Gå til innhold

Ozzy airport? Må Herren forby


Delvis

Anbefalte innlegg

En må kunne se skillet på omfanget her. Mellom en gravemaskinist og en verdensberømmelse som påvirker barn og unge over hele verden.

Ikke bare musikken, men i høyeste grad imaged og livsførselen. Slikt bør man bare ikke forherlige med navn på stor offentlig almennt sted som flyplass. Det er og forblir min klare mening.

 

De ti bud er positive, og kristen forankring i vestlig sivilsert samfunn har bidratt til stabilitet og fred. Tross alt, selvsagt er der skjær i sjøen men det er mennesker og ikke kristenheten som sådan sin skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åhh.. "ser du virkelig ikke problemet". Vel, du kommenterer ingen av grunnene jeg har gitt, kanskje det ble skrevet litt for vanskelig for deg?

 

"Helt" my ass. Han var i utgangspunktet en skarve vokalist som hadde vulgæriteter, musebiting o.l. som varemerke. Fin "helt" det må jeg si.

Om noen fra gruppa faktisk kunne blitt gitt en sånn ære, burde i såfall være gitaristen. Under tvil.

 

"Ozzy" er bare en boms. Og et eksempel på hvordan man helst IKKE bør leve livet sitt. Og definitivt ingen helt.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg gidder ikke å kommentere din personlige oppfatning av Ozzy, er relativt tydelig at den ikke stemmer overens med resten her inne.

 

Edit: Det vil si musikken til Ozzy, og ikke personligheten. Det er strengt talt det først nevnte som en gang i tiden gjorde han kjent.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

"Ozzy" er bare en boms.

Omtrent som resten av oss altså...

 

Og her har du problemet ditt, fordi han ikke er nøyaktig som deg, med de samme misfits, ønsker og problemer så er han mindre verdt i dine øyne...

 

Minner om at ethvert menneske skal respekteres på sitt egenverd, ikke på hva DU syntes om det mennesket. På lik linje med at alle skal respekteres , men ikke nødvendigvis meningene eeller livssynet de har...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei går ikke det vet du. Men det ser jeg som helt i tråd med femohedensk bevegelse av vår nedgangstid: Man vil stoppe munnen på alt som setter kritisk søkelys på hva den er og vil innebære for utviklingen.

Nei. Vil ikke stoppe munnen på noen som setter noe kritisk søkelys på noe. Men du er sannsynligvis et troll, som later som om du er en gammeldags trollkvinne med gammeldagse syn og meninger, som du skal ha snappet opp på 1800 tallet... Jeg tror du lyver. Det finnes ikke overlevninger fra 1800-tallet i dag, bare folk som later som om de er det...
Lenke til kommentar

Alt er relativt skjønner du. Det er ikke så enkelt som at det "bare er et navn". Det er den faktiske essensen og påvirkning navnet har i sin betydning som utgjør forskjellen.

Så man kunne gjerne kalt en flyplass for "Adolf Hitler airport" også uten at det gjør noenting, "det er bare et navn"?

Du hitler tråden ved å sammenligne Ozzy?

 

Også klager du over andre enn deg selv for nedgangstiden og manglende kritisk søkelys på utviklingen? Pent!

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De ti bud er positive, og kristen forankring i vestlig sivilsert samfunn har bidratt til stabilitet og fred. Tross alt, selvsagt er der skjær i sjøen men det er mennesker og ikke kristenheten som sådan sin skyld.

De ti bud er grusomme og umenneskelige. Kristendommen har ført til Europas verste kriger gjennom historien. Forby religionsfrihet, forby ytringsfrihet, brenne levende mennesker på bål og forby homofili er det du forfekter i ditt angrep på individuell frihet, musikalsk nyskapning og et opprør og frigjøring fra kristendommens jerngrep ved bruk av kunst?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De ti bud er grusomme og umenneskelige. Kristendommen har ført til Europas verste kriger gjennom historien. Forby religionsfrihet, forby ytringsfrihet, brenne levende mennesker på bål og forby homofili er det du forfekter i ditt angrep på individuell frihet, musikalsk nyskapning og et opprør og frigjøring fra kristendommens jerngrep ved bruk av kunst?

 

Håh.. dette er så, ja vet ikke hva jeg skal si; uforstandig egentlig.

 

"Kristendommen" fører ikke krig. At mennesker dekker seg bak den til å utøve makt og krigføring, er noe helt annet. Det er misbruk av Kristendom det vet du. Det meste kan misbrukes.

 

Og hva som er så "grusomt" med de ti bud trengs vel litt nærmere forklaring.

Lenke til kommentar

Kristendommen fører ikke til fred.

 

Frihet og demokrati fører til fred.

 

Kristendommen er ikke frihet og ikke demokrati.

 

Misbruk av kristendommen?

 

Så da vil du komme med den kontroversielle påstanden at store mengder helgener i kristendommen gjemte seg bak kristendommen for å utøve makt og krigføring? Verdenst største kristne leder gjemmer seg bak kristendommen for å utøve makt?

