Gå til innhold

Skolemassakre i USA (Konspirasjonstilnærmingen)


Anbefalte innlegg

Er øyenvitner som var på Sandy Hook skolen mer troverdige enn iranske media?

 

Alle kanalene bruker vitner. Men mainstream bruker mest talking heads.

Dette er en som har erfaring med TV-nyheter.

 

Amerikanerne er pissed off av disse talking heads som håner konstitusjonen og amerikanernes rettigheter

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PressTV refererer til vitner. Mainstream bruker også vitner, men mest talking heads, som forteller hva folk skal tro. Når mainstream intervjuer folk klippes opptakene etterpå slik at de passer inn i den agendaen de kjører :( I denne saken virker det som NRK har samme agenda, å promotere forbud mot våpen. I min slekt raser de mot våpen. Våpen skulle ha vært forbudt sier de.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

PressTV refererer til vitner. Mainstream bruker også vitner, men mest talking heads, som forteller hva folk skal tro. Når mainstream intervjuer folk klippes opptakene etterpå slik at de passer inn i den agendaen de kjører :( I denne saken virker det som NRK har samme agenda, å promotere forbud mot våpen. I min slekt raser de mot våpen. Våpen skulle ha vært forbudt sier de.

 

Du svarte ikke på spørsmålet igjen. Tror du mer på øyenvitner enn på iranske media? La oss si du bodde i Newton og snakket med øyenvitner selv

Lenke til kommentar

ser ut til at de sensurer i media at Adam Lanza gikk på noe type SSRI

Kilde for at han evt. brukte slike medikamenter?

 

Skjult tekst:
(Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1. Huntsville, Alabama – February 5, 2010: 15-year-old Hammad Memon shot and killed another Discover Middle School student Todd Brown. Memon had a history for being treated for ADHD and depression. He was taking the antidepressant Zoloft and “other drugs for the conditions.” He had been seeing a psychiatrist and psychologist.

2. Kauhajoki, Finland – September 23, 2008: 22-year-old culinary student Matti Saari shot and killed 9 students and a teacher, and wounded another student, before killing himself. Saari was taking an SSRI and a benzodiazapine. He was also seeing a psychologist.

3. Dekalb, Illinois – February 14, 2008: 27-year-old Steven Kazmierczak shot and killed five people and wounded 21 others before killing himself in a Northern Illinois University auditorium. According to his girlfriend, he had recently been taking Prozac, Xanax and Ambien. Toxicology results showed that he still had trace amount of Xanax in his system. He had been seeing a psychiatrist.

4. Jokela, Finland – November 7, 2007: 18-year-old Finnish gunman Pekka-Eric Auvinen had been taking antidepressants before he killed eight people and wounded a dozen more at Jokela High School in southern Finland, then committed suicide.

5. Cleveland, Ohio – October 10, 2007: 14-year-old Asa Coon stormed through his school with a gun in each hand, shooting and wounding four before taking his own life. Court records show Coon had been placed on the antidepressant Trazodone.

6. Red Lake, Minnesota – March 2005: 16-year-old Jeff Weise, on Prozac, shot and killed his grandparents, then went to his school on the Red Lake Indian Reservation where he shot dead 7 students and a teacher, and wounded 7 before killing himself.

7. Greenbush, New York – February 2004: 16-year-old Jon Romano strolled into his high school in east Greenbush and opened fire with a shotgun. Special education teacher Michael Bennett was hit in the leg. Romano had been taking “medication for depression”. He had previously seen a psychiatrist.

8. Wahluke, Washington – April 10, 2001: Sixteen-year-old Cory Baadsgaard took a rifle to his high school and held 23 classmates and a teacher hostage. He had been taking the antidepressant Effexor.

9. El Cajon, California – March 22, 2001: 18-year-old Jason Hoffman, on the antidepressants Celexa and Effexor, opened fire on his classmates, wounding three students and two teachers at Granite Hills High School. He had been seeing a psychiatrist before the shooting.

10. Williamsport, Pennsylvania – March 7, 2001: 14-year-old Elizabeth Bush was taking the antidepressant Prozac when she shot at fellow students, wounding one.

11. Conyers, Georgia – May 20, 1999: 15-year-old T.J. Solomon was being treated with the stimulant Ritalin when he opened fire on and wounded six of his classmates.

12. Columbine, Colorado – April 20, 1999: 18-year-old Eric Harris and his accomplice, Dylan Klebold, killed 12 students and a teacher and wounded 26 others before killing themselves. Harris was on the antidepressant Luvox. Klebold’s medical records remain sealed. Both shooters had been in anger-management classes and had undergone counseling. Harris had been seeing a psychiatrist before the shooting.

13. Notus, Idaho – April 16, 1999: 15-year-old Shawn Cooper fired two shotgun rounds in his school, narrowly missing students. He was taking a prescribed SSRI antidepressant and Ritalin.

14. Springfield, Oregon – May 21, 1998: 15-year-old Kip Kinkel murdered his parents and then proceeded to school where he opened fire on students in the cafeteria, killing two and wounding 25. Kinkel had been taking the antidepressant Prozac. Kinkel had been attending “anger control classes” and was under the care of a psychologist.

