Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Hvordan er det å ta med denne mobilen ut på tur i mange minusgrader? Jeg tenker på evt kondens som ikke kommer ut av den vanntette telefonen? Eller er dette ikke noe å bry seg om? Hvordan tåler batteriet minusgrader? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det å ta med denne mobilen ut på tur i mange minusgrader? Jeg tenker på evt kondens som ikke kommer ut av den vanntette telefonen? Eller er dette ikke noe å bry seg om? Hvordan tåler batteriet minusgrader? Noen erfaringer?

 

Jeg har arbeidet ute hver eneste natt siden jeg fikk telefonen. Har den riktignok inni varmedressen, men den blir både kald og varm, svett og våt inni mellom og fungerer like fint etterpå.

Lenke til kommentar

Tilslutt vil jeg si at jeg er litt overrasket over hvor mye energi folk bruker på å rakke ned på denne telefonen. Som dere ser over har jeg hatt mange såkalte flaggskip og bruker telefon mye til både jobb og privat.

Hvis du er overasket over det burde du tittet mer i iPhone tråder siste 3 år ;) Der holder man seg ikke til konstruktiv og informerende kritikk. Det meste jeg har sett av kritikk her er informasjon ift. mennesker som forsøker å danne seg et inntrykk for å avveie et evt. kjøp.

 

Selv er jeg veldig spent på denne telefonen og venter med å ta en avgjørelse til folk har eid den en stund. Ikke minst er det en faktor hvordan Sony håndterer Android oppdateringer på denne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei på Dere!

 

Jeg har ett par spørsmål til alle dere telefonfriker der ute ;-D

 

Jeg måtte med tungt hjerte returnere min "Z" da det var utrulig dårlig samtalelyd. Det skurret skikkelig når jeg snakket i telefonen. I tillegg så opplevde jeg at wifi var meget svak. Den begynte å miste signal bare 4-5 meter fra ruteren, og var helt død da jeg var på soverommet som er ca 8 meter vekk bak 2 dører.

 

Til sammenligning så er min gamle telefon (one x) på full styrke på det samme rommet.

Er dette noe noen av dere der ute har opplevd, eller var jeg bare uheldig? Det er så synd, da xperia z er en av de flotteste telefonene jeg har sett, og jeg har hatt mange!!

 

God påske og kos dere med telefonene :-D

 

Arny

Lenke til kommentar

Sånn, lekt med telefonen en halvannen times tid og er veldig fornøyd :)

 

Fra Expert.no

Hvit

Med ladekrybbe :)

Skjerm JDC god innsynsvinkel fra alle sider

Har ikke den glipen imellom kanten og glasset (om så er så er den mikroskopisk)

 

Men bare et spørsmål. Kjøpte en Xperia Ion til mamma i til jul og der fulgte det med to NFC tags, men på denne telefonen fulgte det ikke med noen?..

Endret av Denniz84
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere angående ladekrybbene så følger de med i alle norske seriøse butikker. Nettbutikker kan selge telefoner som har andre importører, så der må man undersøke. Men Expert, Lefdal, Elkjøp og andre seriøse butikker har samme importører, og selger telefoner som er "norske".

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på. Når jeg går inn på kontakter så har jeg en øverst som heter "Meg selv".

Finnes det ikke noen mulighet til å linke denne til min facebook/google konto på lik linje med de andre kontaktene? På HTC så var jo ikke dette noe problem (det vil si, jeg hadde meg selv som en kontakt.)

Lenke til kommentar

Det virker som den ikke greier wifi samtidig med at den aktiverer blåtann. :huh: Jeg hadde startet nedlasting av en podcast på 15 Mb da jeg skrudde på blåtann for å spille av på headsettet. Etterpå kunne jeg se at podcast-appen hadde brukt 1.6 Mb mobildata, resten wifi. Har også sett Wordfeud si "Oppkoblingsfeil" etter at jeg har brukt blåtann.

 

Håper dette bare gjelder ved oppstart av blåtann og ikke generelt. Wifi-symbolet på statuslinjen viser ikke noe når jeg tester. Neste gang er det vel best å vente til podcasten er lastet ned før jeg starter å spille av... Selv om mitt Telenor-abonmement nå uventet inkluderer 3 Gb i måneden. :grin:

Lenke til kommentar

Når det gjelder skjerm fikk jeg displayet fra jdc på z'n jeg kjøpte på elkjøp express på fredag.

 

mipi_dsi_panel mipi_dsi_panel.0: detect_panel: Found panel: mipi_video_jdc_Full_HD_mdy70

 

Ikke at jeg er misforøyd med den, bare til orientering.

 

ingen vei utenom å roote for å finne ut hva slags skjerm man har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...