Gå til innhold

Her er hjemmesiden staten brukte 125 millioner på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endeløse utredninger, rapportering, dokumentasjon som aldri blir lest, periodiske bevilgninger som løper ut, retur og omgjøringsbegjæringer fra godkjennende instanser. Så ender man opp med å betale mer for å fatte beslutningen enn man gjør for selve produktet. Slik jeg forestiller meg det. Kan selvsagt hende jeg tar feil. Det er lett for fantasien å overdrive når det kommer til sånt.

Lenke til kommentar

Sprøyt? Har du noen gang tatt en titt på hvem som jobber i SSB og tatt et dybdeblikk på hva de gir ut av statistikk og kommentarer?

 

Nei, men det har tydeligvis du. Når du kommer med denne typen konspirasjonsteorier bør du i det minste komme med noen eksempler, om du i det hele tatt skal ha noe håp om å bli tatt seriøst.

Endret av Aiven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

korrupsjon...

eller vanvittig inkompetanse. uansett noen burde miste jobben.

Enig. Mange som vil spise av kaken. Høres veldig korrupt ut, på lik linje med mye annet politikerstyrte greier. Det ekle med sånt er at korrupt praksis gjerne smitter over i det private markedet. Faren er der ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg kan se og skjønne at back-end koster penger og kan være håpløst komplisert å gjøre noe med. Det jeg IKKE kan se og skjønne er at en plattform for presentasjon skal være så forbanna komplisert at det har tatt seks år og 125 millioner kroner å utvikle den.

 

Trenering (bruk av lang tid) er det viktigste virkemiddelet til den korrupte planlegger-staben. Melke penger så lenge ingen tar dem for det. Helt til noe tvinger fram et steg videre i utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med slike prosjekter er nok at de som gjør dem går på kontrakter , som ikke kan brytes uten erstatning

 

Samtidig så vil nok staten at prosjektet fullføres uansett hva det vil koste til slutt

 

Så kan man lure på hvor god slike prosjekt er planlagt

Godt poeng.

 

Statistikk fra SSB er babyen til en hver politiker uansett partitilhørighet. De skal selvfølgelig ha verktøyet sitt i orden foran en kommende valgkamp. Slik at en politiker kan denge en annen politiker i hode med at statistikken sier blah blah blaaaaaaah

Lenke til kommentar

Korrupsjon og inkompetanse. SSB er et sosialistorakel. Det eksisterer utelukkende for å komme opp med misvisende politisk korrekte grafer og statistikker som kan brukes til å slå ihjel kritikk. Det er ikke overraskende at de fikk dyppe snoppen i pengebingen til de rødgrønne.

Du har gode poenger. Men, det er ikke nødvendigvis statistikken som er unøyaktig, for de er nok veldig proffe de som utarbeider den. Det er hvordan statistikken brukes av politikerne som man kan kritisere.

 

Er helt enig at SSB er en politikers baby, som må stelles godt med, derav tillatelser til å bruke så ekstreme summer på en webside, er hva jeg tipper er halve sannheten. Men, når ting først er korrupte, så synes jeg det sunt at det stilles spørsmål ved om også at statistikken kan være innsamlet på korrupt vis. Ingenting er utenkelig i et korrupt samfunn.

Lenke til kommentar

Hvis noen føler de kan gjøre det bedre eller vil ha sin del av det "korrupte gildet" er det vel bare å melde seg flivillig.

 

https://www.webcruit...n_site_header=0

 

Jøss, 600 000 i potensiell begynnerlønn i en offentlig etat med tilhørende goder. Bachelor i informatikk er tydeligvis den beste investeringen man kan gjøre.

 

e: Så at man måtte flytte til brønnøysund. Glem det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...