Gå til innhold

Anmeldelse: Ni No Kuni: Wrath of the White Witch (PS3)


Anbefalte innlegg

I beskrivelsen rett under står det at spillet blir tilgjengelig 25. januar. Det kan riktignok være en feil som henger igjen fra før endringen, noe man finner ut i morgen.

 

Det stemte desverre ikke med i dag! Så jeg må nok vente like lenge som alle andre :) men en liten uke fra eller til går nok bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metal Gear Solid og Final Fantasy har kompliserte historier, men det er mer et særpreg ved disse to seriene enn ved japanske spill generelt. Bare tenk over hva som er de største japanske spillfranchisene; Mario, Sonic, Zelda, Street Fighter, Gran Turismo, Tekken, Pokemon, Resident Evil, Mega Man, Metroid, Dragonball samt en enorm mengde bulletthell schmups og rytmebaserte spill som Taiko Drum hvorav de fleste aldri kommer til vesten.

 

Joda, men så prøver ikke disse spillene å fortelle en storslått historie. Det er når det skjer at jeg ofte synes det blir pompøst og tullete. Men det finnes jo unntak.

Lenke til kommentar

Dette var nytt for meg. Vi får av og til dokument med oversikt over viktige element, men det i seg sjølv er ganske sjeldan. Har aldri, så langt eg kan hugse av mi 10 år lange erfaring i Gamer.no, motteke guide av noko slag.

 

Hvis du sier det så. Har en kamerat av meg for noen år tilbake som mente det da. Det var den type magasin som du får (eller fikk) tak i på gamle spiderman i oslo sentrum. Vet ikke om de fortsatt selger slikt da det er en stund sia jeg har vært i en spillbutikken, alt går jo digitalt nå.

Lenke til kommentar

De selger fremdeles det ja, på endel spill ihvertfall.

 

Ja, og det er nettop sånna han duden mente at spillanmeldere fikk tilsendt sammen med spill. Assa, hvis du ser på magasina så er de gjennomført til fingerspissene. Hvordan ellers skal du anmelde ett spill som tar evigheter å runne?

 

Tre uker, greit nok. Du rekker nok å gjøre en del, men hva med sidequest, minibosser og skjulte skatter da? Assa, med mindre du sitter på an 24/7 så rekker du nemlig ikke gjøre alt. Det er ikke det at jeg ikke tror deg, men tror du har måtte brukt et eller annet hjelpemiddel for å komme såpass fullendt i din anmeldelse.

Lenke til kommentar

Har ikke brukt noe hjelpemiddel av noe slag.

Nevnte riktignok i anmeldelsen at jeg ikke fikk gjort alt i denne gjennomspillingen, men det er fullt mulig å skrive en god anmeldelse selv om du ikke har gjort absolutt alle de valgfrie oppdragene :)

Endret av AVF
Lenke til kommentar

Dette var nytt for meg. Vi får av og til dokument med oversikt over viktige element, men det i seg sjølv er ganske sjeldan. Har aldri, så langt eg kan hugse av mi 10 år lange erfaring i Gamer.no, motteke guide av noko slag.

Den eneste guiden jeg har prøvd er en til Guild Wars 2, men den sa meg absolutt ingenting. Selve boken var tykk nok, men det var nesten utelukkende en oppramsing av skills man kan se i spillet uansett, kart over områder vi kan se i spillet uansett osv. Bra gratis guider er det for øvrig mer enn nok av på nettet, om man vil ha sånt. :)

 

Har for øvrig endelig fått Ni No Kuni, så nå skal det spilles. :)

Lenke til kommentar

Hva syns du om Ni No Kuni ?

 

Lol, det har han skrevet nok om i selve anmeldelsen. Les heller den, du! ;)

 

Synes stemmeskuespillet er i en klasse for seg selv. Oliver og Drippy gir en perfekt nyanse til karakterene. Nesten akkurat som en ekte Ghibli film, dette. Bare at man kan styre historien da. Så langt er jeg storfornøyd med spillet, 10/10 helmaks! :)

Endret av Danek
Lenke til kommentar

Lol, det har han skrevet nok om i selve anmeldelsen. Les heller den, du! ;)

 

Synes stemmeskuespillet er i en klasse for seg selv. Oliver og Drippy gir en perfekt nyanse til karakterene. Nesten akkurat som en ekte Ghibli film, dette. Bare at man kan styre historien da. Så langt er jeg storfornøyd med spillet, 10/10 helmaks! :)

??????????????????????
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...