Gå til innhold

Ozzy airport? Må Herren forby


Delvis

Anbefalte innlegg

Hvem er HEF ? (mulig jeg er litt treg nå)

 

HEF er Human-Etisk Forbund, de som ofte har annonser i avisene om at folk kan melde seg ut av Statskirka. Før i tida kaltes de human-etikere, nå for tida er det visst humanister?

De gleder seg nå over en større likestilling av livssyn i Norge, dvs. mer avkristning:

http://www.human.no/Aktuelt/Nyheter/2013/Januar/Humanistisk-glede-over-Stalsett-utvalget/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gleder seg nå over en større likestilling av livssyn i Norge, dvs. mer avkristning:

Gleder meg også over at folk kommer til fornuft.

 

Jeg har luftet tanken til min mor om at mine (eventuelle) barn ikke skal døpes. Utifra diskusjonen vi hadde så er det ikke utenkelig at det blir konflikter.

Skal bli spennende å se om de vil være like glad i barnebarnet sitt om det ikke er døpt (Regner med at det går bra, men slektens religiøse nivå er fremdeles ukjent terreng).

De (min mor og hennes samboer) mener at det er bedre å døpe barnet når det er lite enn at det døper seg etter EGET ønske når det er gammelt nok...

 

Når mitt barn er 14-15 år så skal i alle fall ikke en stor pengepremie være grunn til valget om å konfirmere seg eller ikke. Alle jeg har spurt har sagt at de har konfirmert seg for pengene og gjerne med noe press fra familie.

Endret av PantZman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De gleder seg nå over en større likestilling av livssyn i Norge, dvs. mer avkristning:

 

Er det slik du ser det? At hvis andre livssyn blir størrre så er det en avkristning av norge ? :)

 

I utgangspunktet er jeg enig i at man ikke skan gi ære til dop hoder, men det er hvis de er KJENT nettopp for å være dophoder! Noe Ozzy slettes ikke er. (Vi hadde ikke visst en dritt om fyren om det ikke var for TV programmet "the Osbournes"...) Uansett er dopingen en del han har gjort som privat person, ikke artist og samme hvor mye du vrir og vrenger det såer det musikken folk husker med Ozzy, ikke dopingen...

 

Hvablir det neste kriteriet man ikke kan ære folk over? At de ikke er religiøse kanskje? Personlig syntes jeg det blir helt feil å ære en mann som Edvartsen på norwegians fly, fyren var en drittsekk som har ødelagt tusner med løgnene sine og sine falske helbredelser og homohets og er det noen som IKKE burdeha vært æret så er det nettopp slike religiøse bøller som ikke har medynk med noen hvis de ikke bekjenner seg det samme tyraniet de selv bekjenner seg. Men kristenfolket har talt tydeligvis, da det var en stor mønstring i menighetene landet over nettopp for å få slik despoter på fly halene og vi andre ikke gadd å bry oss nok om det til å stoppe det. Men en skam er det uansett, for Edvartsen har ødelagt mange liv... :no:

 

Men hvorfor bry seg om hvaverden gjør? Kommer ikke den store helten til kristne tilbake snart da? Han har jo kristne trodd at kom tilbake hvert eneste minutt i snart to tusen år, så hvor blir det av fyren og utsletteslen av menneskene egentlig? Hvorfor går ikke den store våte drømmen til kristne i oppfyllelse egentlig?

 

Og medhensyn til hor og utukt og synd... er det ikke godt at dette eskalerer da, det vil jo baresi at dommedagen kommer fortere, gjør det ikke? Hvis profetiene stemmer altså....

 

Har ikke døpt noen av mine jeg heller og ingen av dem har så langt latt seg døpe til kristendom igjen... En naturlig konsekvensnår de begynner å tenke selv faktisk....

 

Men det ville vært moro og hørt hvem Delvis aller helst ville hatt navet til på en flyplass... Ludvig Nessa kanskje? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I utgangspunktet er jeg enig i at man ikke skan gi ære til dop hoder, men det er hvis de er KJENT nettopp for å være dophoder! Noe Ozzy slettes ikke er. (Vi hadde ikke visst en dritt om fyren om det ikke var for TV programmet "the Osbournes"...) Uansett er dopingen en del han har gjort som privat person, ikke artist og samme hvor mye du vrir og vrenger det såer det musikken folk husker med Ozzy, ikke dopingen...

 

Og medhensyn til hor og utukt og synd... er det ikke godt at dette eskalerer da, det vil jo baresi at dommedagen kommer fortere, gjør det ikke? Hvis profetiene stemmer altså....

