Gå til innhold

– Neste Xbox krev Internet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan taper Microsoft på at du har PC? Fortell meg mer om datakunnskapene dine.

Poenget hans var vel at det var Microsofts tap om han ikke kjøpte konsollen, og sånn sett har han jo rett. Så, hvilke datakunnskaper var det han skulle fortelle mer om og hvordan er dette relevant? Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Vel.PCen står nå her, lett tilgjengelig. Microsofts tap.Det sagt så tviler jeg på de tør.
Hvordan taper Microsoft på at du har PC? Fortell meg mer om datakunnskapene dine.

 

La meg utdype.

MS vil i følge ryktene gjøre det tungvindt å spille på Xbox 720. Jeg gidder ikke bruke penger på noe tungvindt når jeg har en fullt fungerende PC stående. En PC er lett tilgjengelig.

Da vil MS tape penger på at jeg ikke kjøper konsollen deres og at jeg ikke kjøper noen spill til gitte konsoll.

Ergo taper MS penger.

 

Mine datakunnskaper er litt over middels, men jeg ser ikke hvorfor det skulle være relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg utdype.

MS vil i følge ryktene gjøre det tungvindt å spille på Xbox 720. Jeg gidder ikke bruke penger på noe tungvindt når jeg har en fullt fungerende PC stående. En PC er lett tilgjengelig.

Da vil MS tape penger på at jeg ikke kjøper konsollen deres og at jeg ikke kjøper noen spill til gitte konsoll.

Ergo taper MS penger.

 

Mine datakunnskaper er litt over middels, men jeg ser ikke hvorfor det skulle være relevant.

 

Det jeg bemerket var ikke om Microsoft ville tape penger på om du kjøper deres nye konsoll. (Noe de forøvrig ikke gjør. Samtidig vil de heller ikke tjene noe på det.)

 

Det som krydrer denne saken enda mer, er det faktum at du vil benytte din PC til spilling. Herav kjøp av nyere spill til PC i stedet for konsoll.

Dermed sitter du med 100% sannsynlighet på operativsystem produsert og solgt av Microsoft.

Jeg går ut fra at du har betalt lisensen din ærlig og redelig, og at du kommer til å gjøre det også på fremtidige utgivelser.

 

Fortell meg igjen, hvor mange penger har Microsoft tapt på at du ikke kjøper deres konsoll?

Lenke til kommentar

Må da være flere mennesker som meg? Jeg kjøper nye spill, og har alle konsollene tilkoblet nett uansett. Og om dette er microsoft sitt neste steg videre har dem nok spekulert og tatt bekreftelse ut ifra det. Har dem ikke 35-40 mill på xbox live nå..?

 

Men det er snakk om så mye mer. Ikke alle spill blir å kunne kjøpes digitalt. Hva om for eksempel Witcher 3 ikke slippes digitalt, men jeg velger å ikke kjøpe spillet ved lansering. På et eller annet tidspunkt vil de slutte å produsere kopier av spillet. Vil jeg da aldri kunne skaffe meg spillet fordi samtlige kopier nå har vært i bruk? Det går rykter om at Sony har tatt patent på teknologi som gjør at spillkonsollen blir å gjenkjenne hver enkelt disk, noe som gjør at spillet aldri vil fungere på andre konsoller. Hva skjer den dagen konsollene blir gamle, og konsollprodusentene fjerner online support for disse? Spillene vil da aldri ha en framtid som retrosjanger.

 

Dette er katastrofeplaner, og det vil ihvertfall få meg til å gå totalt bort fra alt som heter konsoller, og rette alt av fokus over på PC. Det er tross alt ingen som tvinger meg til å bruke Steam på PC.

Lenke til kommentar

@^Th0mas^ , vil ikke bli et problem om aktiveringskoden som følger med spillet blir linket opp mot gamerprofilen.

 

Nei, men det vil som sagt bli et stort problem den dagen konsollene blir gamle, og de bestemmer seg for å fjerne serverne som holder konsollene online. Om man da er uheldig og mister profilen sin er man dømt til å aldri kunne spille disse igjen.

Lenke til kommentar
Må da være flere mennesker som meg? Jeg kjøper nye spill, og har alle konsollene tilkoblet nett uansett. Og om dette er microsoft sitt neste steg videre har dem nok spekulert og tatt bekreftelse ut ifra det. Har dem ikke 35-40 mill på xbox live nå..?
Men det er snakk om så mye mer. Ikke alle spill blir å kunne kjøpes digitalt. Hva om for eksempel Witcher 3 ikke slippes digitalt, men jeg velger å ikke kjøpe spillet ved lansering. På et eller annet tidspunkt vil de slutte å produsere kopier av spillet. Vil jeg da aldri kunne skaffe meg spillet fordi samtlige kopier nå har vært i bruk? Det går rykter om at Sony har tatt patent på teknologi som gjør at spillkonsollen blir å gjenkjenne hver enkelt disk, noe som gjør at spillet aldri vil fungere på andre konsoller. Hva skjer den dagen konsollene blir gamle, og konsollprodusentene fjerner online support for disse? Spillene vil da aldri ha en framtid som retrosjanger. Dette er katastrofeplaner, og det vil ihvertfall få meg til å gå totalt bort fra alt som heter konsoller, og rette alt av fokus over på PC. Det er tross alt ingen som tvinger meg til å bruke Steam på PC.

 

Ser den, men det må vel litt tid til retro følelsen kommer. Og patentet vil utløpe slik det har gjort for nintendo. Der selger jeg i min butikk Retroduo maskiner som fungerer utmerket. Og jeg vil vel tro att noen glupe mennesker vil ordne retor følelsen for slikt igjen. (kanskje fremtiden vil tilsi att servere ikke blir tatt ned, når "alt" går på nettet uansett...)

