Gå til innhold

Ozzy airport? Må Herren forby


Delvis

Anbefalte innlegg

Alle i Black Sabbath eksperimenterte med narkotika, var Iommi et unntak?

Musikere kan i det minste spille et instrument og/eller skrive musikk med noter.

Nei, det inngår ikke i definisjonen av musiker. Ozzy er en legendarisk musiker. Uansett om han kan skrive musikk med noter eller spille instrument.

 

Selv om du ikke liker Ozzy så blir han ikke noen mindre musiker av den grunn. Ozzy er musiker akkurat som Kjell Magne Bondevik er politiker, selv om jeg misliker ham.

 

Din definisjon av kristne er altså alle kristne minus de vulgære, slaskete, kriminelle, de uskikkelige og de uordentlige. Dette kaller du for husholdningskristne.

 

Så er din definisjon av musiker alle musikere minus analfabter og de som ikke kan spille instrument.

 

Litt av en verden du lever i!

 

En black sabbath, eller en heksesabbat, blir som en offentlig kunngjøring av at landet har overgitt seg til hekseri og trolldom. Det blir ikke akkurat noe nøytral-vitenskapelig ateistisk navn, snarere tvert imot.

Dobbel WTF!

 

Har landet overgitt seg til hekseri og trolldom fordi en flyplass får navnet etter et heavy metal band fra 70-tallet?

 

Handler dette om nøytral-vitenskapelig ateistiske navn?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handler dette om nøytral-vitenskapelig ateistiske navn?

 

For mange vil det nok gjøre det. Spesielt de fra HEF vil nok mene at det offentlige samfunnet skal være en religionsfri sone, og at religion skal være en privatsak.

I den forbindelse blir det jo et overtramp å kalle en flyplass for "Black Sabbath", som vel skal være det omvendte av den israelske sabbaten som vi blir kjent med i Mosebøkene.

Lenke til kommentar

For mange vil det nok gjøre det. Spesielt de fra HEF vil nok mene at det offentlige samfunnet skal være en religionsfri sone, og at religion skal være en privatsak.

I den forbindelse blir det jo et overtramp å kalle en flyplass for "Black Sabbath", som vel skal være det omvendte av den israelske sabbaten som vi blir kjent med i Mosebøkene.

Isåfall vil de nok være sterkt imot at navnet til en kristen mann skal prege en flyplass...

Lenke til kommentar

:( Akk ja. Det skal vel gå den veien det står i Bibelen. Alt skal bli mer og mer ondt og fordervet. Synd hor og drukkenskap på alle kanter.

Det ser ut som utviklingen går mot at skiften skal oppfylles.

 

Får mest lyst til å be jeg. :closedeyes:

Du er i sannhet en mann som kneler og ikke en mann som står.

 

Denne sutringen din om at nå går alt til helvete, akkurat som det står i bibelen, det har blitt sagt av arrogante drittsekker hvert år i nesten to tusen år nå. Tenk deg den første kvinnelige presten i statskirka. Det skjedde i 1961, folk klagde vel og sa at verden kom til å gå under før 1962. Idag har vi homofile og lesbiske prester.

 

Siden du har et så intenst ønske om å fremstille deg selv som en arrogant bedreviter, et moralsk overmenneske og som en konservativ skapkristen, så vil jeg dedikere denne sangen til deg og til alle dine millioner av forgjengere som har sutret om verdens undergang i tusenvis av år:

 

"I am the one, Orgasmatron, the outstretched grasping hand

My image is of agony, my servants rape the land

Obsequious and arrogant, clandestine and vain

Two thousand years of misery, of torture in my name

Hypocrisy made paramount, paranoia the law

My name is called religion, sadistic, sacred whore"

 

Motorhead_Orgasmatron_Woven_Patch.jpeg

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Snar til å redigere bort. Og du beskylder andre for "ynkelighet" ..kremt

 

Det albumet har jeg samt e fleste tidlige Motorhead. Kjøpt på vinyl når du fortsatt gikk i bleier antar jeg. Men det er en annen sak.

 

Skjønner forhåpentligvis litt mer med tiden du også.

Lenke til kommentar

Snar til å redigere bort. Og du beskylder andre for "ynkelighet" ..kremt

 

Det albumet har jeg samt e fleste tidlige Motorhead. Kjøpt på vinyl når du fortsatt gikk i bleier antar jeg. Men det er en annen sak.

Det var rart, for du fikk åpenbart ikke med deg budskapet!

 

Jeg valgte å ordlegge meg på en bedre måte, men jeg kan godt si det igjen:

 

Jeg synes det er ynkelig å prøve å fremstå som et moralsk bedre menneske og påstå at kristendommen har rett fordi man ikke liker hvordan andre frie mennesker lever i et demokratisk samfunnet med fokus på individet.