 

 

Men det ville vært moro og hørt hvem Delvis aller helst ville hatt navet til på en flyplass... Ludvig Nessa kanskje? ;)

 

Men faktum er at svært mange har sett de programmene, og tror nok flere enn du antyder asssosierer Ozzy med lurvete vulgær livsførsel.

Tror ikke det er riktig at de aller fleste ikke har det med i sin oppfatning av vedkommende.

 

Er enig i at Kristne egentlig burde ønske akselrasjon mot "dommedag" velkommen. Det er jo et av de store paradoxene ved Kristendom og Kristne det, at de på den ene siden ønsker at verden skal bli spart for mer og mer syndighet, samtidig som de ønsker enden og befrielsen velkommen.

Men nå er ikke jeg Kristen. Ser dette her i et viere og mer udefinert.

 

Hvilket navn jeg ville hatt på flyplass?

Det burde være navn som færrest mulig ville bli provosert av på slike steder vil jeg bare generelt si. Helst kanskje bare avdøde historiske personer, for med nålevende vet man aldri.

Lenke til kommentar

Du har hvertfall pensjonistene på din side, grinebiterne og sviskespiserne.

 

De som er yngre ønsker ikke å se fantastiske, selvhøytidelige, oppblåste overmoralske kjendisreferanser overalt. Man ønsker ikke at moralpolitiet skal bestemme hva som er et "godkjent" menneske. Denslags lurvete og ufyselig oppførsel liker folk flest dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har hvertfall pensjonistene på din side, grinebiterne og sviskespiserne.

 

De som er yngre ønsker ikke å se fantastiske, selvhøytidelige, oppblåste overmoralske kjendisreferanser overalt. Man ønsker ikke at moralpolitiet skal bestemme hva som er et "godkjent" menneske. Denslags lurvete og ufyselig oppførsel liker folk flest dårlig.

 

Er der i dag å da, er ikke du på jobb og gjør noe nyttig en eneste dag?

 

Nei du tar feil. Det er ikke snakk om selvhøytidlig grinebit, det er bare snakk om å bruke litt vett og fornuft.

Ikke det at jeg griner om de skulle finne på kalle flyplassen Ozzy. Det får stå sin prøve, det er ikke så alvorlig

Setter det jo litt på spissen her. Men nå tror jeg fornuften vl seire i dette tilfellet iallefall.

Lenke til kommentar

Å snakke om dommedag, samfunnets fordervelse, jesus, herren og den ukimselige bibelen og hellige ånd er å sette det på spissen. Flott du ikke er kristen da! Det er ihvertfall Ozzy, så er navnet hans hvertfall en bedre kandidat enn det ditt er ifølge dine kriterier.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Så Ozzy er altså en personlig Kristen og har framstått som det? Fins det noen referanse på det?

 

Hvis det er tilfellet må jeg se litt nærmere på den biten der, hva det går ut på. Har vanskelig for å se at en som sier "fuck" nesten annet hvert ord er en kristen, men ok.

 

Alice Cooper har jo stått fram som kristen, det så jeg på en video han bekjente det selv. Han er jo sønn av en prest og da.

Lenke til kommentar

Så Ozzy er altså en personlig Kristen og har framstått som det? Fins det noen referanse på det?

 

Hvis det er tilfellet må jeg se litt nærmere på den biten der, hva det går ut på. Har vanskelig for å se at en som sier "fuck" nesten annet hvert ord er en kristen, men ok.

 

Alice Cooper har jo stått fram som kristen, det så jeg på en video han bekjente det selv. Han er jo sønn av en prest og da.

Alle vet at Ozzy er kristen. Det er ingen hemmelighet.
Lenke til kommentar

Javel, kunne ikke se at det gikk fram noen steder på nettet. Snarere tvert i mot : Link

 

Men hvis det er slik, kan du vel kome med en konkret henvisning.

 

For eksempel:

 

Ozzy Osbourne

Faith: Christian

Career: Musician

birthday: December 18, 1978

accomplishments: Black Sabbath

fun faith fact! Ozzy is known as the "Prince of Darkness"

Surprise! Ozzy Osbourne, AKA the Prince of Darkness, is actually a Christian, or in the least deeply connection to the religion. Despite references to Satanism and biting the head off of a bird, Ozzy found himself a member of the Church of England in 1992, saying that he prayed before every performnace. He hasn't spoken publicly about his faith since, but it has continued to be a subtle part of who he is. Ozzy's marriage to wife Sharon Osbourne has certainly gone the distance, and his once wild, drug fueled lifestyle has tempered into a sober one. Ozzy was seen wearing crosses many times on his successful reality show, even taking time to kiss the cross every now and then. Photo courtesy of Diario_de_un_pixel

 

 

http://www.beliefnet.com/Celebrity-Faith-Database/O/Ozzy-Osbourne.aspx

 

 

En annen kilde:

 

http://wiki.answers.com/Q/Is_Ozzy_Osbourne_Christian

 

Best Answer

Yes, & if you listen to his words you will see he is, like in black rain he talks about war be to horrible, & in crazy train he talk about letting out love & forgetting hate, & in mr. crowley he says that satonic bible shou;dn't have been wroten. so he is indeed a christian I don't think that anyone will pay attention to your answer when it is riddled with spelling and gramatical errors. You need to capitalize people's names, the word is Satanic, not satonic, and there is no word 'wroten'. I believe it is 'written' and the word Christian should be capitalized.

