Gå til innhold

Så lett kan du snart bli tatt for piratkopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye konspirering her i kommentarfeltet.

Det som vil være aktuelt er norsk musikk og filmindustri skal kunne få en finger med i spillet, og det vi kanskje kommer til å se er at:

a) En person blir straffet for å staturere et eksempel.

b) Og/eller gå etter de som er organiserte i den forstand at de er meddrivere av store nettsider og har servere hos seg.

Det at film og platebransjen skal leie inn etterforske av alle og enhver, er jo helt absurd og det vil jo vil ikke være ressurser og tid til å gjøre dette. Det eneste man trenger å gjøre er å tenke rasjonelt, og det er slett ikke vanskelig.

 

Jeg kunne personlig ikke gitt en større beng i hverken norsk film eller musikk, makan til låvmålsproduksjoner tror jeg en må til Nord-Korea for å toppe. Jeg vet ikke om de er klar over det selv, men etterhvert som streaming blir større vil de bli mindre siden folk utelukkende velger kvaliteter som de klart ikke har. Norsk plateindustri er som dinosaurene, eneste forskjellen er at de vet at asteroiden kommer til å treffe dem. Uten at de gjør noe konstruktivt med det.

Media-markedet idag har dog noen svakheter: Selv savner jeg muligheten til å kjøpe musikk i m4a, FLAC eller WAV gjennom nedlastinger, så jeg er nødt til å ta den tunge veien å ofte bestille nye eller brukte CD-er via. eBay.

Det hadde dessuten vært flott om en kunne kjøpe nedlastinger av filmer på 3-12GB i full-hd noen steder til 50,- stk som ikke er så alt for langt unna blu-ray idag.

Streaming kommer helt klart til å ta over, og jeg er selv bruker av Netflix. Om de justerer kvaliteten litt opp der, og utvider uttvalget sitt er dette en helt klar vinner. Også om Spotify begynner å streame i tapsløs kvalitet er dette en sikker vinner hos meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og få massiv innvandring på kjøpet! Venstre er ikke løsningen på dette. Tro meg.

 

Hva i alle dager har innvandring med våre rettigheter på nett å gjøre? Venstre er ihvertfall det beste Stortingspartiet å stemme på om man er interessert i å verne rettighetene sine på nett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil dette uansett ha noen større betydning? At de nå i teorien har litt ekstra makt, og at det blir all slags skremselspropaganda i media er nå en ting, men i andre land som USA så har vell dette vært mulig lenge og der kan man vell telle antall saker hvor en vanlig person har blitt dømt på en hånd, og det er tross alt i et land som USA.

Er nokk ikke bare torrenter og den slags folk legger i dette. Er det faktum at her prøver staten å krenke personvernet på det frie internett med overvåkning, og mest sannsynelig hvist dette går gjennom så blir det nokk snøballeffekten.

 

For ikke å snakke om DLD som er under bearbeiding. Er mange i Norge som ikke skjønner konsekvensene av disse vedtakene.

 

Men du kan ta deg fan på at her tenker statten med $ øynene også!

Endret av Jann.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting ang VPN løsninger i denne forbindelse.

 

Jeg tester ut to VPN løsninger nå, StrongVPN og privateinternetaccess.com. StrongVPN sier at de ikke tillater deling av opphavbeskyttet matriale, så det betyr vel at om de får en klage på deling av f.eks filmer/musikk lastet ned/opp via Piratebay så vil de stenge kontoen. De vil også kunne gi opplysninger om IPen til de som spør. Privatinternetaccess logger ingen ting, og gir ikke ut noe.

 

Bakdelen er at StrongVPN er selvsagt den raskeste. Jeg får rundt 50-60 Mbit på min 70 Mbit linje. Det er når jeg bruker Nederland serverene. Med Privateinternetaccess får jeg bare rundt 15 Mbit fra Sverige serverene.

 

Det jeg egentlig lurerer på er om Norge innfører de nye reglene. Og det blir lov til å spore opp IPene og alt det der. Hvordan blir det når IP adressen jeg bruker er f.eks i Nederland. Da er det jo ingen grunn for norske myndigheter til å spore den adressen, for de kan jo umulig vite at bak IP adressen i Nederland så skjuler det seg en norsk IP. Og myndighetene i Nederland har jo ingen slik lov per dags dato.

