Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Finans og Økonomistyring II (BI 2013)


Anbefalte innlegg

Huff, det var også noe jeg vurderte lenge, menmen! Da røyk A´en hvert fall :/

Har du noen begrunnelse på hvorfor AK ikke skal taes med?

Arbeidskapital er ingen inntekt/kostnad, det er bare tall på pengeflyten de bruker for å handle inn ting på lager/få kreditt fra kundene, altså kostnader og inntekter som allerede er i kontanstrømmen, men som på en måte periodiseres. Det er det jeg har forstått at det er, men jeg har ikke lest noen forklaring, har bare sett utregning av AK og tenkt at det er sånn det må være. Ikke tenk at A-en ryker nødvendigvis, blir nok ikke trukket 4 poeng pga det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. veldig enkelt. AK kan sees på som en investering. AK består av OM-KG. Enkelt kan du si at OM består av kundefordringer og varelager, mens KG består av leverandør gjeld. Betaler man mer skatt dersom kundeførdringene øker? eller om leverandørgjelden reduseres?

Lenke til kommentar

Arbeidskapital er ingen inntekt/kostnad, det er bare tall på pengeflyten de bruker for å handle inn ting på lager/få kreditt fra kundene, altså kostnader og inntekter som allerede er i kontanstrømmen, men som på en måte periodiseres. Det er det jeg har forstått at det er, men jeg har ikke lest noen forklaring, har bare sett utregning av AK og tenkt at det er sånn det må være. Ikke tenk at A-en ryker nødvendigvis, blir nok ikke trukket 4 poeng pga det.

 

Aight! Høres jo logisk ut når du sier det!

Lenke til kommentar

Hei folkens,

hvilket valgfag vil dere velge 10 juli?

 

Jeg synes det er bare ''Privat økonomi'' som er ok,

hvertfall noe nyttig.

Jeg skal ha "Financial bubbles, crashes and crises". Kurset virker nyttig for meg som tar finans og som skal videre på samfunnsøkonomi etter bachelor graden.

Lenke til kommentar

Hei, eg har prøvd å finne oversikten over mulige valgfag for BI Bergen, men eg klarer ikkje å finne den rette siden, kan noen hjelpe meg med linken dit? Takk, det hadde vert fint :-)

Mener det skal stå på studieplanen på @bi dersom jeg ikke tar helt feil. Altså der hvor man ser hvilke fag man skal ha hvert semester, og der hvor det står valgkurs skal det være mulig å klikke seg inn på for å få opp listen med fag.

Lenke til kommentar

Takk for svar, eg har ikke fått opp studieplanen for høsten ennå, den kommer nok når det nærmer seg tiden for at eg må velge kurs, men takk for hjelpen, blir spennende å se hvilke kurs som kommer opp i Bergen, har lyst å ta personaladministrasjon om det er et av valgfaga der.

Lenke til kommentar

Takk for svar, eg har ikke fått opp studieplanen for høsten ennå, den kommer nok når det nærmer seg tiden for at eg må velge kurs, men takk for hjelpen, blir spennende å se hvilke kurs som kommer opp i Bergen, har lyst å ta personaladministrasjon om det er et av valgfaga der.

Det kan meget stemme ja. Jeg husker jeg ble veldig skuffet over utvalget i fjor og endte da opp med prisstrategi. Jeg vil anbefale alle til å styre unne dette faget da det er det mest uinteressante og minst nyttige faget jeg har hatt.

 

Husker at jeg så igjennom hele listen og fant noen fag jeg ville søke på, men ingen av de var mulig å ta der hvor jeg studerer dessverre.

Lenke til kommentar

For BI Trondheim år.2 Økonomi og administrasjon står det på its learning, sammen med fag Finans og økonomistyring II, der alle meldinger fra læreren står. En fil i pptx-format.

 

Kurskode Kursnavn

 

ELE 3707 Sosiale medier

ELE 3714 Personalledelse

ELE 3743 Personlig økonomi

MRK 3400 Kulturforståelse

MRK 3510 Markedskommunikasjon

MRK 3544 Politisk økonomi

MRK 3560 Massepåvirkning

Lenke til kommentar

Har noen fått mulighet til å velge valgfag? De skulle åpne for dette 10-20 juni trodde jeg?

Var hvertfall labert utvalg i Stavanger.. Tabbe og flytte fra Kristiansand der de skulle ha et nytt spennendes finansfag.

 

Edit: Det var visst 10-20 juli etter jeg leste mailen :D

 

Fagene på BI Stavanger

- ELE 3707 Sosiale medier

- ELE 3743 Personlig økonomi

- ELE 3704 Strafferett og økonomisk kriminalitet

- MRK 3400 Kulturforståelse

- MRK 3510 Markedskommunikasjon

- MRK 3544 Politisk økonomi

 

Noen som har hatt noen av de og vet om noe er kjekt for en finans og samfunnsøkonomi interessert student?

Endret av Simennzz
Lenke til kommentar

Har noen fått mulighet til å velge valgfag? De skulle åpne for dette 10-20 juni trodde jeg?

Var hvertfall labert utvalg i Stavanger.. Tabbe og flytte fra Kristiansand der de skulle ha et nytt spennendes finansfag.

 

Edit: Det var visst 10-20 juli etter jeg leste mailen :D

 

Fagene på BI Stavanger

- ELE 3707 Sosiale medier

- ELE 3743 Personlig økonomi

- ELE 3704 Strafferett og økonomisk kriminalitet

- MRK 3400 Kulturforståelse

- MRK 3510 Markedskommunikasjon

- MRK 3544 Politisk økonomi

 

Noen som har hatt noen av de og vet om noe er kjekt for en finans og samfunnsøkonomi interessert student?

Hvor er det man finner hvilke fag man kan velge?

Lenke til kommentar

Har noen fått mulighet til å velge valgfag? De skulle åpne for dette 10-20 juni trodde jeg?

Var hvertfall labert utvalg i Stavanger.. Tabbe og flytte fra Kristiansand der de skulle ha et nytt spennendes finansfag.

 

Edit: Det var visst 10-20 juli etter jeg leste mailen :D

 

Fagene på BI Stavanger

- ELE 3707 Sosiale medier

- ELE 3743 Personlig økonomi

- ELE 3704 Strafferett og økonomisk kriminalitet

- MRK 3400 Kulturforståelse

- MRK 3510 Markedskommunikasjon

- MRK 3544 Politisk økonomi

 

Noen som har hatt noen av de og vet om noe er kjekt for en finans og samfunnsøkonomi interessert student?

Jeg skal ta personlig økonomi
Lenke til kommentar

Noen som vet med sikkerhet hvordan poengskalaen ser ut for BØK3421? Sensorveiledning er forresten ute i både BØK og statistikk.

 

ECTS skalaen sier at de 10% beste besvarelsene skal få A. i BØK har normene vært at har du 22 av 25 rktige får du A. Slik var det i hvertfall før da jeg tok kurset. Jeg gikk ut 3klasse nå. Vet en kompis av meg regna seg til ca 21,5 riktige på BØK2 den gangen og fikk B.

 

Noen eksakst skala fins ikke, og er bare synsing fra folk

Endret av turana
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...