Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Tro det eller ei men enkelte setter telefonen i en holder eller en krybbe da det er situasjoner hvor det er upraktisk å sitte å holde den til enhver tid. Har man en så stor og "god" skjerm så fungerer det flott også å se TV og film men å ligge eller sitte å holde den i rett vinkel i opptil flere timer er bare kjas. Så joda, på moderne smarttelefoner i størrelse phablets så har innsynsvinkel betydning.

 

I alle tilfeller tilstreber man vel uansett å se mest mulig rett på telefonen? Innsynsvinkelen på denne er ikke så dårlig at +-10 grader har noe å si. Jeg må legge den slik at jeg kun har 30 graders innsynsvinkel før bildet blir litt dårligere. Og da er bildet uansett så smalt at jeg ikke hadd fått noe ut av å se TV eller film på den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok det er betryggende da kan jeg bare fortsette å kose meg med telefonen uten en stygg bumper på og vite at jeg bare kan bytte filmen. Regner med at ikke Xperia logoen følger med som Sony logoen foran?

 

Mener Xperia logoen sitter på glasset ja, mens Sony logoen sitter på filmen.

 

Vær obs på att den filmen Sony har satt på ikke er ripesikker, dette er en såkalt "Anti shatter" film som såvidt jeg har forstått skal hindre att man kutter seg opp om glasset knuser, men også beskytte mot fall, derfor har de sendt med ekstra film i pakken til å legge på.

 

Selv har jeg bestilt meg ZAGG film, da jeg den medfølgende filmen ikke skal være all verden.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden, så kan jeg nærmest garantere at alle butikker i Norge selger telefonen med ladekrybbe. Med det mener jeg ikke jalla nettbutikker, da de kan få telefonene sine fra andre importører enn for eks Lefdal, Elkjøp, Expert, Telekiosken osv. De seriøse butikkene får telefonene sine fra samme importør, og det er hvilket land telefonen skal selges i som avgjør om det følger med ladekrybbe eller ikke. Så telefoner som skal selges i Norge, så føler det med krybbe.

Endret av NorthugJr
Lenke til kommentar

Skal bytte ut min Iphone 4 i en telefon med større skjerm

Har nesten landet på Xperia z - men litt ukjent med SE telefoner.

Derfor følgende sprøsmål:

1.Kan i dag enkelt ( via Itunes) synkronisere kontakter og kalender mellom tlf og PC med Outlook.

Har prøvd å lese i brukerveiledn på Xperia Z - kan ikke helt se hvordan dette kan gjøres der ?

2. kan og synkronisere bokmerkene på PC og tlf.

heller ikke dette kan jeg finne noe om ?

 

Setter pris på om noen kan svare meg på dette :-)

Lenke til kommentar

I alle tilfeller tilstreber man vel uansett å se mest mulig rett på telefonen? Innsynsvinkelen på denne er ikke så dårlig at +-10 grader har noe å si. Jeg må legge den slik at jeg kun har 30 graders innsynsvinkel før bildet blir litt dårligere. Og da er bildet uansett så smalt at jeg ikke hadd fått noe ut av å se TV eller film på den.

Derfor er det viktig med konkrete og gode tilbakemeldinger. Det aller beste er å teste selv.
Lenke til kommentar

Skal bytte ut min Iphone 4 i en telefon med større skjerm

Har nesten landet på Xperia z - men litt ukjent med SE telefoner.

Derfor følgende sprøsmål:

1.Kan i dag enkelt ( via Itunes) synkronisere kontakter og kalender mellom tlf og PC med Outlook.

Har prøvd å lese i brukerveiledn på Xperia Z - kan ikke helt se hvordan dette kan gjøres der ?

2. kan og synkronisere bokmerkene på PC og tlf.

heller ikke dette kan jeg finne noe om ?

 

Setter pris på om noen kan svare meg på dette :-)

Kan hvertfall svare på nummer 2. Hvis du starter å bruke Google Chrome på mobilen og pcen blir alt du gjør på pc lagret på mobilen og motsatt. du kan velge å fortsette en "session" på mobilen hvis du må forlate pcen f.eks. Bokmerker er selvfølgelig heller ikke noe problem :-)

Lenke til kommentar

Skal bytte ut min Iphone 4 i en telefon med større skjerm

Har nesten landet på Xperia z - men litt ukjent med SE telefoner.

Derfor følgende sprøsmål:

1.Kan i dag enkelt ( via Itunes) synkronisere kontakter og kalender mellom tlf og PC med Outlook.

Har prøvd å lese i brukerveiledn på Xperia Z - kan ikke helt se hvordan dette kan gjøres der ?

2. kan og synkronisere bokmerkene på PC og tlf.

heller ikke dette kan jeg finne noe om ?

 

Setter pris på om noen kan svare meg på dette :-)

 

Kan ihvertfall svare på det siste. Generelt med den nye android så bruker den Chrome som nettleser på telefonen. Og dersom du bruker Chrome på maskina di og, innlogget med din epost-adresse så vil du linke disse to sammen slik at telefonen sin nettleser alltid er oppdattert. Dette er vel en av de funksjonene jeg liker aller best med android/chrome :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sukk. Jeg kjøpre det Jabra Street2 blåtann-headsettet som var anbefalt, og det funket bra da jeg testet det. Jeg kom i skade for å slette parringen på Z men det skal jo være greit å gjøre omigjen, det var det ihvertfall for den høyttaleren jeg kjøpte samtidig og som jeg også "slettet". Men uanstt hvoran jeg trykker på Jabra så kan ikke Z finne den. :no: Det gjør heller ikke min gamle Nokia så jeg heller til at den hersens dingsen bare funka en kort stund. :wallbash: Den dukket faktisk likevel opp et par ganger men når jeg trykket på den så fikk jeg feilmelding om at den "avviste paring" eller ikke kunne kontaktes eller noe om feil PIN. Noe som kan tyde på sviktende kommunikasjon. Må vel ta meg en tur tilbake mandag morgen så jeg ikke riksikerer at de har gått tom....