Og vil vel påstå att "retro følelsen" aldri vil blir den samme som før. Det har den i all fall ikke blitt for meg.

 

Lenke til kommentar

Jeg betaler uansett ikke 500 kr for et spill som etterhvert kommer til å bli totalt ubrukelig. Nå har jeg snart en full samling av PAL-spill til Sega Dreamcast, det vil si over 200 titler som jeg har kjøpt på Ebay for mellom 10-20 kr. Å gjøre ting som dette vil aldri kunne bli en realitet på de nye konsollene om de gjennomfører dette opplegget, og for meg handler det mer om å bare kunne spille hvert enkelt spill, men å kunne ta samle opp og vite at jeg kan benytte meg av det når jeg måtte ønske.

Lenke til kommentar

Vel, 90% av singelplayer spillene mine på Steam krever ingen nett, så hvilke spill du mener MÅ ha internett selv på Steam kan du jo gjerne liste opp.

Bruktspill blir ofte kjøpt da man/jeg ikke har tid til å spille alle spillene som kommer ut. Dermed blir de kjøpt opptil flere år i etterkant, når spillet har forsvunnet fra butikkene, men heldigvis ligger i bruktspill-seksjonen. Blir dette markedet borte vil mange gå glipp av bra spill, (har selv funnet noen juveler på PS2, som jeg aldri hadde hørt om før jeg tilfeldigvis fant de.. billig.. brukt..hos Gamestop).

Jeg trodde du/dere skjønte hva jeg mente når jeg skrev av Steam trenger nettilkobling nokså ofte?! Steam har jo offline-modus, men ofte er det jo slik at Steam trives best når den er tilkoblet internett, uavhengig av singleplayer eller ikke. Det var det jeg mente. Jeg er så godt som alltid tilkoblet internett hjemme, så om en ny Xbox må være det, ser jeg ikke det store problemet med.

 

 

Kan du utdype hvorfor du hater brukte spill? Er det selve spillene som er dårlige eller ligger det mer bak?

Ligger ikke så mye annet bak enn at jeg kun kjøper nye spill fordi jeg liker den "nye følelsen", og når jeg ser på den brukthylla så synes jeg mange er veldig fillete, og flere er overpriset. Jeg liker heller ikke disse Platinum-spillene oga den stygge gulfargen osv, så disse kjøper jeg heller aldri.. Hater var kanskje sterkt ord i en slik setting, men at de forsvant gjør meg ingenting..

Lenke til kommentar

Må da være flere mennesker som meg? Jeg kjøper nye spill, og har alle konsollene tilkoblet nett uansett. Og om dette er microsoft sitt neste steg videre har dem nok spekulert og tatt bekreftelse ut ifra det. Har dem ikke 35-40 mill på xbox live nå..?

 

Vil du da synes det er greit at favorittspillet ditt kommer ut, men det viser seg at en gravemaskin har vært uheldig å grave over nettlinja slik at du er uten internett si en ukes tid. Så du sitter der å ser på spillet som ligger der pakket i plasten sin, men spille får du ikke for du har ikke internett? At det kun er et singleplayer spill som ikke har behov for internett har ingen ting å si, du må bare sitte å vente.

 

Hvor ofte skjer ikke det rundt omkring at nett er borte i korte eller lengre perioder. Det er jo ingen fornuftig strategi å nekte folk å spille spill som ikke har online funksjon fordi de mangler internett.

Lenke til kommentar

Vil du da synes det er greit at favorittspillet ditt kommer ut, men det viser seg at en gravemaskin har vært uheldig å grave over nettlinja slik at du er uten internett si en ukes tid. Så du sitter der å ser på spillet som ligger der pakket i plasten sin, men spille får du ikke for du har ikke internett? At det kun er et singleplayer spill som ikke har behov for internett har ingen ting å si, du må bare sitte å vente.

 

Hvor ofte skjer ikke det rundt omkring at nett er borte i korte eller lengre perioder. Det er jo ingen fornuftig strategi å nekte folk å spille spill som ikke har online funksjon fordi de mangler internett.

 

Eller som når Playstation Network ble hacket, og var nede i gud vet hvor lenge. Hadde vært morsomt om det hadde skjedd med den konsollen som KREVER internettilkobling, når INGEN får spille noen spill som helst i flere uker, bare fordi Microsoft av en eller annen grunn krever en teit og unødvendig nettilkobling.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Tviler på ting blir så gale som det høres ut som!

 

Jeg tviler på at jeg er den eneste som spiller på xbox pga spillene og kontrolleren? bruktsalget ser jeg bare på som positivt! Er som jeg har sagt 1000 ganger her inne på forumet, de som lager spillene taper sykt mye på bruktsalget. Trenger ikke å være en rakettforsker for å forstå d!? Jeg liker uansett å støtte de som lager spillene og vis spillet viser seg å være et drittspill så er det rett og slett synd for meg:P som gode gamle dager da man jkøpte N64 spill for 800kr.

 

Skal uansett ha begge konsollene så CARE!

Lenke til kommentar

Enten hiver begge seg på dette opplegget, og da blir det ingen konsoller på meg, eller så kjøper jeg konsollen til den eventuelle ene av de som ikke innfører dette. Det burde heller ingen av dere andre gjøre heller.

Vi får se. Tror folk generelt er raske til å tilgi og glemme slike "feilsteg" bare det finnes elementer med konsollene som er fristende nok. Og det er nok det MS satser på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...