 

List of school shootings known to be linked to SSRIs

-------

 

Det beviser bare hvilket sidespor det er, når Obama og andre står å snakker om at man "må styrke mental health care". Samme holdningen ser man tidvis i Norge også i forbindelse med div. hendelser.

 

Det er faktisk mye som tyder på at psykiatri og deres psykofarmaka-medikamenter heller er en del av problemet. Forholdvis "innadvente" personligheter mister impulskontroll og begynner med selvskading og utagering.

 

Og så tror man at mer av det samme skal hjelpe??
Lenke til kommentar

Piss off. Hold deg til tråden i politikk og samfunn om det plager deg så meget. Der kan du poste dine idiotiske fraser om Bigfoot og hva har du så masse du vil.

 

Det eneste som plager meg er at du tydeligvis hater motstand i diskusjonen. Dette er Diskusjon.no, det skal være lov å diskutere uten å få et "piss off" hver gang, noe som bare er flaut.

 

EDIT: Og jeg forstår ikke hvorfor Bigfoot skal være så latterlig for deg, når dere trekker så mange andre "fakta" rett ut av luften.

Endret av Coffey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det eneste som plager meg er at du tydeligvis hater motstand i diskusjonen. Dette er Diskusjon.no, det skal være lov å diskutere uten å få et "piss off" hver gang, noe som bare er flaut.

 

EDIT: Og jeg forstår ikke hvorfor Bigfoot skal være så latterlig for deg, når dere trekker så mange andre "fakta" rett ut av luften.

Oh please. Du fikk viljen din i den andre tråden siden du ikke taklet innholdet og nå skal du forsøke å grine til deg viljen din her også som det lille barnet du er.

 

Du bestemmer ikke hva slags kilder andre skal operere med og om det er et såpass alvorlig problem for deg så bør du holde deg borte fra internett, ja kanskje t.o.m datamaskiner.

Lenke til kommentar
Rosario skrev 20. desember 2012 - 15:21:

PressTV refererer til vitner. Mainstream bruker også vitner, men mest talking heads, som forteller hva folk skal tro. Når mainstream intervjuer folk klippes opptakene etterpå slik at de passer inn i den agendaen de kjører I denne saken virker det som NRK har samme agenda, å promotere forbud mot våpen. I min slekt raser de mot våpen. Våpen skulle ha vært forbudt sier de.

 

Du svarte ikke på spørsmålet igjen. Tror du mer på øyenvitner enn på iranske media? La oss si du bodde i Newton og snakket med øyenvitner selv

 

Dette er goddag mann økseskaft, ikke noe svar (Jeg tror ikke på "media", verken iranske eller amerikanske. Jeg holder meg til kilder).

 

Det handler ikke om innholdet, det handler om kilden. Det er vanskelig å ta artikler seriøst når de kommer fra steder man vet av erfaring er upresise og dikter opp historier.

 

Selvfølgelig, man bør ikke bruke TV og andre sekundære kilder. Av-knapp finner man på de fleste apparatene. Eventuelt kan man ta ut kontakten.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Du har ikke bevist noe, du har kun reagert på kilder og hevdet at de er oppdiktet. Du har ingenting annet enn en hysterisk oppførsel å skilte med.

 

Nå kan du jo ganske enkelt google deg til artikler hvor PressTV skriver om hendelser som ikke har skjedd, og de er jo ganske kjente for å være både anti-semistiske, konspirasjonstunge og drive propaganda for Iran.

 

Men det er greit, jeg skal la deg/dere være i fred. Det er jo ikke akkurat en diskusjon som går noen vei, uansett.

 

"Min konspirasjonsteori er riktig, men det er ikke din."

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Nå kan du jo ganske enkelt google deg til artikler hvor PressTV skriver om hendelser som ikke har skjedd, og de er jo ganske kjente for å være både anti-semistiske, konspirasjonstunge og drive propaganda for Iran.

 

For noen år siden ble CNN, ABC, FoxNews++ regnet som seriøse. Den tiden er slutt. Nå har amerikanerne bare PressTV og RT som TV-nyheter. Resten er propagandakanaler

Hvis man fulgte med i propagandakanalene ville man trodd Ron Paul var en kandidat for dem som ønsket "gull" istedenfor dollar, og at Romney var for dem som ønsket reduksjon i føderale utgifter.

 

(Poenget her er sølvfølgelig at dersom amerikanerne brukte et time på å lære om Ron Paul på propagandakanalene, så ville man vite mindre om Ron Paul etterpå enn før)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker på at FoxNews noensinne kan ha vært regnet som seriøse, men det virker som CNN har blitt mer og mer upålitelige, etter hva jeg forstår. Men du glemmer jo andre viktige aviser, som New York Times og Los Angeles Times, som fortsatt annerkjennes som balanserte og seriøse.

 

Det er dog fortsatt latterlig å påstå at PressTV er aktuelle.

 

EDIT: Rosario, hva tenker du om Nyhetsspeilet.no. Er de aktuelle?

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

 

 

Dette er goddag mann økseskaft, ikke noe svar (Jeg tror ikke på "media", verken iranske eller amerikanske. Jeg holder meg til kilder).

.

 

Du bruker iranske media-PressTV som kilde. Det er ikke spørsmålet, jeg spør deg om du mener en øyenvitne som du snakker med blir et bedre kilde enn en rapport fra PressTV journalister(for eksempel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...