Gå til innhold

Guide: Slik fjerner du Java for godt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neste artikkel blir vel " Hvordan du kan slippe å betale tusenvis i avgifter "

Løsninga ligger i å "avinstallere" skiltene på bilen og ta sykkelen i bruk ?

Dette var en veldig misvisende artikkel. skjerpings.

Om jeg avinstallerer Java på min pc, så kommer jeg rett og slett ikke i nettbanken.

Lenke til kommentar

Neste artikkel blir vel " Hvordan du kan slippe å betale tusenvis i avgifter "

Løsninga ligger i å "avinstallere" skiltene på bilen og ta sykkelen i bruk ?

Dette var en veldig misvisende artikkel. skjerpings.

Om jeg avinstallerer Java på min pc, så kommer jeg rett og slett ikke i nettbanken.

 

 

Hvilken nettbank bruker du ?

Lenke til kommentar

Vel kan du logge inn både på norsk tipping og enkelte banker ved hjelp av mobilen, men hvem betaler SMS meldingene som brukes?

 

Det er deg. Så i stedet for gratis innlogging, må en nå betale for dette hver gang, ofte flere ganger.

 

 

Eg har brukt BankID på mobil og SMS-innlogging hjå Norsk Tipping og Skandiabanken. BankID på mobil vert ført som eigne transaksjonar på mobilfakturaen, desse er gratis (Telenor). Norsk Tipping og Skandiabanken sender deg ein kode, denne må du skrive inn på PC-en. Altså vert det ikkje sendt SMS i retur når du brukar desse. SMS-innlogging hjå Norsk Tipping og Skandiabanken er heilt gratis å bruke.

Lenke til kommentar

Les igjen. Han sa SMS, men det er også løsninger som bruker datatrafikk.

Det er ikke sikkert det betyr så mye for kunden, men det avhenger litt av kundens abbonement osv.

Det er uansett relevant.

Les igjen. Han sa SMS, men det er også løsninger som bruker datatrafikk.

Det er ikke sikkert det betyr så mye for kunden, men det avhenger litt av kundens abbonement osv.

Det er uansett relevant.

 

Hvis det ikke bruker betalbar data i form av SMS, MMS, 3G etc. Hvordan kan man da forsikre seg om at det er den personen?

 

Det er fullt mulig å simulere en tlf som bruker WiFi, og hvor er da sikkerheten?

Lenke til kommentar

Hvis det ikke bruker betalbar data i form av SMS, MMS, 3G etc. Hvordan kan man da forsikre seg om at det er den personen?

 

Det er fullt mulig å simulere en tlf som bruker WiFi, og hvor er da sikkerheten?

Hæ? Jeg bare la til at det også finnes app'er som bruker datatrafikk, da i tillegg til de som bruker SMS.

Lenke til kommentar

Ja, Java er livsfarlig, la oss gå over til VB!

 

Bankene og andre har gode nok sikkerhetsløsninger at det ikke er grunn til panikk.

 

Eneste problemet er banker som ikke kan sende bankid-kode via SMS eller gi bankid-app i stedet for den stygge bankid-brikken. *host* Nordea.

 

Java er et fint kodespråk og måtte Java lenge leve.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, Java er livsfarlig, la oss gå over til VB!

 

For ikke å snakke om Cobol, C/C++, C#.. og ikke glem Assembler!

:)

 

Ganske så "sprøtt" å se så mange som liksom er opptatt av data/hardware "disse" ett programmeringsspråk.

 

All kode som eksekveres på en platform, om det er i "userspace", i en browser (JS) eller i en "sandbox" er potensielt skadelig.

Avhengig av "runtime-implementasjon", OS det eksekverer i og hvor godt en "sandbox" er implementert.

 

Blir helt feil å skylde på Java.

 

Når det er sagt synes jeg det er greit at det overhypede "fixitall" språket Java nå har fått seg ett skudd for baugen/få skylda for sikkerhetshull.

Er det noen som skal ha "cred" i Java-"verdenen" er det alle de dyktige "tekniker-programmerere" som i tidens løp har implentet JRE på alle de platformer Java eksekverer i. At noen av de bare er mennesker og koder inn en og annen "bug" (sikkerhetshull) vil/ville jo skje/skjedd uansett versjon av JRE/platform.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...