 

Oppgølger: Ha, bestemte meg for en siste serie med forsøk. Det som måtte til var: 1. Hold knappen nede til det blinker rødt og den slår seg av. 2. Trykk en gang til den lyser blått. 3. Vent til det slukker, trykk en gang til, hold knappen til det ikke lenger blinker, og FORTSETT Å HOLDE KNAPPEN INNE. Da dukket den opp igjen, og på andre forsøk fikk jeg parret. :w00t: Instruksjonene til Jabra sa ingenting om å fortsette å holde knappen inne. :angry: Vel, dette var egentlig ikke et Z-problem...

Endret av Ursa Major
Lenke til kommentar

Takker for svar

Blir nok ikke xperia z på meg da.

Synd at den ikke synker mot Outlook.

Pussig igrunn - Nokia og iphone har jo "alltid" kunnet gjøre det.

Og bli nødt til å bruke Google for å fikse bokmerker blir for sært.

Sikkert en grunn for at jeg aldri har tent på SE telefoner.

Men telefonen har den skjermen jeg ønsker meg :-)

Lenke til kommentar

Takker for svar

Blir nok ikke xperia z på meg da.

Synd at den ikke synker mot Outlook.

Pussig igrunn - Nokia og iphone har jo "alltid" kunnet gjøre det.

Og bli nødt til å bruke Google for å fikse bokmerker blir for sært.

Sikkert en grunn for at jeg aldri har tent på SE telefoner.

Men telefonen har den skjermen jeg ønsker meg :-)

 

Ikke fortvil. Man kan anse mobilen som en prototype for skjermer med 1080p. Det kommer et ras av disse i tiden framover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, jeg slet også litt med å få de purret. Men jeg mener jeg leste i bruksanvisningen til headsettet til slutt. Ja, fornøyd med lyden?

 

Nå har jeg aldri vært noen storforbruker av slikt, gadd aldri finne ut av hvordan spille mp3-filer med min gamle Nokia. Men jo jeg synes lyden er bra, og mens jeg spilte Santana her istad var det noen som ringte. Så da fikk jeg testet det også, han rapporterte at lyden var bra.

 

Men jeg har oppdaget et idiotisk problem: ledningen er for kort! Hvis jeg har dingsen i beltet så kan jeg ikke stå oppreist uten at proppen lett detter ut av det øret som bruker den korteste biten. :mad: Såvidt jeg kan se lar den seg ikke justere heller. Passer ikke personer på 1,80 eller mer.

Lenke til kommentar

Takker for svar

Blir nok ikke xperia z på meg da.

Synd at den ikke synker mot Outlook.

Pussig igrunn - Nokia og iphone har jo "alltid" kunnet gjøre det.

Og bli nødt til å bruke Google for å fikse bokmerker blir for sært.

Sikkert en grunn for at jeg aldri har tent på SE telefoner.

Men telefonen har den skjermen jeg ønsker meg :-)

 

Akkurat det må være en misforståelse. Jeg er helt avhengig av god synk mot Outlook/ exchange pga jobb og Z en synker helt utmerket.

Lenke til kommentar

Javel ?

Du mener jeg kan synkronisere den mot Outlook på min pc ?

 

Jeg er ikke teknisk ekspert men det var like enkelt å sette opp synk mot Outlook på denne som det var med galaxy sII, HTC one x, note 2 (som er de siste telefonene jeg har hatt). Mail, kalender, kontakter etc synker perfekt. Jeg var selv litt spent på dette når jeg fikk den fordi jeg var borti en Sony Ericsson Xperia mini for noen år siden hvor dette ikke var optimalt. Men på Z'en har som sagt ikke dette vært noe problem.

 

Tilslutt vil jeg si at jeg er litt overrasket over hvor mye energi folk bruker på å rakke ned på denne telefonen. Som dere ser over har jeg hatt mange såkalte flaggskip og bruker telefon mye til både jobb og privat. Dette er den beste jeg har hatt. Batteriet er helt ok, jeg synes kameraet er bra (men er ikke pikselfantast) og synes skjermen er god (bryr meg ikke om vinkelproblematikken). Men ikke minst er dem god på basis funksjonene, dvs ringe, mail/ sms, apper.

Har hatt problemer med stamina mode, men regner med at det løser seg ved en kommende oppdatering (har sjeldent opplevd at en helt nylansert telefon ikke trenger noen software oppdateringer.

Helt til slutt, det er/ kommer mange flotte telefoner på markedet. Jeg har selv hatt gleden av å leke litt med en HTC noe for et par dager siden...Poenget er at du sjeldent gjør noe feil uansett hvem av toppmodellene du velger, men det koker ned til smak og behag. For meg var det design som var grunnen til at jeg gikk for Xperia z, og jeg har ikke angret.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...