 

Hva er det som er så bra med de ti bud? Vi mennesker har klart oss utmerket i tusenvis av år uten de ti bud.

 

Det grusomme med de ti bud er at de tar utgangspunkt i at den høyste verdi er å tro på jødenes gud. Budene kommer i rekkefølge ettersom hvor grovt det er å bryte dem. Øverst har vi det "groveste" bruddet et menneske kan begå:

 

-Du skal ikke ha andre guder enn den jødiske.

 

Dette er ikke en god leveregel, det er direkte skadelig for et samfunn at alle skal tro på den samme religionen. Det er fullstending meningsløst å ha et slikt bud i et samfunn, og derfor eksisterer ikke dette budet i Norge eller noen andre frie land. Det er kun diktatorer som opererer med slike bud. Og uendelige menneskelige lidelser følger i skyggen av slike bud. Det viser historien tydelig.

 

-Du skal ikke misbruke den jødiske gudens navn.

 

Dette er ikke en god leveregel, det er direkte skadelig for et samfunn å lage bud mot blasfemi. Det er fullstendig meningsløst å ha et slikt bud i et samfunn, og derfor eksisterer ikke dette budet i Norge eller noen andre frie land. Det er kun diktatorerer og grusomme terrorregimer som begir seg ut på den selvmotsigende veien å skulle forby blasfemi. Er det ikke misbruk av eventuelle guders navn å skulle lage bud for andre mot å misbruke navnene til disse gudene?

 

Skal jeg fortsette listen og forklare for deg, steg for steg, hvor skadelige og meningsløste de ti bud er?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja annet var vel ikke å vente i disse forfallstider. Nå begynner man altså å fable om å oppkalle flyplass etter den vemmelige rockegrisen der, men sitt rennome og livsførsel.

 

Det får være måte på uanstendige forslag. Skal familier med barn, kristne osv som må fly dit innfinne seg med å måtte si noe slikt, og være nødt passere en flysplass med et slikt navn? Det skal bare nedover i søpla alt nå tydeligvis. Korrupsjon i Norsk offentlighet brer seg og alt mulig dritt.

 

Amatørmessig innlegg!

Er det liksom så mye bedre å lande på George W. Bush International Airport i Houston da? Hva med alle Irakere som alnger der ??

 

Ja annet var vel ikke å vente i disse forfallstider. Nå begynner man altså å fable om å oppkalle flyplass etter den vemmelige rockegrisen der, men sitt rennome og livsførsel.

 

Det får være måte på uanstendige forslag. Skal familier med barn, kristne osv som må fly dit innfinne seg med å måtte si noe slikt, og være nødt passere en flysplass med et slikt navn? Det skal bare nedover i søpla alt nå tydeligvis. Korrupsjon i Norsk offentlighet brer seg og alt mulig dritt.

 

Amatørmessig innlegg!

Er det liksom så mye bedre å lande på George W. Bush International Airport i Houston da? Hva med alle Irakere som alnger der ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt er relativt skjønner du. Det er ikke så enkelt som at det "bare er et navn". Det er den faktiske essensen og påvirkning navnet har i sin betydning som utgjør forskjellen.

Så man kunne gjerne kalt en flyplass for "Adolf Hitler airport" også uten at det gjør noenting, "det er bare et navn"?

Synes det er relativt greit, men husk på at han var en syk/gal/ond mann. Ozzy har jo gjort veldig mange gode ting, som å lage god musikk.

 

Adolf gjorde jo onde ting, som har hatt noen gode og mange dårlige ringvirkninger, Adolf var diktator, og Ozzy er rockestjerne. To forskjellige ting. Adolf gjorde oss oppmerksom på at vi trenger forsvar, til hver eneste tid, så vi kan beskytte vårt land. Breivik gjorde oss også oppmerksom på dette.

 

En må kunne se skillet på omfanget her. Mellom en gravemaskinist og en verdensberømmelse som påvirker barn og unge over hele verden.

Ikke bare musikken, men i høyeste grad imaged og livsførselen. Slikt bør man bare ikke forherlige med navn på stor offentlig almennt sted som flyplass. Det er og forblir min klare mening.

De ti bud er positive, og kristen forankring i vestlig sivilsert samfunn har bidratt til stabilitet og fred. Tross alt, selvsagt er der skjær i sjøen men det er mennesker og ikke kristenheten som sådan sin skyld.

Her ligger det:

1) Du skal ikke ha andre guder enn meg.

2) Du skal ikke misbruke Guds navn.

3) Du skal holde hviledagen hellig.

4) Du skal ære din far og din mor.

5) Du skal ikke slå i hjel.

6) Du skal ikke bryte ekteskapet.

7) Du skal ikke stjele.

8) Du skal ikke tale usant om din neste.

9) Du skal ikke begjære din nestes eiendom.

10) Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste.