 

Vil du ha frihet så får du tolerere at andre bruker den. Hvis ikke du vil ha frihet så får du jobbe for å få et samfunn slik vi hadde for noen hundre år siden. Da folk ikke fikk tenke selv, tro det de ville eller ytre sin mening. Alle må gå med samme type klær, høre på samme type musikk, ha samme type frisyre. For noen er mangfold og individualisme støtende. Kanskje du ville like deg bedre i Iran enn i Norge.

Skjønner forhåpentligvis litt mer med tiden du også.

Hva skal jeg skjønne? At kristne er en allright gruppe mennesker som ikke har stått for umenneskelige grusomheter opp igjennom historien? At dagens samfunn blir dårlig fordi vi har individuel frihet og mennesker er forskjellige? Fordi samfunnet idag går til helvete fordi andre mennesker ikke lever slik du gjør det?

 

At alt tyder på at det som står i bibelen er riktig?

 

Eller at du på mystisk og uforklarlig vis vet noe om min alder og derfor kan fastslå at du er eldre enn meg?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det skrev du ikke. Du skrev du ville be til (en viss figur) om at slike som meg måtte renses ut av samfunnet.

 

Men nok om det.

Problemet ditt er at du gjør dette til noe langt småligere enn det er, men blåser det opp til voldsomme dimensjoner for egen menings skyld.

 

Og resten av pjattet ditt i siste avsnitt her er vrøvl fra ende til annen. Her er det snakk om en navnet på en hovedflyplass. Ikke "mangfold og individualisme"

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne be til en viss figur, akkurat som du vil be til en viss figur. Vi er begge enige om at det finnes mennesker i vårt samfunn som er håpløst slaskete og arrogante, frekke udugelige folk.

 

Problemet er at du, som har en god sak hvis du argumenterer for narkotikamisbruk og musikalsk kvalitet, klager på verdens undergang, snakker om herren, jesus og at bibelen hadde rett, samtidig som du sympatiserer med kristne som må gå på en flyplass oppkalt etter en kristen mann!

 

Individualisme og frihet står i sterk kontrast til ditt syn på samfunnet som degenerert, horete og syndig.

 

Fordi individene som samfunnet består av ikke lever livene sine slik du vil at de skal? Fordi de ikke lever livene etter regler i din favorittreligion?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen skal en ikke kimse av. Hvordan alle som kaller seg "Kristen" er blir noe annet. Det får man bedømme hver og en av dem for, hver for seg.

Skjære alle over en kamn har jeg aldri gjort, slik du gjør.

 

Selv er jeg hedning. Dvs jeg har aldri opplevd noen frelse og kan kalle meg kristen. Men jeg har respekt for Den Hellige Ånd og det som skriften uttrykker langt på vei. Det skal jeg ikke nekte for.

Men hva det eventuelt er og henger sammen, det er mer uvisst og subjektivt. Kan ikke si at jeg ser for meg en figur eller et vesen som sådan.

Lenke til kommentar

Dette ble riktig underholdende. For HEF er det forskjell på en mann som er kristen i sitt privatliv, og en mann som er aktiv kristen, ja, misjonær.

Jeg antar at HEF ikke ønsker misjonærer og (offentlige) prester i det hele tatt, de har sikkert samme syn på dette som de tidligere østblokklandene og det tidligere Sovjetunionen.

Lenke til kommentar

Bibelen skal en ikke kimse av. Hvordan alle som kaller seg "Kristen" er blir noe annet. Det får man bedømme hver og en av dem for, hver for seg.

Skjære alle over en kamn har jeg aldri gjort, slik du gjør.

Selv er jeg hedning. Dvs jeg har aldri opplevd noen frelse og kan kalle meg kristen. Men jeg har respekt for Den Hellige Ånd og det som skriften uttrykker langt på vei. Det skal jeg ikke nekte for.

Men hva det eventuelt er og henger sammen, det er mer uvisst og subjektivt. Kan ikke si at jeg ser for meg en figur eller et vesen som sådan.

Ahh, er du ute med logiske feiltankre som den kjente "no true scotsman"?

 

Bibelen skal man kimse av. Den skal brennes og hånes. Det skjer hver dag, bare å søke på internett eller youtube.

 

Den hellige ånd skal hånes. Faktisk står det i bibelen at jesus har sagt at hvis man benekter den hellige ånd kan man aldri noen sinne bli tilgitt. Derfor er det flere og flere som benekter den hellige ånd idag.

