Gå til innhold

Ozzy airport? Må Herren forby


Delvis

Anbefalte innlegg

Hvis du kan definere hva du mener med "kristen". Tidligere mente du "husholdskristen" da du snakket om kristne. Husholdskristne er kristne minus de vulgære og kriminelle. Jeg har aldri hørt om Ozzy har kallt seg husholdskristen skjønner du. Faktisk har jeg aldri hørt noen sinne de er husholdskristne.

 

Det ville være dumt å la slaskete, grusomme kristne mennesker få navnene sine prege flyplasser. Tenk på barn og stakkars hedninger som må reise der! Nei gi oss moralske, gode, rene og skikkelige hedninger å kalle opp flyplasser etter.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort sagt: En som tror på det kristne budskap, og bekjenner seg til det.

 

Med "husholds kristne" mener jeg en slags "være seg selv kristen nok". Altså at man framstår som et tekkelig kristent vesen og personlighet, som passer oppskriftsmessig inn i det sirompa snusfornuftige kristne miljø og omgivelser i et velferdsamfunn de befinner seg i.

 

En slik form for kristenhet er slett ikke alltid så ærlig og oppriktig at det gjør noe, men den har vært ganske vanlig.

 

Så har du de som er mer genuint Kristne, i ulik grad helt opp til det asketiske jfr Haugerianere, Amish people eller hva de nå enn kaller seg.

 

Men spørsmålet i denne sammenheng går egentlig bare på det jeg skrev i første linje her.

 

Er Ozzy en som tror på det Kristne budskap og bekjenner seg til det? I såfall vil jeg gjerne se dokumentasjon på det.

Hvis ikke anser jeg påstanden om at han er kristen som tvilsom.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Hmm Ozzy giftet seg med en kvinne som var skilt og allerede hadde barn. Og det er jo ikke noen geniuint ekte kristen ting å gjøre. Dessuten skilte han seg og giftet seg på nytt med en annen kvinne. Så noen kristen kan man knapt kalle ham.

 

Grunnen til at du ikke tror han er kristne er fordi du dømmer ham på utseende, oppførsel og vulgært språk. Som sagt, dette betyr ikke en dritt for hvilken religion man tror på. Slutt å dømme folk du ikke kjenner. Det er meningsløst og du kommer ingen vei med det.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg en million grunner. Hvor mange vil du ha?

Av en million grunner, så vil jeg ha én virkelig god grunn...

 

På tide at du lærer deg hvordan verden faktisk er, og ikke bare holde deg til dine egenskapte definisjoner som ikke har noe samsvar med virkeligheten.

Vet jeg ikke hvordan verden er? Forklar.

Hvilke egenskapte definisjoner sikter du til?

Lenke til kommentar

Av en million grunner, så vil jeg ha én virkelig god grunn...

Man digger kristendommen, synes det er kjempespennende og flott. Det er en god grunn.

Vet jeg ikke hvordan verden er? Forklar.

Hvilke egenskapte definisjoner sikter du til?

Det var ment til delvis som insinuerte at det å være kristen har noe med hvordan man oppfører seg eller hva man sier.

Lenke til kommentar

Man digger kristendommen, synes det er kjempespennende og flott. Det er en god grunn.

For en kristen, så er det jo en god grunn til det... Men stort sett så digger vel ikke ateister og satanister kristendommen og syntes den er kjempespennende og flott? Det vil vel være flere gode grunner til at disse IKKE går med kristenkors?

 

Det var ment til delvis som insinuerte at det å være kristen har noe med hvordan man oppfører seg eller hva man sier.

....Men jeg har jo ikke gitt utrykk for at kristne må oppføre seg på bestemte måter for å være kristne?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

For en kristen, så er det jo en god grunn til det... Men stort sett så digger vel ikke ateister og satanister kristendommen og syntes den er kjempespennende og flott? Det vil vel være flere gode grunner til at disse IKKE går med kristenkors?

For en ikke-kristen person, uavhengig av religion eller livssyn, som digger kristendommen, bibelen og midtøstlig historie så kan det være en god grunn til å gå med kors.

 

Men jeg ser du nevner satanister, og da kan en grunn være absurditet, en form for blasfemi eller et forsøk på å lure noen. Jeg synes ikke det er naturlig å tenke på en anti-kristen person eller en satanist går med kors. Men jeg har ingen problemer med å forestille meg ikke-kristne som går med kristenkors. Av en million ulike årsaker.

....Men jeg har jo ikke gitt utrykk for at kristne må oppføre seg på bestemte måter for å være kristne?