 

Hvorfor skal vi ikke få gjøre som vi vil på en fridag?! Og hvis jeg ikke hadde hatt noen små hvite løgner gjennom tidene, hadde jeg fått trøbbel mange ganger. Jeg hadde også hatt et dårlig liv.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Nå blir dette gjort om til en diskusjon om Kristendom i for stor grad. Ja, de gjemte seg bak kristendom

for å krige og herje. Det gjelder også jøder. Og husk at Jødedom og Kristendom er to forskjellige ting

Guden er likevel den samme, enten den er eller ikke er. Og på hvilken måte. Det er en litt annen sak.

Det dreier seg om å forstå.

 

Budene er greie de, så lenge de ses på som en grunnpilar og rettesnor i bånn. Ikke se seg blindt på dem og ta dem for bokstavelig.

Lenke til kommentar

Nå blir dette gjort om til en diskusjon om Kristendom i for stor grad. Ja, de gjemte seg bak kristendom

for å krige og herje. Det gjelder også jøder. Og husk at Jødedom og Kristendom er to forskjellige ting

Guden er likevel den samme, enten den er eller ikke er. Og på hvilken måte. Det er en litt annen sak.

Det dreier seg om å forstå.

 

Budene er greie de, så lenge de ses på som en grunnpilar og rettesnor i bånn. Ikke se seg blindt på dem og ta dem for bokstavelig.

Det er kristendommen og dens reaksjonære tradisjon som står bak dine meninger om Ozzy, populærkultur og de ti bud.

 

Det er ikke et kristent livssyn som står bak mitt syn på Ozzy, populærkultur og de ti bud.

 

Hvis man ikke ser på budene som bokstavelige er de meningsløse og unødvendige. Om man lar budene gjelde som grunnpilar og rettesnor for samfunnet er de direkte menneskefiendtlige. Vi har klart oss i tusenvis av år uten, og vi klarer oss i tusenvis av år til uten jødenes ti bud.

 

Når du står på utsiden av kristendommen og sier at de på innsiden av kristendommen gjemmer seg bak den, så må jeg spørre hvilken autoritet du har, eller hvilken myndighet du har til å avgjøre hvem som gjemmer seg eller ikke. For det du sier vil være i direkte konflikt med hva kristendommens øverste leder sier.

Lenke til kommentar

Man må ingenting, det er bare snakk om normal anstendighet og vett. Det er hele utgangspunktet.

Og er man i en kristen vestlig verden, får man innfinne seg med at en del av oss ser verdien av å holde noe av det i hevd.

Man kan jo dra il et muslimsk land og hevde sin motsand mot rådende religion der, og se om man får det bedre.

 

Står for min mening om hovedsaken, og ser ikke grunn til å forsvare den nærmere, thank you so much.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen normal anstendighet i de ti bud!

 

Det er bare ren og skjær stormannsgalskap og en oppskrift på et samfunn som ligner på Nord Korea.

 

Jeg ser verdien av å holde noe i hevd. Det er derfor det er så trist å se denne asiatiske religionen ødelegge og erstatte alt som er norskt, europeisk og vestlig.

 

De kristne fikk religionsfrihet til å bygge kirker og be til sin gud her til lands. Man kan jo se hvordan det gikk med nordmenn som prøvde å benytte seg av religionsfrihet i kristnes samfunn. Tok ikke lang tid før horg og hov ble brent og vår religion ble glemt.

Lenke til kommentar

Herren din har da forbydd anstendighet og vett for lenge siden?

 

Du er opplært til å se på kirken som positiv, og en hver form for annerledeshet som djevelens verk.

 

Vel, andre mennesker er ikke enig med deg. Kirken er en vederstyggelighet, og å kritisere kirken og utfordre de som sitter med makten utstråler styrke, stolthet og vilje mot å gjøre seg til slave for et gjennområttent system.

 

Det handler om frihet og kampen mot gammeldags hovmod.

 

Her representerer Ozzy frihet, mens den gode moralen din, i form av menneskebrenning og grusomme bud representerer gammeldags hovmod. Din tilfredstillende renhetlige moral står i sterk kontrast til individets frihet til å ikke la andre bestemme hvilken fot man skal stå opp med først om morgenen. Og historien viser at det anstendige kristne samfunn vil kontrollere langt mer enn slike bagateller i livet til hver enkelt av oss!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

En gang til: Er IKKE en kristen. Dete vris alt for mye mot kristendom, det er det deg som legger sånn veldig vekt på. Jeg har bare svart.

Dette her dreier seg om en helhetlig oppfatning i forhold til det opprinnelige spørsmålet.

Hadde det som sagt vært snakk om gitaristen Iommi, kunne jeg forsåvidt gått god for det. Det var han som var "hjernen" bak musikken

Og en som dessuten har oppført seg skikket, reiser rundt på skoler og holder foredrag om gitar & musikk og er en ordentlig person.

 

I forhold til den "grisen" i grisebingen av et hjem, som bare ødsler og er prototypen på hvordan man ødelegger seg selv, med overlever på heldig suksess og rikdom. At en slik skal være noe å oppkalle en flyplass etter er ikke bare en vits, men både tragikomisk, umoralsk og perverst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...