 

Usikker på om du kjenner særlig til Motörhead, men kan dele en fin tekst fra en sang fra 1982:

 

"Don't need no blind belief

Don't need no comic relief

Don't need to see the scars

Don't need Jesus Christ Superstar

Don't need no Sunday Television

Bet your life you don't need religion

 

Don't need no time for prayer

Don't save no knee-pads for me up there

If your head's alright, you don't need binoculars to see the light

You don't need no miracle vision

Bet your life you don't need religion

 

I don't need no Santa Claus

Don't believe in fairies no more

Don't need to go to confession

I'm already trying to fight depression

Don't need no exorcism

Bet your life you don't need religion"

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Tekster i musikk har jeg aldri brydd meg om. Motorhead fulgte jeg en stund mest pga Lemmy som kom fra Hawkwind ( en av mine fav på 70 tallet) .

Ja heldigvis har vi Lemmy i dette havet med alkoholiserte dopmisbrukende rockestjerner som degenerer safunnet og gjør ungdommen syndfulle.

 

Jaja, blir vel likegreit når dommedag kommer å få satt en stopper for denne galskapen. Vi får be litt til en viss figur, altså figuren din, om at det skal skje snart.

 

Å høre musikk uten å få med seg teksten er som å se en film på et språk du ikke forstår uten å ha undertekst. Sikkert en fin opplevelse, men du får ikke med deg så mye av handlingen.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Usikker på om du kjenner særlig til Motörhead, men kan dele en fin tekst fra en sang fra 1982:

 

"Don't need no blind belief

Don't need no comic relief

Don't need to see the scars

Don't need Jesus Christ Superstar

Don't need no Sunday Television

Bet your life you don't need religion

 

Don't need no time for prayer

Don't save no knee-pads for me up there

If your head's alright, you don't need binoculars to see the light

You don't need no miracle vision

Bet your life you don't need religion

 

I don't need no Santa Claus

Don't believe in fairies no more

Don't need to go to confession

I'm already trying to fight depression

Don't need no exorcism

Bet your life you don't need religion"

 

 

Edguy - Theater of Salvation :love: 12 min med herlig musikk.

 

 

"I've heard voices in my dream.

Made me stand up, helped me see.

Visions called him to awake his mind,

to find his horizon

and find out what may be behind.

[vision:] "Take what you need,

you can find in the back of your soul!

Wake up the king in yourself

to be mighty and bold!"

Seasons of doubt,

fear and silent desires of life have gone by.

Visions have called back my longing

for freedom tonight. Made me sigh...

Wasting my life till the day

that the voice has appeared... Made me see:

I am the one that can make it

through times of despair; I am free!"

They built up a symbol of warning

to give me fear,

to keep me away from paradise

although it's so near,

expecting I don't take a look

at what is behind: Freedom calling...

Take a look at the open gate!

Walk on and don't be afraid!

Free your mind in what they call

it's the heart of temptation!

...oh... Go the way!

Take a look at the open gate!

Walk on and don't be afraid!

Free your mind in what they call

it's the heart of temptation!

 

Night after night I remembered the word of the priest:

"Thou shalt not! Never give in to the promises made by the beast,

so help me god!

Never give in to temptation or you'll burn in hell a long, long time!

Forever-eternal-salvation is what I can sell if you stay blind!!!"

But I wanna know what lies behind the gate of their hell.

And I won't believe all the stories that they always tell.

I got the mind to find out what is right and what's wrong.

Freedom calling...

 

Queen of mine I long for you.

Tell me why to wait to find our joy!

It's your wait for heaven's door,

your fear that makes them grow

and let you forget today.

I'll never go and I'll stay on your side.

They'll never know what I give to you

is a piece of paradise.

Heaven can wait! NOW I'm living!

Heaven can wait forevermore.

Heaven can wait!

I am to live like I want to also before I'll die.

Heaven can wait! You can't thrill me!

Heaven can wait, we dance till we die!

Heaven can wait! Welcome to the

THEATER OF SALVATION

"Hallelujah, hallelujah!"

I hear the man in black, his

"Hallelujah, hallelujah!"

He tries to keep me back. No!

"Hallelujah, hallelujah!"

Lock up the gates to wisdom

Hallelujah, hallelujah...

Too late! I've found the kingdom...

Hallelujah, hallelujah!

I see a band of angels.

Hallelujah, hallelujah!

Freedom calling...

Hallelujah, hallelujah!

I do not fear the stories.

Hallelujah, hallelujah!

Freedom calling me...

Don't you see it? Don't you feel it?

Freedom calling...

(...and the vision finally added: "Go and find the answers in yourself;

and always remember: 'You're already living.'

Don't let them scare you on your quest for answers and for salvation -

for real salvation...)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...