 

Så har det noe betydning at StrongVPN i teorien leverer ut IP informasjon?

 

Jeg skjønner jo at om en eller annen film/musikk advokat rapporterer inn IP adressen i Nederland på grunn av at jeg laster ned en eller annen film/musikk fil, så kan kontoen min bli sperret. Men det skal vel mye til at norske myndigheter med det nye lovverket skal finne meg?

 

Lurer jo veldig siden det er stor forskjell på 50-60 Mbit og 15 Mbit.

Lenke til kommentar

 

Mener jeg leste en plass at selvom man har seedbox så har dem info om deg og denne kan staten eller en istanse få ut. (hvist ikke jeg tar helt feil)

Det stemmer ikke helt. I første omgang må de klare å spore denne seedboxen til deg. Har du betalt med bankkortet ditt (alt er bitcoin) finnes det selvfølgelig en link til deg og ditt leierskap. Men da blir neste skritt å få utlevert informasjonen fra de som sitter på serverne til seedboxen. Det er derfor viktig at en er klar over hvor i verden seedboxen sine servere er lokalisert, og hvilke regler som gjelder der.

 

Hva i alle dager har innvandring med våre rettigheter på nett å gjøre? Venstre er ihvertfall det beste Stortingspartiet å stemme på om man er interessert i å verne rettighetene sine på nett.

At samme parti står for begge deler... (Men i praksis vil nok ikke Venstre få særlig gjennomslag for sin innvandringspolitikk i en regjering, innen personvern og opphavsrett derimot tror jeg de nok vil klare å få igjennom mer).

Lenke til kommentar

Ja! la oss kriminalisere den jevnlige mannen i gata, mens dopsalg florerer åpenlyst i deler av Oslo. La oss bruke tid og penger og sette politiet på filmtittere, spillere og musikklyttere i stedet for at de holder ro og orden i gatene og forhindrer overfallsvoldtekter, ran og slosskamper. - Liv og helse får vente på seg! - store selskaper taper jo faktisk penger! (Vel, egentlig ikke så voldsomt...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde det vært slik hadde alle produsentene lagt ut lovlige gratis nedlastninger.

 

En annen ting er alle linker som kommer frem i denne tråden, viser stort sett at de som laster ned ting ulovlig er også de som legger igjen mest penger i det markedet. Selvfølgelig er det det.

En bilmekaniker kjøper flest deler til en bil. Er det da rett at han kan gå inn på et lager/butikk og "ta med seg" deler som egentlig skulle betales for, ifølge den som selger varen?

 

Men man er jo aldri i noen butikk, sammenligningen er om det lå bildeler, filmer, og cder fritt ute i gata.

 

Dessuten er det noen som har skjønt det da, feks spotify- Metallica og et par band..

Lenke til kommentar

Jeg leier VPN og Seedbox hos Seedboxes.cc. Noen som har erfaring med Seedboxes.cc?

 

Jeg har en Red Dragon boks hos Seedboxes.cc

 

God fart og god kundeservice. På "Min side" kan du se hvor mye du har igjen av lagringsplass, hvor mye du har lasted opp, restarte seedboxen din, velge torrent klient du vil bruke osv. Veldig lettvint og oversiktlig.

 

Veldig fornøyd :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Jeg har en Red Dragon boks hos Seedboxes.cc

 

God fart og god kundeservice. På "Min side" kan du se hvor mye du har igjen av lagringsplass, hvor mye du har lasted opp, restarte seedboxen din, velge torrent klient du vil bruke osv. Veldig lettvint og oversiktlig.

 

Veldig fornøyd :)

 

Jeg har en Bat Box hos Seedboxes.cc, men vurderer å oppgradere. Har ikke hatt et eneste problem med det siden jeg første gang begynte å bruke det for rundt to måneder siden, men hvor sikkert er Seedboxes.cc egentlig? Hva er sjansen for utlevering av brukerdata - med tanke på det endelige forslaget til ny piratlov her i Norge.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Jeg har en Bat Box hos Seedboxes.cc, men vurderer å oppgradere. Har ikke hatt et eneste problem med det siden jeg første gang begynte å bruke det for rundt to måneder siden, men hvor sikkert er Seedboxes.cc egentlig? Hva er sjansen for utlevering av brukerdata - med tanke på det endelige forslaget til ny piratlov her i Norge.

