Gå til innhold

Nå kan du prøve HBO Nordic gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
129,- uten 12 mnd binding med oppsigelsestid på 3 måneder... Den gratis måneden kan de få beholde, ønsker ikke engang å prøve.
Jeg ringte kundeservice og det med oppsigelsestid på tre måneder var vist bare en dårlig formulering. Han sa at det er bare å avslutte abonnementet når som helst. Det koster vel å merke 1 krone.

 

Få det skriftlig.

Lenke til kommentar

Hvordan er HD kvaliteten kontra Netflix? Vist den er dårligere blir dette uakseptabelt.

HD kvaliteten på Netflix er sånn "akkurat" bra nokk for meg. Litt bedre enn DVDRip, nokk til at jeg lar være å laste ned filmer. Betaler ikke for noe som er like bra / dårligere enn det jeg lett kan skaffe gratis på 3 minutter.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Ingen steder finner jeg informasjon om HVORDAN jeg kan avslutte abonnementet... HBO har vært svært dårlige til å gi ut informasjon. Har også store problemer med avspilleren som MÅ installeres på PC'en, Wildevine, denne kan ikke installeres av uvisste grunner og jeg sitter da igjen med et abonnement som ikke kan brukes.

Lenke til kommentar

HBO gjør som hylekoret ba om, og hylekoret finner andre unskyldninger for å fortsette med piratkopiering av HBOs serier.

 

Og jorden er rund.

 

Javel? Hvordan har HBO gjort det de har blitt bedt om? Har du i det hele tatt HBO? Det har jeg nemlig, og det er mye å ta tak i, kun prøvetid når rett før jul er ikke noe særlig, men kvaliteten på bilde og lyd er jo langt under det man burde forvente av en betal-tjeneste.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg vil si at kvaliteten på bildet stort sett er like bra som Netflix, problemet er at det virker som de sliter litt med båndbredden. I enkelte mer action baserte scener av GOT merket man at bilde kvaliteten ble ganske dårlig i perioder.

 

Går derimot ut i fra at det ordner seg. Det er nok hovedgrunnen til at de bare tilbyr HD kvalitet for Samsung kunder foreløpig, de sannsynligvis fremdeles noen tekniske problemer å overkomme før de åpner slusene for fullt.

 

Når det gjelder filmutvalget er det ganske begrenset som nevnt i artikkelen i tillegg til at det er like gammelt som Netflix.

 

Når det gjelder TV Serier er det alt HBO noensinne har utgitt og du kan se fram til nye episoder omtrent samtidig som de blir lansert. Jeg har stort sett lastet ned seriene deres før (og av og til kjøpt dvd'ene for å lette på samvittigheten), men nå er det definitivt slutt på det!

 

Jeg synes HBO har vist utrolig "guts" ved å lansere en streaming tjeneste. I motsetning til Netflix viser HBO sitt eget materiale som de vanligvis er avhengig av å selge til andre kringkastere for å tjene pengene sine. Nå får man tilgang til alt materialet deres i et helt år for usle 870 kr i året.

 

Jeg kan minnes DVD sjapper som solgte Sopranos sesonger for 13-1400kr stykket for knappe 10 år siden.

 

Nei, det er ikke perfekt enda, men det er allerede langt bedre enn å se seriene tradisjonelt via tv sendingene.

Kommer til å si opp Canal+ film abonnementet i løpet av helgen. Hadde bare Discovery og History channel hatt en streamingtjeneste, så kunne jeg ha kvittet meg med resten av abonnementet også :-/....

 

Lenke til kommentar
Dette var et så elendig tilbud at man kan lure på om det er lovlig. Over 60% høyere pris uten binding kan ikke jeg huske å ha sett noe i nærheten av.
Blir vel litt for sosialistisk om vi skal begynne å diktere hva selskap skal selge produktene sine for vel? Det var bindingstiden som ikke ville vært lovlig, om det ikke ga en klar fordel, ved at du binder deg. Prisen de setter er opp til dem, men er det for høyt vil man få kundesvikt. Men det er uansett ikke opp til staten å diktere priser.

