Gå til innhold

Iphone i snøen


ENY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

nja, det siste der stemmer nok ikke, mista 4s fra førerhytta på lastebilen og rett i asfalten jeg uten at det ble noen skader eller merker. men sansyneligvis har nok iphonen gått av med døden.

Lenke til kommentar

Neida, den stemmer jo ikke helt, men en iPhone og andre smart-mobiler tåler generellt sett MYE mindre av alt enn over 10 år gamle mobiler gjorde.

 

At en 10+ år gammel mobil overlevde en vinter tviler jeg ikke på, men at en iPhone gjør det tviler jeg mer på.

Det er mye mer sårbar og mye mer elektronikk som kan feile i nyere mobiler enn eldre.

 

Faren min vasket og sentrifugerte en eldre mobil han hadde, senere overnattet den ute i snøen uten å ta noe skade. For ett par fester siden sølte noen øl på en nyere mobil, den døde...

Lenke til kommentar

Eneste håpet du kan ha er å la den tørke, la den ligge på et varmt sted i ei god stund. Har også hørt at man legge den i en bolle med ris, dette skal trekke til seg fuktighet, men har aldri testet dette selv.

 

Men hvis komponentene har allerede tatt skade, så er nok eneste håp er å sende den på reparasjon hvis det lønner seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant mobilen min! Har nettopp åpnet den (fulgte trinnene som er vist i videoen over). Dessverre var samtlige deler fuktige, og jeg vet rett og slett ikke hva jeg bør gjøre. Er det nok å la den tørke?

Rådet med å la den ligge i en bolle med ris er ikke så dumt, det må være tørre riskorn som ikke er kokt. Enda bedre hvis du får tak i tørkesalt.

La den ligge å tørke på et varmt sted i flere døgn og ta av deksler som er mulig å fjerne.

 

Når den er tørr så er det bare å prøve om du får liv i den.

Lenke til kommentar

At telefonen du snakker om eventuelt snakk overleve vinteren kan du bare glemme! Det kan eventuelt komme litt vann inni mobilen og når dett fryser om våren når det er ustabilt vær og vannet dermed utvider seg (blir til is) så er det mange komponenter inne i mobilen som blir ødelagt. Så lenge det er minus grader og det ikke er fare for at snøen smelter så er det håp, men du må ikke vente for lenge! Så fort det blir pluss grader så kan du regne sjansen for å finne mobilen i en brukbar stand som omtrent knust!

Lenke til kommentar

Fant mobilen min! Har nettopp åpnet den (fulgte trinnene som er vist i videoen over). Dessverre var samtlige deler fuktige, og jeg vet rett og slett ikke hva jeg bør gjøre. Er det nok å la den tørke?

 

Har du fått tørket telefonen og prøvd den? Hadde vært interessant å høre hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...