Gå til innhold

Sony: – Hvorfor være først ute med ny konsoll?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de er lur, bruker de pc-deler.

La forbrukerne kunne hive i mer ram, montere større disk og bedre cpu.

Hele poenget med konsoll er å unngå dette. Spill til konsoll er programmert for å utnytte maskinvaren maksimalt.For mange er gleden ved en konsoll nettopp at man slipper å forholde seg til komponenter. Det er bare å skru den på, og man vet at maskinen vil klare å dra det som blir levert til den i hele dens livsløp.

 

Større HDD er greit, men minne og cpu noe ganske annet.

 

Den dagen konsoller kan oppgraderes er den dagen konsoller har tapt for pc. Rettere sagt, de er blitt pc'er. Hva er da poenget med å kjøpe konsoll?

Lenke til kommentar

Det største problemet med Playstation 3 er at Sony gikk i fire år uten å tjene en eneste krone på selve konsollen. De tapte faktisk penger på den.

Sant, men har du sett på hele regnestykket? Sony er en del av Blu-ray Disc Association. Så vidt jeg vet mottar (blant andre) Sony royalties på solgte blu-ray plater via dette. I tillegg har de nok tjent ganske greit på spill til PS3'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja her ser man xboxfanboysen spy ut eder og galle i et galopperende løp.. er ikke mye vits i å diskutere her.

 

Hæ? Er jo absolutt ingen tegn på fanboy-isme eller usaklighet her.

 

 

En ulempe med å være sist er gruppen spillere som vil ha nestegenerasjonskonsoll i stua med FIFA, COD og et bilspill. Hvorfor skal de vente på PS4 når den neste Xboxen er i butikken? Og når PS4 kommer, hvorfor skal de ha den når de allerede kan spille FIFA, COD og et bilspill på Xboxen? Denne gruppen forbrukere er ikke liten heller.

Lenke til kommentar

Jeg har PS3 og Xbox 360, brukte PS3 en del i begynnelsen, men ble aldri konfortabel med den, liker heller ikke håndkontrollerene.Så endte opp med å bruke den bare til Blu-Ray, men nå har jeg ikke sett på det på evigheter, har vel ikke vært koblet til strøm på over et år.360 den bruker jeg en gang i blant, liker spillene bedre og håndkontrollere :)Å betale en krone dagen for å ha Gold plager meg heller ikke, går ikke på sosialen så har råd.Så vidt jeg vet har vel 360 solgt mange flere konsoller en ps3?Tror det kommer til å forsette denne veien.

 

PS3'en har nå solgt et par hundre tusen mere enn X360 og det med et år mindre på markedet + at PS2'en har solgt ganske bra til å være forrige generasjons konsoll i samme periode.

Har både 360 og PS3. 360'en har ikke vært brukt på snart 2 år. Det har ikke noe med grafikk eller noe, men mere fordi jeg syns PS3'en er mere brukervennlig og jeg liker kontrollen bedre.

Lenke til kommentar

Sant, men har du sett på hele regnestykket? Sony er en del av Blu-ray Disc Association. Så vidt jeg vet mottar (blant andre) Sony royalties på solgte blu-ray plater via dette. I tillegg har de nok tjent ganske greit på spill til PS3'en.

 

Hele regnestykket er med. Hva de tjener på Bluray er peanuts i forhold til hva de tapte på PS3-en.

 

Ellers er det riktig som folk her (stort sett) skriver, denne generasjonen har vært en total failure for Sony og en gigantisk seier for MS, som gikk fra å være nesten irrelevante til å bli den ledende konsollprodusenten. Om Sony nå i tillegg gjør alvor av denne strategien her, vil PS4 kanskje bli den kraftigste, men også den siste PlayStation.

Lenke til kommentar

Spesifikasjonene gir forutsetning for å kunne lage bedre spillopplevelser.

 

Bingo, så spesifikasjonene er høyst relevant, spesielt i konteksten av en spillkonsoll, som faktisk danner hele grunnlaget for spillene på det systemet. Det er tross alt en hardware-enhet, man kan ikke installere en "god gameplay-chip", konklusjon;:

 

Spesifikasjonene til en konsoll er viktige.

 

AtW

Lenke til kommentar

Here we go again.

 

Nå har vi brukt syv år på å krangle om xbox 360 og PS3 og så klarer vi faktisk å krangle om nestegenerasjons konsoller før de har kommet ut.

 

Kan vi i det minste vente til de har blitt lansert og vi har fått sett hva de er gode for ?

 

Men til syvende og sist er jo det hele veldig enkelt. Kjøp begge konsollene. Problem solved.

 

Jeg har hatt begge i to siden de ble lansert og har ikke angret et sekund på det.

 

Og jeg anser meg selv som fanboy. Av begge konsollene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bingo, så spesifikasjonene er høyst relevant, spesielt i konteksten av en spillkonsoll, som faktisk danner hele grunnlaget for spillene på det systemet. Det er tross alt en hardware-enhet, man kan ikke installere en "god gameplay-chip", konklusjon;:

 

Spesifikasjonene til en konsoll er viktige.

 

AtW

Vi har vel alle blitt litt mer obs på at spesifikasjonene har mindre å si etter denne generasjonen. Wii hadde enorm suksess (om ikke størst, men det kan vel diskuteres) og PS3 som satset hardt på å være best hardware-messig har vel ikke akkurat kunne vise til at det har utgjort en enorm forskjell at akkurat ytelsen har gjort spillopplevelsene mye bedre.

Lenke til kommentar

Vi har vel alle blitt litt mer obs på at spesifikasjonene har mindre å si etter denne generasjonen. Wii hadde enorm suksess (om ikke størst, men det kan vel diskuteres) og PS3 som satset hardt på å være best hardware-messig har vel ikke akkurat kunne vise til at det har utgjort en enorm forskjell at akkurat ytelsen har gjort spillopplevelsene mye bedre.

 

En sentral del av spesifikasjonene til wii (kontrollene) har jo vært viktig for den suksess. Og PS3 har jo ikke vært best, rent ytelsesmessig, denne generasjonen heller. Grautgrafikken og mangelen på ting som HDMI er forøvrig en seriøs ulempe for wii.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tja, man kan jo kose seg med ekslusive spill fra mer enn bare en konsoll. Men du har helt rett i at det er bra med diskusjoner og uenigheter. Ville vært kjedelig uten.

 

Og der ligger problemet, jeg er uinteressert å ha masse unødvendige bokser under TVen, for meg hadde det vært mye mere praktisk uten eksklusiver i det hele tatt, så jeg kunne spillt alt på PC, og hatt en boks under TVen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...