 

Enig med deg om prissetting i utgangspunkt. Men....det som har skjedd i praksis er ikke at de som binder seg får en fordel, men at de som ikke binder seg for en straff. Og en kraftig en. Slik sett var det frekt gjort.

 

Som sagt enig om at de bestemmer sine priser, men vi som konsumenter får slåss tilbake ved å ikke gi dem våre penger. :)

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Tror ikke det er alt HBO noensinne har utgitt, om jeg ikke husker feil, så var det ting der jeg ikke kunne finne.

 

AtW

Det er flere ting de har utgitt som ikke er der enda, men det skal komme med utover nyåret. Akkurat der (og mer eller mindre kun der) tar jeg HBO til forsvar, man kan ikke forvente 100% tilgjengelighet av hele biblioteket fra dag 1. Verre er det at man ikke vet hva de faktisk tilbyr uten å registrere seg på tjenesten, det er helt høl i hue.

HD-kvalitet har de lovet på alle plattformer, men foreløpig kun på Samsung. Uten at jeg får nytten av det så lenge ikke HBO-appen kommer opp...

Lenke til kommentar

Blir vel litt for sosialistisk om vi skal begynne å diktere hva selskap skal selge produktene sine for vel? Det var bindingstiden som ikke ville vært lovlig, om det ikke ga en klar fordel, ved at du binder deg. Prisen de setter er opp til dem, men er det for høyt vil man få kundesvikt. Men det er uansett ikke opp til staten å diktere priser.

 

I dette tilfellet er det jo ikke snakk om å diktere priser, kun å ha et réelt forhold mellom priser som blir tilbydt om et selskap velger å bruke binding for den éne prisen. I den grad det er "for sosialistisk" så må hele loven rundt binding her være det samme.

 

Nå kjenner ikke jeg lovverket rundt noe slikt, men skal en slik lov ha en réell effekt så må det jo være et slags tak på hvor mye man kan ta for de som ikke vil binde seg (uten at jeg nødvendigvis mener at forskjellen i HBO Nordics tilfelle er så stor at den blir/burde vært rammet av noe sånt).

 

Om, for å ta et ekstremt eksempel, noen tilbyr en tjeneste til 79,- mnd dersom man binder seg til ett år, men setter prisen til 100 millioner i måneden dersom man ikke vil binde seg, så er det jo i realiteten det samme som å ikke tilby en fordel ved binding.

 

Om det var så enkelt å komme rundt lovverket, så tipper jeg det hadde blitt gjort for lenge siden.

Lenke til kommentar

I dette tilfellet er det jo ikke snakk om å diktere priser, kun å ha et réelt forhold mellom priser som blir tilbydt om et selskap velger å bruke binding for den éne prisen. I den grad det er "for sosialistisk" så må hele loven rundt binding her være det samme.

 

Nå kjenner ikke jeg lovverket rundt noe slikt, men skal en slik lov ha en réell effekt så må det jo være et slags tak på hvor mye man kan ta for de som ikke vil binde seg (uten at jeg nødvendigvis mener at forskjellen i HBO Nordics tilfelle er så stor at den blir/burde vært rammet av noe sånt).

 

Om, for å ta et ekstremt eksempel, noen tilbyr en tjeneste til 79,- mnd dersom man binder seg til ett år, men setter prisen til 100 millioner i måneden dersom man ikke vil binde seg, så er det jo i realiteten det samme som å ikke tilby en fordel ved binding.

 

Om det var så enkelt å komme rundt lovverket, så tipper jeg det hadde blitt gjort for lenge siden.

 

Ja, men dette går på lovverk rundt binding, ikke generell prissetting. Slik sett så er jeg enig i det du skriver.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...