holdt lenge med 10 , selv det er alt for mye når jeg tenker meg om

Dette er et så håpløst utsagn at jeg vet ikke om jeg skal gidde å opplyse deg om hvor feil du tar, med tanke på hvor lite villig du er til å innse at du ikke vet hva du snakker om i andre tråder.

 

Kan som et eksempel nevne at det nylig er gjennomført statlig prosjekt for å modernisere og klargjøre IT-systemer for å gjennomføre pensjonsreformen i Norge, levert på tid og kost, til ca. 2 milliarder NOK, hvor staten selv anslår at den ville tapt over 30 milliarder NOK pr. år systemet eventuelt ville blitt forsinket.

 

Så her har du virkelig ikke peiling på hva du snakker om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At disse inkompetente apekattene, andre tilbakestående gorillaer og den gjengen såpkokare som står bak dette og lignende burde sprenges til helvete i likhet med sittende regjering og hele staten. At disse får sove om natta med god samvittighet er et under, makan til toskete faen

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Det der er jo problem på host server siden. Ikke webside design/bygging.

Det har med at staten ikke har kontroll over kosnader på offentlige prosjekter, hvor er logikken i at altinn sine servere skal koste halvparten av googles' servere? - Etter hva jeg forstår er det fullstendig relevant til denne Kr 125m siden.

 

Det er som tidligere sagt, alle fakturaer sendt til staten skrives med gaffel.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Dette er et så håpløst utsagn at jeg vet ikke om jeg skal gidde å opplyse deg om hvor feil du tar, med tanke på hvor lite villig du er til å innse at du ikke vet hva du snakker om i andre tråder.

 

Kan som et eksempel nevne at det nylig er gjennomført statlig prosjekt for å modernisere og klargjøre IT-systemer for å gjennomføre pensjonsreformen i Norge, levert på tid og kost, til ca. 2 milliarder NOK, hvor staten selv anslår at den ville tapt over 30 milliarder NOK pr. år systemet eventuelt ville blitt forsinket.

 

Så her har du virkelig ikke peiling på hva du snakker om.

jeg har faktisk mere peiling en du tror.

 

Det er ikke rart at det blir dyrt når alle skal ha den dyreste programvaren samtidig som kompetansen er sås som så og de må leie inn hjelp i tillegg.

jeg tviler på at staten i det hele tatt har tenk på rabatterer når programvaren bli kjøpt inn .

og hvor mye har de bruk på nytt utstyr ?

hva med kontorene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...