 

We may disclose your personal information

as required by law, such as to comply with a subpoena, or similar legal process

when we believe in good faith that disclosure is necessary to protect our rights, protect your safety or the safety of others, investigate fraud, or respond to a government request,

if Seedboxes.cc is involved in a merger, acquisition, or sale of all or a portion of its assets, you will be notified via email and/or a prominent notice on our Web site of any change in ownership or uses of your personal information, as well as any choices you may have regarding your personal information,

to any other third party with your prior consent to do so.

Kilde: http://wiki.seedboxes.cc/index.php/Privacy_Policy

Lenke til kommentar

Ja! la oss kriminalisere den jevnlige mannen i gata, mens dopsalg florerer åpenlyst i deler av Oslo. La oss bruke tid og penger og sette politiet på filmtittere, spillere og musikklyttere i stedet for at de holder ro og orden i gatene og forhindrer overfallsvoldtekter, ran og slosskamper. - Liv og helse får vente på seg! - store selskaper taper jo faktisk penger! (Vel, egentlig ikke så voldsomt...)

For å sitere Jim Butcher: "We are all ostriches, and the world is sand"

Lenke til kommentar

Jeg har en Bat Box hos Seedboxes.cc, men vurderer å oppgradere. Har ikke hatt et eneste problem med det siden jeg første gang begynte å bruke det for rundt to måneder siden, men hvor sikkert er Seedboxes.cc egentlig? Hva er sjansen for utlevering av brukerdata - med tanke på det endelige forslaget til ny piratlov her i Norge.

 

Si det. Seedboxes.cc aksepterer ikke Public trackere, så bare det gjør att du kansje er sikrere, da du må bruke boksen på private trackere, vil tippe sannsynligheten for att de er på private sider er liten. IP på boksen min viser Frankrike, så det vil jo da se ut som jeg laster ned fra Frankrike, og spørsmålet er jo om disse tullingene som sitter å sporer opp dette, enten

 

A: Skal finne ut hvem som skjuler seg bak en fransk IP, eller faktisk gå for en Norsk IP, som da sikkert vil være mye lettere å få utlevert noe som helst. Vil tippe de har ganske mange IP'er å forholde seg til ,så da ser jeg ikke logikken i å velge en utenlandsk IP blant mange Norske IP'er.

B: Faktisk få utlevert noe som helst fra Seedboxes.cc

 

Jeg tar det uansett med knusende ro. Jeg laster ned såpass lite Norsk materiale att jeg ikke ser på det som noe problem. Og jeg bruker kun Public trackere i nød, jeg er medlem på såpass mange gode private trackere, att det stort sett ikke er noe problem å finne det jeg vil ha.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Si det. Seedboxes.cc aksepterer ikke Public trackere, så bare det gjør att du kansje er sikrere, da du må bruke boksen på private trackere, vil tippe sannsynligheten for att de er på private sider er liten.

 

Jeg laster ned fra public trackere på seedboxen min? Kan hende jeg spør litt dumt nå, men er det mulighet for å legge til flere private trackere? Slik jeg kan seede fra bl.a ExtremeBits.org?

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Jeg laster ned fra public trackere fra seedboxen min? Kan hende jeg spør litt dumt nå, men er det mulighet for å legge til flere private trackere? Slik jeg kan seede fra bl.a ExtremeBits.org

 

Det er mulig det går ann, jeg har ikke prøvd, men dette står nå på siden deres :)

 

Do you allow public trackers?

We do not allow public trackers to be used on our seedboxes. The reason is really obvious. People use their seedboxes to be able to maintain a good ratio on private trackers. Torrents downloaded from public trackers, consume a lot of bandwidth. We are trying to provide a service with high standards for the majority of users, who want to use their seedbox for their account on a private tracker. If you want to use your seedbox with public trackers, our seedboxes are not for you

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...