Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener jeg leste noe her om at noen hadde litt problemer med mms på telefonen?

Har litt trøbel. Fikk mottat i går. Men plutselig så vil ikke telefonen sende eller motta mms. Noen som har noen tips til hvordan man kan fikse det?

 

Lødningen her var å gå inn på de nedlastede instillingene og se at de var like som det manuelle oppsettet. Det som manglet var brukernavn, passord og port bl.a. Funker nå :)

Lenke til kommentar

Anbefaler dere å kjøpe en bluetooth-dongel lik denne. Har den selv og den kan kombineres med hvilket som helst headsett. Fungerer fint opp mot spotify og lyden er bra. Slipper å åpne dekselet på telefonen for å høre på musikk og ledningen blir mindre i veien siden du kan feste denne hvor du vil.

 

Genial på trening!

 

Edit: Denne kan kjøpes fra Norge og er billigere.

 

Denne var jo genial. Kan dongelen lades ? Hvor lang batteritid har den ?

Lenke til kommentar

Denne var jo genial. Kan dongelen lades ? Hvor lang batteritid har den ?

Min er jo en eldre modell, men varer typisk en uke når jeg bruker den et par timer om dagen. Akkurat nå har jeg den koblet opp i bilen, sånn at hver gang jeg setter meg i bilen så er det bare å trykke på play og den kobler seg til telefonen og starter musikken. Når jeg går utenfor rekkevidden så stopper telefonen musikken så du slipper at den plutselig spiller musikken fra den lokale høyttaleren.

 

Lades via vanlig micro-usb :-)

Lenke til kommentar

Min er jo en eldre modell, men varer typisk en uke når jeg bruker den et par timer om dagen. Akkurat nå har jeg den koblet opp i bilen, sånn at hver gang jeg setter meg i bilen så er det bare å trykke på play og den kobler seg til telefonen og starter musikken. Når jeg går utenfor rekkevidden så stopper telefonen musikken så du slipper at den plutselig spiller musikken fra den lokale høyttaleren.

 

Lades via vanlig micro-usb :-)

 

Den fra cdon kan spille 6 timer står det, finnes det andre typer som har lengre/større batteri ?

 

Kan disse styre spotify ?

Lenke til kommentar

Har hatt mobilen i ei veke no, og er veldig fornøgd med den. Einaste som plager meg er at det tar so long tid å starte opp kameraet, men reknar med det blir fikset etter kvart. Skjermen har god innsynsvinkel, og virker ikkje so blass som monge skal ha det til. Har funnet ut at eg har eit display frå JDC, som tydeligvis skal vere det beste, om man skal tru på alle kommentarane på xda developers sitt forum.

 

Ellers so er eg fornøgd med batteriet med, varer ein heil dag uten stress, og det er godt nok for min del då eg lader kvar natt uansett.

Lenke til kommentar

Dette er litt ved siden av selve Xperia Z, men spør læll.

 

Hvordan er GPS på telefonen om man skal bruke den for eksempel i Kroatia? Er den knyttet opp til konstant bruk av datatrafikk, eller vil den funke uten dataroaming? Trenger jeg å oppdatere kart/software før jeg reiser nedover? Hlp, pls.

 

Ja, det er vel bare beta av Googlemaps-navigasjonen som ligger inn. Om noen vil anbefale noe annet, så tar jeg imot. Vil gjerne vært godt forberedt før jeg reiser.

Endret av Myxo
Lenke til kommentar

Myxo:

 

Anbefaler deg glatt å handle Sygic. Rått navigasjonsprogram, som kun bruker gps, ikke nett. Det er noe dyrt i innkjøp, men suverent. Brukt det i Norge, Sverige, Danmark og Tyrkia. Er til og med 3D detaljer i kartene over de store byene, så du kan se åssen husene ser ut osv.

Lenke til kommentar

Supert. Takk for tips. Har testet Ndrive men ikke helt superfornøyd. Da prøver jeg Sygic next. Frekk nok som jeg er laster jeg ned en versjon på TPB først og testet litt før jeg evt går til innkjøp. Vil bare betale for den jeg liker best. Og viktig at den kun bruker GPS, såklart. Er jo først og fremst i utlandet man trenger GPS.

Lenke til kommentar

Myxo:

 

Anbefaler deg glatt å handle Sygic. Rått navigasjonsprogram, som kun bruker gps, ikke nett. Det er noe dyrt i innkjøp, men suverent. Brukt det i Norge, Sverige, Danmark og Tyrkia. Er til og med 3D detaljer i kartene over de store byene, så du kan se åssen husene ser ut osv.

 

Kan også anbefale Sygic. Har brukt det flere år, og er meget godt fornøyd. Sygic er et slovakisk firma, altså ganske eksotisk, men de er meget oppegående, og holder meget godt tritt med mer kjente navi-produsenter, som TomTom, Garmin/Navigon og andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...