One thing that he never says he believes or doesn't. He doesn't believe in the satanic bible is one thing from another. You don't have to not believe and still be held to a satanic bible. I don't believe in a god. Maybe one day I will but I believe in saying god we trust and going on the bible for Americans cause that's what we were found on. That's where America is is cause of the beliefs of the founding Fathers But you don't have to believe. He says in his song dreamer that if they don't help each other there is no help for us. Cause of the higher power doesn't matter to me talking about Jesus And Jesus is part of god.

 

 

Hvorfor i alle dager skulle man som ikke-kristen, eller satanist, gått med et kristent kors på seg?

Lenke til kommentar

Så Ozzy er altså en personlig Kristen og har framstått som det? Fins det noen referanse på det?

 

Hvis det er tilfellet må jeg se litt nærmere på den biten der, hva det går ut på. Har vanskelig for å se at en som sier "fuck" nesten annet hvert ord er en kristen, men ok.

 

Alice Cooper har jo stått fram som kristen, det så jeg på en video han bekjente det selv. Han er jo sønn av en prest og da.

Jeg trodde ikke nasjonalsosialister kunne massakrere mennesker.

 

Wake up and smell the shit in the coffee.

Hvorfor i alle dager skulle man som ikke-kristen, eller satanist, gått med et kristent kors på seg?

Jeg kan tenke meg en million grunner. Hvor mange vil du ha?

 

På tide at du lærer deg hvordan verden faktisk er, og ikke bare holde deg til dine egenskapte definisjoner som ikke har noe samsvar med virkeligheten.

Tviler fortsatt på at han er personlig kristen eller "kristelig" for å si det sånn.

Jeg tviler på at du vet hva en kristen faktisk er. Jeg vet at du ikke har autoritet eller myndighet til å avgjøre eller bedømme hvem som er kristne eller ikke. Men jeg vet at du ønsker å late som du har denne makten.

 

Er du klar over din egen logiske tankefeil som på engelsk heter "no true scotsman"? Du deler den med de værste, mest fundamentalistiske menneskene vi har her på forumet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Heh.. tror du bør sjekke littegrann nærmere hva "nasjonalsosialisme" er for noe. Det er lett å la seg lure av ordene der.

 

Og en ting til: Kan ikke du lære deg skrife ferdig før du poster, istedet for den evindelige redigeringa hver gang i etterkant..?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Jeg skal lære meg å skrive ferdig hvis du kan lære deg den logiske tankefeilen "no true scotsman", slutte å bruke den og samtidig lære deg hva kristne er.

 

Kan gi deg et lite spark i riktig rettning;

 

En kristen er en person som tror på en eller flere av følgende:

 

-bibelen

-jesus er guds sønn

-jesus som verdens frelser

-eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Behøver ikke lære det, det vet jeg- Og hvor er motsetningen i forhold til hva jeg før har skrevet? Akkurat det er "tro" det går på.

 

Så få det dokumentert at Ozzy bekjenner seg som en troende da, for å si det på den måten. Man behøver ikke være kristen fordi om man tilfeldigvis er medlem av "The Church of England".

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Vet du hva tankefeilen "no true scotsman" er?

 

Det går ut på å definere en gruppe slik at du ekskluderer uønskede elementer. På den måten opphøyer du gruppen til et nivå den egentlig ikke har.

 

Du sier at du tviler på at andre mennesker er kristne. Ikke utifra deres personlige tro, men på grunn av at du har laget din egen definisjon av kristne ved hjelp av "no true scotsman".

 

Fakta er at kristne sier fuck hver dag, kristne voldtar og dreper andre mennesker hver dag. Kristne sprenger bomber og skyter barn og sivile mennesker.

 

Å prøve å påstå noe annet er å lukke øynene for virkeligheten.

 

Hvem du tror er kristne eller ikke har ingen verdi for noen debatt. Det hører ikke hjemme. Hvis en person kaller seg kristen, så er den personen per definisjon kristen. Det er meningsløst for deg eller andre enn dem selv å si noe om den saken.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...