Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Mener Xperia logoen sitter på glasset ja, mens Sony logoen sitter på filmen.

 

Vær obs på att den filmen Sony har satt på ikke er ripesikker, dette er en såkalt "Anti shatter" film som såvidt jeg har forstått skal hindre att man kutter seg opp om glasset knuser, men også beskytte mot fall, derfor har de sendt med ekstra film i pakken til å legge på.

 

Selv har jeg bestilt meg ZAGG film, da jeg den medfølgende filmen ikke skal være all verden.

 

Så en video på Youtube, der man viste at denne filmen ikke er ripesikker. De viste også når de fjernet filmen. På den telefonen satt både Sony-logoen og Xperia-logoen på selve telefonen, ikke på filmen.

 

Filmen satt ganske fast på, men jeg lurer på hvordan det blir med ennå en beskyttelsesfilm på. Om den ytterste filmen blir sittende pent på, eller om skjermen blir vanskeligere å lese.

 

Så spørs det da om selve displayglasset er ripesikkert. De har jo ikke brukt Gorilla-glass, som "normale" produsenter. Gorillaglass er mye lettere å gjøre rent; man kan bare stryke over det med hånda, som på Samsung Galaxy S3. Xperia Z ser ganske jævlig ut med masse fettmerker, og de er ikke å lette å få bort.

 

Akkurat dette skuffer, samtidig at telefonen er i største laget for meg. Den frister derfor tilværelsen i en skuff. Men ellers er Xperia Z en knall telefon, bare så det er sagt.

 

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Så en video på Youtube, der man viste at denne filmen ikke er ripesikker. De viste også når de fjernet filmen. På den telefonen satt både Sony-logoen og Xperia-logoen på selve telefonen, ikke på filmen.

 

Filmen satt ganske fast på, men jeg lurer på hvordan det blir med ennå en beskyttelsesfilm på. Om den ytterste filmen blir sittende pent på, eller om skjermen blir vanskeligere å lese.

 

Så spørs det da om selve displayglasset er ripesikkert. De har jo ikke brukt Gorilla-glass, som "normale" produsenter. Gorillaglass er mye lettere å gjøre rent; man kan bare stryke over det med hånda, som på Samsung Galaxy S3. Xperia Z ser ganske jævlig ut med masse fettmerker, og de er ikke å lette å få bort.

 

Akkurat dette skuffer, samtidig at telefonen er i største laget for meg. Den frister derfor tilværelsen i en skuff. Men ellers er Xperia Z en knall telefon, bare så det er sagt.

 

Har lest litt på nett og div steder refereres det jo til at SONY Xperia Z bruker Gorilla og Dragontrail, 2 etter hva jeg kan se så er Dragontrail et veldig sterkt glass. google

Endret av Denniz84
Lenke til kommentar

Så en video på Youtube, der man viste at denne filmen ikke er ripesikker. De viste også når de fjernet filmen. På den telefonen satt både Sony-logoen og Xperia-logoen på selve telefonen, ikke på filmen.

 

Filmen satt ganske fast på, men jeg lurer på hvordan det blir med ennå en beskyttelsesfilm på. Om den ytterste filmen blir sittende pent på, eller om skjermen blir vanskeligere å lese.

 

Så spørs det da om selve displayglasset er ripesikkert. De har jo ikke brukt Gorilla-glass, som "normale" produsenter. Gorillaglass er mye lettere å gjøre rent; man kan bare stryke over det med hånda, som på Samsung Galaxy S3. Xperia Z ser ganske jævlig ut med masse fettmerker, og de er ikke å lette å få bort.

 

Akkurat dette skuffer, samtidig at telefonen er i største laget for meg. Den frister derfor tilværelsen i en skuff. Men ellers er Xperia Z en knall telefon, bare så det er sagt.

 

På Z sitter logen på filmen, ikke på glasset.

 

Jeg har nettopp satt på en ekstra film på min, (ZAGG) og det gikk fint.

 

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

 

På Z sitter logen på filmen, ikke på glasset.

 

Jeg har nettopp satt på en ekstra film på min, (ZAGG) og det gikk fint.

 

 

Ja, jeg har lest om flere som har opplevd at logoen sitter på filmen, men ikke på den videoen jeg så. Her er det nok ulikt praksis fra produsenten. Og den videoen du viser, taler sitt tydelige språk :)

 

Bra å høre at det gikk fint å sette ZAGG-film på. Skal sjekke den på Google. Er selv vant til Copter, som jeg har gode erfaringer med fra andre telefoner.

 

Bare lurer på om filmen løsner i kantene når den skal inn og ut ac dockingstasjonen.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

 

 

Har lest litt på nett og div steder refereres det jo til at SONY Xperia Z bruker Gorilla og Dragontrail, 2 etter hva jeg kan se så er Dragontrail et veldig sterkt glass. google

 

Det ser ut som meningene er delte om hvorvidt Xperia Z bruker Gorillaglass, Dragontrailglass, begge, eller ingen av dem. Men jeg fant frem til Corning (Gorillaglass) sin hjemmeside, og de har ikke ført opp Sony under telefoner de leverer Gorillaglass til. Se link:

http://m.corninggorillaglass.com/

 

Dermed kan vi vel se bort fra Gorillaglass. Sony har ikke selv bekreftet noe om hvilken produsent som har levert front- og baksideglass. Asahi Glass Company (Dragontrailglass) fant jeg ikke noe om hvilke merker som bruker Dragontrail.

