Gå til innhold

– Neste Xbox krev Internet


Anbefalte innlegg

Vi får se. Tror folk generelt er raske til å tilgi og glemme slike "feilsteg" bare det finnes elementer med konsollene som er fristende nok. Og det er nok det MS satser på.

 

Er alltid slik som dette! folk klikker når de hører at et spill skal ha mye dlc osv MEN alikevel selger spillet mangen millioner kopier! er det man kaller fanboys!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøyaktig det samme rykte florerte før PS3 sin lansering, men det skjedde aldri. Microsoft sin kommentar til hele opplegget var rett og slett at de ikke ønsker å kommentere rykter, men at det ikke bare er maskinvaren og teknologien som var viktig for dem, men å ha fornøyde forbrukere. Det kan nesten høres ut som en avkreftelse.

Lenke til kommentar

Utviklerne har faktisk mye fortjeneste på at folk kjøper brukte spill. Jeg kjøpte Mass Effect brukt. De tjente kanskje ikke så mye penger på det der og da, men jeg kjøpte faktisk alle DLC-ene ettersom jeg fikk spillet billig, noe jeg kanskje ikke hadde gjort om jeg hadde betalt full pris på det. På Far Cry 3 betalte jeg for å spille online, ettersom vedkommende jeg kjøpte spillet fra allerede hadde brukt koden som var vedlagt.

Lenke til kommentar

Må da være flere mennesker som meg? Jeg kjøper nye spill, og har alle konsollene tilkoblet nett uansett. Og om dette er microsoft sitt neste steg videre har dem nok spekulert og tatt bekreftelse ut ifra det. Har dem ikke 35-40 mill på xbox live nå..?

Jeg har bra nok inntekt til å kjøpe nye spill om jeg vil, men hvorfor gidde? Venter man noen uker får man de samme spillene til under halv pris om man går for en brukt versjon. Da sparer man veldig mye over tid. Når det gjeldet å alltid ha ting på nettet er det ikke mulig her jeg bor. Jeg må ha adapter i PCen for å kunne få trådløst nett, og da må PCen logisk nok være påslått. Jeg kunne ha fått router, men jeg får internett via kabel fra huseier, og han vet knapt nok om han har windows eller mac. Å be ham bla frem MAC-adresser, finne de rette portene, finne frem brukernavn og passord til internettet-linjen min osv gidder jeg ikke prøve på engang.

 

tl;dr: sparer veldig mye på å kjøpe brukt, får spilt langt flere spill og kan ikke ha alt på nettet til enhver tid.

Lenke til kommentar

Idiotiske rykter som hverken Sony eller Microsoft gidder å kommentere fordi det er så latterlig.

 

Sperre for brukte spill = mindre solgte konsoller. Enten fordi færre kjøper konsollene fordi de ikke vil være en del av dette systemet, også har vi de som faktisk ikke har muligheten til å være online hele tiden, eller som faktisk ikke har muligheten til å være det i det hele tatt.

 

Dette betyr selvfølgelig mindre solgte kopier av spill.

 

1. Fordi det blir solgt mindre konsoller.

2. Fordi ingen gidder å betale 400-500 kr for et nytt spill hver gang de skal kjøpe seg et spill.

 

At utviklerne ikke tjener noe på brukte spill er BULLSHIT. Folk kjøper brukte spill, betaler for nye onlinepass, DLC-er, utvidelsespakker +++++++++.. De tjener TONNEVIS med penger på brukte. spill

 

For å ikke snakke om pengene de tjener på at vi bytter inn brukte spill mot nye.

Lenke til kommentar
Enten hiver begge seg på dette opplegget, og da blir det ingen konsoller på meg, eller så kjøper jeg konsollen til den eventuelle ene av de som ikke innfører dette. Det burde heller ingen av dere andre gjøre heller.
Vi får se. Tror folk generelt er raske til å tilgi og glemme slike "feilsteg" bare det finnes elementer med konsollene som er fristende nok. Og det er nok det MS satser på.

Da begge to virker rimelig like ytelsemessig er det to ting som kan få folk til å velge en konsoll som krever internett hele tiden.

Lav pris eller masse esklusive titler.

Hadde jeg vært MS ville jeg stilt to krav, enten sponser de hver konsol solg med si 1000 kr ellers så får MS garanti på at masse bestselgere skal være xbox esklusive.

 

Dette er et mindre problem for de fleste, men det vil gi masse dårlig publisitet, ikke minst dersom den lisens serveren går ned, det vet vi skjer av og til.

