Gå til innhold

Guide: Slik fjerner du Java for godt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke installert Java etter at jeg formaterte laptopen min for to måneder siden, og har ikke brukt det siden. Det eneste Java kunne vært brukt til er nettbanken, men heldigvis så kan man logge inn på nettbanken (Sparebanken Vest) uten Java, så da slipper jeg å ha Javasøppelet installert :)

Lenke til kommentar

Ummm nei, blir ikke noe java løs sak med bruk av mobilen, dette av flere årsaker.

 

1, jeg regner mobilen som en lavsikkerhetssone, som betyr at alt som er viktig skal ikke befinne seg der, dette for å gjøre den mindre lukrativ ved tyveri.

 

2, Taste inn KID nummer med mobilen? Nah, det kommer ikke til å skje, alt for tungvindt og lett å taste feil, den er utslått av numpad tastaturet.

 

Med andre ord, man må ha Java fram til bankene kopierer svenskene sin javafrie løsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Tips til hvordan gjøre livet vanskeligere for deg"

 

Java er ikke det problemet de skal ha deg til å tro

Skal ALLTID være forsiktig på nettet, uansett hva du gjør

 

Har selv buypass og bruker det til det meste, fordi det er mye enklere enn å fikle med en mobil, og mye sikrere

 

Mister du mobilen er du "screwed"

Buypass kortet er koblet til en pc hjemme, så med mindre huset brenner ned..

Lenke til kommentar

Java forsvinner ikke her før man finner en alternativ løsning som er like lettvint. Hvis det hadde vært enorm risiko forbundet med Java, så ville nok ikke banker etc fortsatt med løsningen. Det handler jo tross alt om risikostatistikk her i livet og man kan ikke fjerne all risiko uansett. Dermed bør man vite omtrentlig hva man utsetter seg for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns det er litt sketchy at du kan logge inn på diverse mobilbanker med kun 4 sifret tallkode. For å betale så må du derimot gjerne logge inn med engangskode.

I DnB sitt tilfellet er det ikke kun fire sifferet kode, man må i tillegg bruke koden fra kode brikken. Men begge tastes inn samtidig, så det er helt klart rom for forbedringer.

Lenke til kommentar

Vel kan du logge inn både på norsk tipping og enkelte banker ved hjelp av mobilen, men hvem betaler SMS meldingene som brukes?

 

Det er deg. Så i stedet for gratis innlogging, må en nå betale for dette hver gang, ofte flere ganger.

 

I utgangspunktet er dette et legitimt poeng, men SMS koster tilnærmet intet nå. De fleste har vel også abonnementer der et antall sliker er inkludert, og mange har hundrevis til overs på slutten av måneden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I utgangspunktet er dette et legitimt poeng, men SMS koster tilnærmet intet nå. De fleste har vel også abonnementer der et antall sliker er inkludert, og mange har hundrevis til overs på slutten av måneden.

 

Poenget er at man ikke skal "tvinges " til bruke tjenester som koster penger når man bruker internnett på nødvendige ting

hvis man har den holdning at hver ille ting man skal gjøre koster penger , men det er ikke så farlig siden jeg har råd likevel så er man på feil kurs

 

Nå man betler 200-250 kr året for ha nettbanken så er det unødvendig å også måtte betale for tjenestene man bruker

Nå er det heller ikke alle som har abonnement med gratis sms

Lenke til kommentar

Vel kan du logge inn både på norsk tipping og enkelte banker ved hjelp av mobilen, men hvem betaler SMS meldingene som brukes?

 

Det er deg. Så i stedet for gratis innlogging, må en nå betale for dette hver gang, ofte flere ganger.

Noen av app'ene for engangskode bruker datatrafikk. Men det går også på kundens regning.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er nøyaktig det han mener. Hvorfor skal det koste noe hver gang man logger seg inn i en nettbank?

Les igjen. Han sa SMS, men det er også løsninger som bruker datatrafikk.

Det er ikke sikkert det betyr så mye for kunden, men det avhenger litt av kundens abbonement osv.

Det er uansett relevant.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...