 

 

Lenke til kommentar

Fikk telefonen på onsdag, bestillte den hos djuice til 995,-. Strålende fornøyd til nå, men jeg får ikke brukt mobilnettet, noen som vet hvorfor? Kan det være fordi jeg hadde OneCall før jeg bestillte? Har ikke tatt i bruk simkortet fra djuice ennå, og måtte klippe til simkortet fra OneCall.

Lenke til kommentar

Re GPS/Android. Jeg har bilmontert TomTom + CoPilot, Navigon, Sygic og også TomTom på Note 2. Å si at den ene er bedre enn den andre er bare tull. I går fant kun Navigon et hus i et byggefelt som det er ganske lenge siden ble ferdig. Så kan andre felt mangle på Navigon og være der på andre. Alle er mangelfulle!

Lenke til kommentar

Det har vært en del utenomsnakk om navigasjon, så det skader vel ikke med en til :)

Det er ganske lenge siden jeg har brukt bilnavigasjon, sist var vel ca 3 år siden med Co-Pilot, så kunnskapen og erfaringen min på området er fastrustet.

 

Spørsmålet er da: Er ikke gratis navigasjon fra Google blitt høvelig ok nå etterhvert?

Og synsinga mi tilsier at kartene fra Google oppdateres hyppigere enn Tom-Tom, Co-pilot m.fl., selv i gokk.

Stemmer dette eller ei?

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Nå som google endelig har fått offline caching av kart ift. navigering (husker ikke om det har kommet ennå) så begynner det å bli en del bedre brukbart. Oppdatering av kartene er jeg ikke sikker på men synes TomTom og Navigon er rimelig godt oppdatert og har brukt TomTom i snart 7 år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I vest-europa er jeg mer en godt nok fornøyd med godt etablerte løsninger. I øst-europa hører jeg dog ymse. Ikke at jeg har planer om å kjøre så mye bil i Polen, Tjekkia, Ungarn, Slovakia, Slovenia, Kroatia, Montenegreo, Latvia, Litauen, Estland, Belarus, Ukraina etc. som ellers kan være interesante land å besøke kulturelt. Men en dag kanskje man bestemmer seg for å ferdes mer i området og da er det kjekt med gode GPS løsninger.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen min i halvannen uke nå og er kjempe fornøyd. Har ingenting å si på lyden eller skjermen.Har bestilt meg dette headsettet til, slik at jeg skal slippe å åpne opp jackinngangen hele tiden, ikke at det har vært noe problem hittil.

 

Har dog hatt to problemer med telefonen. Den ene gangen bare hang den seg opp da jeg holdt på å spille et spill på den. Telefonen skrudde seg av og det tok noen minutter før den skrudde seg på igjen. Det andre problemet var i dag tidlig. Telefonen hadde skrudd seg av ila natta selv om den var fulladet før jeg gikk og la meg. Den var rett og slett dø. Er visst en feil Sony er klar over og jeg fant en artikkel hvor det stod at man kunne prøve å skru den på med påknappen og volumoppknappen inne samtidig i rundt 10 sekunder, funket fint det. Dette skulle fikses opp til neste oppdatering av systemet, men det stod ikke når det var. Denne metoden for å få på telefonen funker dog ikke på alle telefonene, men på noen.

Lenke til kommentar

Det har vært en del utenomsnakk om navigasjon, så det skader vel ikke med en til :)

Det er ganske lenge siden jeg har brukt bilnavigasjon, sist var vel ca 3 år siden med Co-Pilot, så kunnskapen og erfaringen min på området er fastrustet.

 

Spørsmålet er da: Er ikke gratis navigasjon fra Google blitt høvelig ok nå etterhvert?

Og synsinga mi tilsier at kartene fra Google oppdateres hyppigere enn Tom-Tom, Co-pilot m.fl., selv i gokk.

Stemmer dette eller ei?

 

vel, fra personlig erfaring kan jeg si at den navigasjonen som er best i området rundt Bergen er uten tvil Navigation fra nettopp Google. Ikke bare er den mest nøyaktig (med triangulering av wifi i tillegg), men er også som regel best oppdatert. Hva gjelder alle steder kan jeg ikke uttale meg om. Den var forresten bedre enTom-Tom forrige vår da jeg var i Tyskland, både mer oppdatert trafikkbilde og bedre til å finne avsidesliggende addresser.

 

Tror ikke det er så veldig stor forskjell i dag, da stort sett alt av navigasjon bygger på en av flere store databaser, og GPS-dekningen er såpass god. Det er vel som med mye annet at man finner det man selv synes ser/føles best ut og holder seg til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...