Gå til innhold

Ozzy airport? Må Herren forby


Delvis

Anbefalte innlegg

Ja annet var vel ikke å vente i disse forfallstider. Nå begynner man altså å fable om å oppkalle flyplass etter den vemmelige rockegrisen der, men sitt rennome og livsførsel.

 

Det får være måte på uanstendige forslag. Skal familier med barn, kristne osv som må fly dit innfinne seg med å måtte si noe slikt, og være nødt passere en flysplass med et slikt navn? Det skal bare nedover i søpla alt nå tydeligvis. Korrupsjon i Norsk offentlighet brer seg og alt mulig dritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

But dont you see: Med dette gir man personen en allmenn stueren aksept og "ære" som ikke hører hjemme i et anstendig samfunn. Og hjerter til alle sattunger rundtom fryder seg og applauderer over det.

Det neste blir vel at både presidenter og politikere kan tattovere seg, digg "deathmetal og Buzum" og ta seg en knark. Alt går an liksom

 

Ja den som har øyner skal se heter det.

 

Korrupsjon i Norge var hovedoppslag i dagsrevyen.

Lenke til kommentar

Ja annet var vel ikke å vente i disse forfallstider. Nå begynner man altså å fable om å oppkalle flyplass etter den vemmelige rockegrisen der, men sitt rennome og livsførsel.

 

Det får være måte på uanstendige forslag. Skal familier med barn, kristne osv som må fly dit innfinne seg med å måtte si noe slikt, og være nødt passere en flysplass med et slikt navn? Det skal bare nedover i søpla alt nå tydeligvis. Korrupsjon i Norsk offentlighet brer seg og alt mulig dritt.

Åh. Kan du ikke holde tankene dine for deg selv a? Plz =)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åh. Kan du ikke holde tankene dine for deg selv a? Plz =)

 

Nei går ikke det vet du. Men det ser jeg som helt i tråd med femohedensk bevegelse av vår nedgangstid: Man vil stoppe munnen på alt som setter kritisk søkelys på hva den er og vil innebære for utviklingen.

Lenke til kommentar

Ja annet var vel ikke å vente i disse forfallstider. Nå begynner man altså å fable om å oppkalle flyplass etter den vemmelige rockegrisen der, men sitt rennome og livsførsel.

 

Det får være måte på uanstendige forslag. Skal familier med barn, kristne osv som må fly dit innfinne seg med å måtte si noe slikt, og være nødt passere en flysplass med et slikt navn? Det skal bare nedover i søpla alt nå tydeligvis. Korrupsjon i Norsk offentlighet brer seg og alt mulig dritt.

Det er jo bare et navn, kristne har jo vært i "Hell" også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt er relativt skjønner du. Det er ikke så enkelt som at det "bare er et navn". Det er den faktiske essensen og påvirkning navnet har i sin betydning som utgjør forskjellen.

Så man kunne gjerne kalt en flyplass for "Adolf Hitler airport" også uten at det gjør noenting, "det er bare et navn"?

Lenke til kommentar

Er ikke Kristen og denne Ozzy er sikkert ikke ond. Men det dere ikke makter å se, er hva det betyr for vulgærisering og forringelse/forråtnelse av samfunns og sivilisasjons kvalitet og ansikt utad.

Paver og prester har sikkert mange svin på skogen, men det kristne samfunn vil jo aldri akseptere det. Derfor vedholder den siden en tilfredstillende renhet i generell uttrykk og moral. Det forsetter å signalisere noe positivt.

 

Så det er nok ikke så enkelt. Vulgærisering og dårlig moral er sterkt medvirkende til mer negativ utvikling, samme hvor mye unnskyldene velmenende bortforklaringer man pakker det inn med.

Lenke til kommentar
Er ikke Kristen og denne Ozzy er sikkert ikke ond. Men det dere ikke makter å se, er hva det betyr for vulgærisering og forringelse/forråtnelse av samfunns og sivilisasjons kvalitet og ansikt utad.
Oki, la oss ta dette enkelt... Hvisjeg vil ha et hull i bakken på tomta mi så ringer jeg etter en gravemaskin og en fører av den gravemaskinen. Det du sier her er at jeg ikke burde brukt den gravemaskin førere fordi han røyket og hadde tatoveringer? Ting som KUN går ut over han selv, men som kunne få ungene mine som sto og så på at denne persomen som gravde det hullet til å syntes at røyking og tatoveringer var OK? Er det dette du mener?

 

Jeg er intresert i MUSIKKEN til Ozzy jeg, jeg driter i personen og hva han enn måtte gjøre på fritiden sin så fremt det ikke skader andre! Og jeg har hørt på Ozzy i godt og vel 30 år jeg og har ikke tatt skade av hans narkotika bruk. Og jeg kjenner MANGE som også har hørt på Ozzy som heller ikke bruker narkotika... Når jeg tenker etter så kjenner/kjente jeg flere som aldri hadde hørt om Ozzy, men som bruker/brukte narkotika (de fleste av dem er døde...) for det og jeg lurer på om ABBA var grunnen til at de begynte, for det var de som var populære da.... Hva tror du?