Jeg delte teksten på en dårlig måte, det var ikke ment til deg men til brukeren Delvis.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

For en ikke-kristen person, uavhengig av religion eller livssyn, som digger kristendommen, bibelen og midtøstlig historie så kan det være en god grunn til å gå med kors.

Joda. Du har et poeng. Men ser jeg en mann i svarte klær av skinn, langt hår, og kristenkors rundt halsen, så vil jeg fremdeles tro at mannen er kristen, ikke ateist, eller satanist.

 

Men jeg ser du nevner satanister, og da kan en grunn være absurditet, en form for blasfemi eller et forsøk på å lure noen. Jeg synes ikke det er naturlig å tenke på en anti-kristen person eller en satanist går med kors. Men jeg har ingen problemer med å forestille meg ikke-kristne som går med kristenkors. Av en million ulike årsaker.

Joda, det kan jo være flere grunner til det... Blant annet kan det jo være for å betrygge de de dypt troende foreldre/besteforeldre med at man er en god kristen, selv om man ikke er det for eksempel. Eller man syntes korset er kult fordi Jesus døde på et, osv... Sikkert en drøss med grunner. =) Egentlig ironisk at kristne går rundt med noe som symboliserer drapsvåpnet som tok livet av deres frelser og Gud... Det kunne jo vært motsatt: At antikristne gikk med kors rundt halsen for å håne den kristne... En annen funfact er jo oppnedkorset, som da egentlig/opprinnelig er kristent; Peter skal i følge katolikkene ha blitt korsfestet opp ned, fordi han ikke følte seg verdig å bli hengt på samme måte som sin frelser...

 

Jeg delte teksten på en dårlig måte, det var ikke ment til deg men til brukeren Delvis.

OK, forstår.
Lenke til kommentar

Ja sant det, når man ser en person med et kors så tenker man at den personen er kristen. Men det er en forhåndsdømming som ikke nødvendigvis må stemme i alle tilfeller. Hva hver enkelt tror vet man ikke før man snakker sammen. Klær og utseende sier ikke alltid det samme som personen selv.

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at du ikke tror han er kristne er fordi du dømmer ham på utseende, oppførsel og vulgært språk. Som sagt, dette betyr ikke en dritt for hvilken religion man tror på. Slutt å dømme folk du ikke kjenner. Det er meningsløst og du kommer ingen vei med det.

 

Bedømmer, ikke dømmer. Det er to forskjellige ting.

Og kun et fåtall har anledning til noe annet.

 

Men kom nå med en henvisning til at han er en som bekjenner seg til kristen tro, eller kutt ut pjattet om det der.

Lenke til kommentar

 

 

Det neste blir vel at både presidenter og politikere kan tattovere seg, digg "deathmetal og Buzum" og ta seg en knark. Alt går an liksom

 

Haha :laugh: det skulle tatt seg ut! Nei til politikere med tattiser og som hører på Burzum!

Er det galt å tatovere seg også nå? Hva er galt med DET da? Og hva er galt med å høre på musikk, samme hvem sjanger man hører på? Dette er jo RENE fordommer jo, skjerpings!

 

Knark ken jeg være enig i, skjønnt jeg tror jeg begynner å skjønne hvorfor narkotika politiken her i landet er så til de grader feilslått... Man vet faktisk ikke hva sex er før man har prøvd det og det virker på meg som de aller fleste, bortsett fra meg faktisk, har prøvd en eller annen form for narkotika, enten i form av hash eller annet... Også stortings represententer... Greit at de skal representere deg og meg på tinget, men seriøst, om de har en tatovering eller to og hører på "death metal" og har røkt ei bønne i sine yngre dager hverken bør eller skal ekskludere dem fra videre verv. Tror det er langt sunnere at vi har noen med litt livserfaring enn broilere som aldri har gjort noe i hele sitt liv til å styre og stelle, seriøst..

 

Denne tråden er FULL av fordommer og ikke minst fordømmelser av mennesker som TROR de er og vet bedre enn andre, mennesker som for det meste er religiøse eller semi religiøse og som tror bibelen er svaret på alt i denne verden, både moralsk og etisk.. :( Men alt den boka fører til, som man ser med all tydelighet i denne tråden, er faktisk intoleranse og hat mot ALLE som ikke er som dem.... og jeg er sjeleglad for at vi ikke lenger styres av slike "bedrevitende" ignoranter som tror bibelen gir gode råd, for du verden for et samfunn det ville blitt!!!

