Gå til innhold

Nå kan du prøve HBO Nordic gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, jeg fikk den, men det er ikke den jeg "signerer" på når jeg registrerer meg som kunde. Men jeg får vel bare satse på at det ikke blir kødd da. Like greit å teste så lenge det er gratis...

 

Du kan nok stole fullt og helt på det når HBO Nordic sier det. Det er jo ikke som om vi ikke fikk HBO Nordic i oktober til under 10 euro måneden med like bra utvalg som i USA...

Lenke til kommentar

Det er jo ikke verre enn å umiddelbart stoppe automatisk trekk av abonemmentet med det samme man har opprettet det - så kan man heller gå inn og reaktivere det om man ønsker å fortsette etter den gratis måneden.

 

At de har behov for en måte å identifisere folk på gjennom kredittkort for å unngå at man bare oppretter en ny konto for å få uendelig antall gratismåneder er nokså forståelig.

Dette er bare tull, det er et hav av metoder å begrense misbruk på. Det er ikke nødvendig med betalingskortinformasjon og myndighet til å utføre trekk. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Her har man mange selvsagte muligheter, men la oss ta den mest opplagte og som allerede brukes i mange ordninger. Mobiltelefonnummer hvor man får en bekreftelseskode. Kun fantasien setter grensene og jeg tror ikke HBO sliter med fantasien det går vel heller på viljen. Og nei, de færreste gidder å misbruke mobilregistrering i særlig grad.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Her har man mange selvsagte muligheter, men la oss ta den mest opplagte og som allerede brukes i mange ordninger. Mobiltelefonnummer hvor man får en bekreftelseskode. Kun fantasien setter grensene og jeg tror ikke HBO sliter med fantasien det går vel heller på viljen. Og nei, de færreste gidder å misbruke mobilregistrering i særlig grad.

 

Fortell det til debattantene bl.a. på VGs debattforum som er på sitt noen-og-tjuende nick...

 

Terskelen for å låne noen andres mobil (med eller uten tillatelse) for å motta en registreringskode er veldig mye lavere enn å få dem til å låne deg kredittkortet sitt.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Fortell det til debattantene bl.a. på VGs debattforum som er på sitt noen-og-tjuende nick...

 

Terskelen for å låne noen andres mobil (med eller uten tillatelse) for å motta en registreringskode er veldig mye lavere enn å få dem til å låne deg kredittkortet sitt.

Terskelen er nok ikke så lav som du skal ha det til, noen og tjuende nick med krav om unikt mobilnummer og sms bekreftelseskode får du nesten dokumentere. At noen i tilfeller skulle klare å opprette en 3-4 trialperioder ved å låne andres numre er ingen krise for HBO og løsningen på hele greia om så én person skulle være så besatt at han får tak i 20 stykker til å videresende en SMS og frasi seg sin prøvemulighet så kan HBO bare opprette tidspesifik prøveperiode :).

 

"I romjulen får alle som registrerer seg med mobilnummer 1 uke gratis som slutter 31. desember."

Mer skulle det ikke til for å finne praktiske løsninger fremfor å konstruere problemer? Spillbransjen bruker også denne metoden. Og dette er som sagt bare en mulighet av mange.

 

Eneste årsak til at de ber om betalingskort med all informasjon som skal til for å utføre et trekk er for at dette er en vervemetodikk fremfor "gratis prøvetid". Hvorfor krever de eks. CVC for prøvetid?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Terskelen er nok ikke så lav som du skal ha det til, noen og tjuende nick med krav om unikt mobilnummer og sms bekreftelseskode får du nesten dokumentere. At noen i tilfeller skulle klare å opprette en 3-4 trialperioder ved å låne andres numre er ingen krise for HBO og løsningen på hele greia om så én person skulle være så besatt at han får tak i 20 stykker til å videresende en SMS og frasi seg sin prøvemulighet så kan HBO bare opprette tidspesifik prøveperiode :).

 

"I romjulen får alle som registrerer seg med mobilnummer 1 uke gratis som slutter 31. desember."

Mer skulle det ikke til for å finne praktiske løsninger fremfor å konstruere problemer? Spillbransjen bruker også denne metoden. Og dette er som sagt bare en mulighet av mange.