 

Som om ikke dette er nok så har jeg vel hørt på det som er av tungrock oppover, av personer som også har vært (eller er) heavy på kjøret av både det ene og det andre, men de lager glimrende musikk og det er DET jeg er ute etter, jeg driter tynt i hva de bedriver fritiden sin med, ei heller ser jeg opp til hva de driver med om de driver med narkotika. Det du må forstå her er det personlige ansvaret hvert enkelt menneske MÅ ha ikke kan erstattes av håpløse moralistiske syn på hva som er rett og galt fra noen få, slike som deg. Dahar vi tapt da!!! Det er hver enkelt som må læres opp til å forstå at de valgene de tar gjelder for DEM og ikke for alle andre, gode som dårlige. Å tro at samfunnet skal opprettholde en slags norm der alt på utsiden skal forbys er å tro på julenissen, det må være opp til den enkelte hva de gjør, deres valg og deres skjebne om du vil og DER kan vi bli bedre, det ser jeg og!

 

Men å komme med slikt piss du her presenterer, der en rocke artist som faktisk har tilført verden en god del glede via musikken han har laget blir hedret av hjembyen sin ved å få navnet sitt på en flyplass, for så å beskylde fyrten for alt mulig rart fordi han har brukt narkotika blir for grovt, det har ingenting i realiteten å gjøre. Og jeg støtter IKKe narkotika, bare så du vet det! Har alt for mange venner jeg kan besøke på kirkegården til å tro at narkotika er noe positivt, men jeg skjønner såpass at dårlige valg ikke nødvendigvis skal ødelegge for alt en person har gjort og det gjør du her. Nevner man Ozzy så er det "bark at the moon" eller "paranoid" man tenker på, ikke et gram med heroin eller sprøyter og det må du snart innse forskjellen på.

 

Du må fokusere på det viktige her, nemlig musikken han har laget og ikke hvahan har gjort på fritiden sin. Det er hans problem ikke ditt. Men du evner ikke å gjøre det, isteden vrenger du ut av deg ting som "rockegris", satanist og andre lite flaterende ord om fyren som er irrelevant i denne saken.

 

Jeg håper faktisk at de ærer Ozzy med dette jeg, for fyren har faktisk tilført verden langt mer glede enn en rekke andre personer jeg kan komme på... Samt at jeg er glad for at rock, også heavy rock, har blitt så stuerent at de faktisk tørr å gjøre dette. Når jeg vokste opp så var rock, og spesielt heavy rock, bannlyst over alt, i dag spilles det overalt både på TV og i radio og det liker jeg. (Selv om jeg godt kunne tenke meg mer Avenged sevenfold, nightwish og inflames etc på radio og TV, da det er musikk JEG liker bedre enn foreksempel Ozzy..)

 

Musikk er musikk, gravemaskin er gravemaskin og fritid er fritid. Og paven er, tross alt, forbildet til millioner fremdeles, til tross for at han er en veik jævel som ikke turte å stoppe overgrepene på barn fordi det var så vanskelig å få tak i nye prester....

 

Og nei, dårlig moral har ingenting med musikk å gjøre, beklager å måtte si det! Jeg har selv tre unger (seks til sammen når jeg teller med ungene til min kone) og selv om Avenged Sevenfold, nightwish, inflames, lincin park eller et eller annet heavy band durer i vei i vårt hjem så og si hele dagen har mine unger fremdeles en god moral, da de ikke får sin moral gjennom musikken, men mellom meg og min kone. du blir meg andre ord ikke noe bedre menneske om du hører på sølvguttene enn om du hører på avenged sevenfold (AX7), å tro det er bare tull. Du ser ut til å tro at hvis alle får frihet så vil verden gå til helvette, men jeg ser det motsatte, at mennesker med frihet elsker hverandre langt mer enn mennesker med tullete forestillinger om at moral er objektivt og endelig. Ting justerer seg selv medandre ord og alt vil alltid ha en grense, så å tro at alt går til helvette bare fordi noen vil navngi en flyplass etter en rockelegende er faktisk bare tull, for det har null niks å gjøre med moral. Du og jeg derimot, vi har å gjøre med moral og det vi lærer våre barn er hva de vil lære sine barn, ikke Ozzy, AX7, G'N'R, Elvis, ABBA eller noen andre musikkere...

 

Det var nøyaktisg dette man trodde den gangen elvis sto på scenen og vrikket på hoftene også, men har det skjedd? Nope....

 

 

 

 

Derfor vedholder den siden en tilfredstillende renhet i generell uttrykk og moral. Det forsetter å signalisere noe positivt. Så det er nok ikke så enkelt. Vulgærisering og dårlig moral er sterkt medvirkende til mer negativ utvikling, samme hvor mye unnskyldene velmenende bortforklaringer man pakker det inn med.
Og hva nøyaktig er så positivt med en moral kristne tror er gitt av en gud og som de også tror er objektiv? Kan du utdype det? Endret av RWS
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...