Lenke til kommentar

Nei, men det vil som sagt bli et stort problem den dagen konsollene blir gamle, og de bestemmer seg for å fjerne serverne som holder konsollene online. Om man da er uheldig og mister profilen sin er man dømt til å aldri kunne spille disse igjen.

 

Hvorfor tror du det? Si nå at du en gang i starten var online med profilen på denne konsollen som en gang i tiden hadde online-service. (For å vertifisere at profilen din er tilknyttet akkurat den konsollen på det tidspunktet/eventuelt via pc hvis Microsoft har lagt til rette for det) Nå, mye senere når denne konsollen ikke blir støttet lenger mtp online-service, du mister profilen og har ikke mulighet til å spille spillene offline lenger. Det jeg tenker er at Microsoft i det tilfellet der de velger å slutte å støtte online-servicen på en gammel konsoll, allikevel lagrer profilene til folk hos seg slik at folk kan recovre dem i de tilfeller der folk mister profilen. Da krever det selvsagt at du har mulighet til å få nett på en pc, recovre profilen (som er lagret med opplysninger om at den bare vil fungere på konsollen din) og legge den over på usb. Usb i gammel xbox, og du har profilen igjen på den gamle xboxen.

 

Microsoft kan også lage en mulighet for at man kan aktivere spill-koder over pc, slik at man ikke trenger internett på Xboxen for å aktivere spillene. Da blir disse kodene tilknyttet profilen, og da kan man bare føre over profilen via usb. Dermed blir det heller ikke et problem for folk som fortsatt vil spille på denne gamle xboxen som ikke lenger blir støttet av Microsoft.

 

Alle vil uansett trenge nett i periodene de knytter et spill opp mot profil og hvis de må recovre profil.

 

Det kan absolutt fungere om Microsoft velger dette.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med deg, men jeg klarer meg godt uten å være tilkoblet nett hele tia, men dere ungkalver er jo født online så dere vet ikke bedre.

 

Er ikke dette som det er snakk om. "Dere ungkalver". Selvfølgelig begynner du med denne tåpelige arrogansen. Jeg ble født på 1980-tallet, og opplevde ikke det å ha bredbånd før jeg var nærmere 18. Jeg tilbrakte tre fine år i operative stillinger i hæren (2.bn og tmbn), og har både før og etter denne tiden hatt et sunt forhold til naturen. Jeg skal ikke dømme deg som den gamle gubben du fremstår for å være, og jeg skal ikke anta at du har vært mindre ute i naturen enn meg, men du kan kutte den arrogansen mot folk du ikke vet noe som helst om. Det får deg bare til å se ut som en komplett dust.

 

Det er uansett ikke dette jeg snakker om. Jeg snakker ikke om at det er forferdelig å gå ut i naturen. Det er ikke det jeg mener når jeg sier at ditt utsagn er helt utrolig. Det jeg mener er utrolig, er hvordan du tydeligvis bare aksepterer at selskaper tramper over folks rettigheter som kunde. Folk BETALER for disse spillene. Da skal de ha mulighet til å spille dem. Folk betaler for konsollen, og så lenge internettleie ikke er inkludert i prisen av denne konsollen, så er det helt bak mål å kreve internettilgang for helt vanlig "offline"-bruk.

 

La oss ta et eksempel som kanskje vil være litt mer tydelig for deg. La oss si at du kjører på jobb en kald vinterdag. Så bryter bilen din sammen. Du ringer NAF som du er medlem av, betaler årsavgift til og har krav på to gratis tauinger årlig. Når du forklarer situasjonen, får du som svar "da får du gå :) ". Dette høres rimelig ut for deg?

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har bra nok inntekt til å kjøpe nye spill om jeg vil, men hvorfor gidde? Venter man noen uker får man de samme spillene til under halv pris om man går for en brukt versjon. Da sparer man veldig mye over tid.

 

Nettop derfor de ikke vil at det skal være mulig lengre. Folk idag bryr vi oss bare om å få spill billigst mulig og driter i å støtte folka som faktisk lager spillene.

Lenke til kommentar

Er det en voldsom forskjell i prisen på bruktspill og spill på salg hos f.eks Steam?

 

Under salgene Steam har er spill nede i 50-75% off. Jeg vet ikke hva folk tar for brukte spill jeg men er vel omlag ~samme pris. Fordelen med Steamsale er at spillutviklerne får litt penger for salgene og forbrukerne får billige spill. Win-win

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...