Lenke til kommentar

Kan minst like greit snu det på hodet, og si at her er fullt av dere som tror dere er og vet bedre enn alle som setter pris på litt ordentlig oppførsel, livsførsel moral og synes Bibelen sier mye riktig og bra.

 

Skal ikke si at det er "galt" å tatovere seg. Men i likhet med mye annet utsvevende, er trenden med på å foringe og demoralisere renhet og skikkethet blant folk.

Det er mer enn en jeg har hørt, som angrer vettet av seg på at h*n tatoverte seg som yngre.

Lenke til kommentar

Kan minst like greit snu det på hodet, og si at her er fullt av dere som tror dere er og vet bedre enn alle som setter pris på litt ordentlig oppførsel, livsførsel moral og synes Bibelen sier mye riktig og bra.

Og den ordentlige oppførselen og slikt er det såklart opp til DEG å bedømme, eller hva? ;)

 

Skal ikke si at det er "galt" å tatovere seg. Men i likhet med mye annet utsvevende, er trenden med på å foringe og demoralisere renhet og skikkethet blant folk.

Det er mer enn en jeg har hørt, som angrer vettet av seg på at h*n tatoverte seg som yngre.

Så det er utsvevende å tatovere seg? Nuvel... Og hvem demoraliserer renhet og skikkethet blandt folk? Du eller? Og hvor får du din renhet og skikkethet fra?

 

Du høres jo ut som en som aldri har vært på utsiden av veggene der du bor du jo... Jeg kjenner en hel masse ungdommer som er venner av mine gutter og skal jeg si deg noe her så må det være at de aller fleste av disse ungdommene ER skikkelige, høffelige og allrighte mennesker, oppdratt av foreldre som også er mennesker med en helt toppersmoral og etikk, så her tar du feil. Dette minner meg om rama skriket da jeg gikk på skolen og regjeringen bestemte at det skulle være seksual undervisning på skolen. Daogså skrek slike bedrevitere som deg seg hese om at sex moralen til unge nå ville bli totalt degenerert og at alle fritt frem kunne ha seg med hverandre, men hva skjedde? Jo, den seksuelle debutt alderen gikk opp to år i gjennomsnitt.... For nå VET ungdommen hva sex er, hvorfor man har sex og ikke minst farene med det, samt hvor unger kommer fra og gjør seg opp sine EGNE meninger når de syntes det er greit. Så skrikhalsene tok feil, men de også skrek på det samme grunnlaget som deg, som tror du skriker fordi du vet noe om "renhet, moral og skikkethet"...

 

At dere aldri lærer!!!

Lenke til kommentar

Kan minst like greit snu det på hodet, og si at her er fullt av dere som tror dere er og vet bedre enn alle som setter pris på litt ordentlig oppførsel, livsførsel moral og synes Bibelen sier mye riktig og bra.

 

Skal ikke si at det er "galt" å tatovere seg. Men i likhet med mye annet utsvevende, er trenden med på å foringe og demoralisere renhet og skikkethet blant folk.

Det er mer enn en jeg har hørt, som angrer vettet av seg på at h*n tatoverte seg som yngre.

Før du kommer med påstanden om at tatovering er med på en trend som foringer og demoraliserer renhet og skikkethet blant folk, så må du definere.

 

Gi en nøyaktig beskrivelse av dårlig oppførsel blant folk?

Gi en nøyaktig beskrivelse av renhet blant folk.

Gi en nøyaktig beskrivelse av skikkethet blant folk.

Hvorfor har synet på bibelen noe som helst å si?

 

Hvis ikke du kan forklare hva du mener, så er det umulig å få et fornuftig bilde av hva du skriver her. Jeg forstår hvertfall pent lite.

 

Bibelen sier mye forjævlig, den sier mye om hvordan mennesker skal drepe hverandre, straffe hverandre og torturere hverandre. Vi er mange her som ønsker oss et godt og rent samfunn uten den demoraliserende giften fra midtøsten.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

Hvorfor kaller du han en vemmelig rockegris?? Er det fordi du har et pent tegnet omriss av et lite menneske selv, og tror du er bedre enn ham på grunn av deres respektive karikatur?

Ser at du litt etter snakker om "vulgarisering". For meg handler OZZY om menneskeliggjøring, og når du snakker på den måten, så MÅ jeg faktisk tro at du har et eller annet religiøst utgangspunkt! (uansett om du kaller det spiritualitet for å fordekke dogmene).Du er ikke kristen, nei? Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm......

 

Hvilket forhold har du EGENTLIG til Jesus, da, du som mener OZZY er en "Rockegris"...... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...