 

Eneste årsak til at de ber om betalingskort med all informasjon som skal til for å utføre et trekk er for at dette er en vervemetodikk fremfor "gratis prøvetid". Hvorfor krever de eks. CVC for prøvetid?

 

Jeg har ingenlunde tenkt å "dokumentere" at det er enklere å misbruke mobilnummer enn kredittkort... sunn fornuft må det være mulig å komme med uten at man skal bli møtt med rop om "dokumentasjon!!!"

 

Dine argumenter er uansett meningsløse all den tid det kun er å kansellere sitt abonnement med det samme man har registrert seg - gjør man det så er det ingen risiko for å glemme det senere, og man beholder fremdeles sin gratisperiode.

 

Å bruke kredittkort for å registrere seg er den enkleste og sikreste metoden - det bekrefter ikke kun identitet, men også at man er over 18, noe som er rimelig sentralt for å kunne inngå en del av disse kontraktene.

 

Og CVC antar jeg kreves fordi bankene ikke vil bekrefte kortet uten denne koden ved de fleste nettbaserte betalingsløsninger, og dermed får de heller ikke bekreftet identitet.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Essensen er allikevel at det er få som gidder å misbruke noe sånn, det er masse jobb, og man kan like gjerne downloade, at noen få individer med tvangstanker gidder å gjøre det er neppe noe problem.

 

AtW

 

Nei, essensen er at det er helt problemfritt, enklere og sikrere å bruke et kredittkort.

Lenke til kommentar

Det er ikke mer problemfritt, det er ikke enklere, det er noe de gjør fordi sannsynligheten for at folk ikke sier opp/ikke rekker å si opp er større.

 

AtW

 

Nå har jeg påpekt flere ganger i denne tråden at det bare er å umiddelbart kansellere abonnementet med det samme man bestiller og dermed slippe alle disse eventuelle problemene - noe som er gjort raskere enn å skrive inn en mobilkode...

 

Registrer også at dere heller ikke har noen svar for dette med aldersverifikasjon som også er et argument som taler for kredittkort-verifisering fremfor mobil.

 

Og jo, det er problemfritt. Kredittkortbruk på nettet er i dag noe av det enkleste og tryggeste (så lenge man bruker sunn fornuft) man kan gjøre.

 

Bruk av abonnement med håp om at kunder ikke husker/gidder å si opp er et velkjent triks fra lenge før internetts tid og jeg betviler ikke at de satser på at det skal skje i mange tilfeller her også. Men det endrer ikke på det faktum at registrering med kredittkort er den langt beste måten å takle slike ting på.

 

Å lokke folk inn i et abonnement med det håp at de ikke skal huske/gidde å si det opp var forøvrig et langt bedre triks for bedrifter før internetts tid - nå er det bare å klikke på noen knapper for å kvitte seg med hele abonementet. Så også her.

Lenke til kommentar

De trenger ikke sette opp automatisk månedlig trekk for å bekrefte et kredittkort, det er stort sett den delen folk reagerer på.

 

Det er en helt vanlig måte å gjøre slikt på - og når det gjelder HBO Nordic så finnes det da tonnevis av ting å kritisere dem for som bør prioriteres foran en slik bagatell.

 

De oppfører seg som totalt inkompetente og løgnaktige tullinger hele veien, og da synes jeg det er noe merkelig at det er noe som er totalt standard som skal trekkes frem som et kjempeproblem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som kanskje er mest overraskende med hele HBO Nordic er at de har ansatt en komplett gærning til å styre skuten.

 

Greier fyren å ikke lire av seg en normal frase i løpet av et intervju? Hvis det er sånn han oppfører seg foran pressen tenker jeg med gru på hvordan det er å være ansatt under en sånn tosk.

Lenke til kommentar

Det er en helt vanlig måte å gjøre slikt på - og når det gjelder HBO Nordic så finnes det da tonnevis av ting å kritisere dem for som bør prioriteres foran en slik bagatell.

 

De oppfører seg som totalt inkompetente og løgnaktige tullinger hele veien, og da synes jeg det er noe merkelig at det er noe som er totalt standard som skal trekkes frem som et kjempeproblem.

Saken er at man er ekstra skeptisk til slik praksis med da nettopp HBO.

 

Ellers bør praksisen kritiseres til den forhåpentligvis forsvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...