Gå til innhold

Er iphone blitt en jentetelefon?


Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke på den som en telefon for jenter hvertfall. Jeg har selv iPhone, men jeg vet hva jeg driver med. Kan bytte hele innmaten i telefonen hvis det skulle være nødvendig. Jailbreaking er ikke noe problem. Hatt iPhone siden 1 generasjon, kjører i dag 4s da jeg ikke har råd til iPhone 5 enda :)

Endret av MysilBergsprekken92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mange av dere her i tråden som lar ting som om det er en «gutte- eller jentetelefon» og hvor populær/vanlig den er avgjøre hvilken mobiltelefon dere kjøper?

 

Ikke ment spydig eller negativt på noen måte, bare et spørsmål. :)

 

Det virker som de fleste iPhone kjøpere lar ting som hvor "populær" den er avgjøre kjøpet. iPhone er/var veldig populær selv om det finnes andre telefoner som er mye bedre(teknisk sett). Det at "alle" har den og at den er "super easy" er vel grunnen til at de fleste som ikke har peiling eller gidder sette seg inn i mobilmarkedet kjøper iPhone(flest jenter og gutter/fanboys).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den er vel nesten alltid bare for spesielt interesserte og de som bare kjøper for at det har vært 'in'.

For hvem kjøper den dyreste mobilen uten at den er bedre enn andre - man skulle tro det var bare bortskjemte blonde d.... jenter, men det er nok ikke skilnad på kjønn her tror jeg.

 

Har diskutert endel med iFolk irl og det er utrolig hvor de tror at iPhone kan gjøre ditt og datt, andre ikke - for så å bli helt paffe når de får forklart at de andre kan dette også + mer ... og til billigere penge. De er litt lik de som tror det er bare en søkemotor der ute (google) og de bruker IE for den var med windows. Så skiftet noen til Crome og da fulgte alle vennene med.

Man kan alttis diskutere hva som er best av ulike ting, men mitt inntrykk av flertallet av Iprodukt folk er at de bare henger seg på alle andre - de tar ikke egne valg utifra sitt behov (der kan iOS kanskje treffe like godt som Android, men det er altså ikke et reellt valg de tar ... slik jeg ser det ofte)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Mange usikre personer her inne som lar andre ting en sine egne behov styre kjøpene sine. Kjøp det som passer dere best, og om noen syns dere er jentete fordi du bruker iphone, eller bortskjemt fordi du bytter android toppmodell 3 ganger i året så ikke bry deg med det. Disse stakkars menneskene blir sikkert voksne en dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Er det mange av dere her i tråden som lar ting som om det er en «gutte- eller jentetelefon» og hvor populær/vanlig den er avgjøre hvilken mobiltelefon dere kjøper?

 

Hadde en rosa Lumia 800. Jeg blåser greit i om det er sosial stigma med en mobiltelefon, sålenge jeg vil ha den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jentene er vel kanskje litt mer opptatt av at telefonen er grei å bruke, og at den ikke har et hangarskipsdekk av en skjerm. IPhone er en meget bra telefon på mange områder, og den appellerer til mange brukergrupper, med forskjellige behov og bruksmønstre. Den er også svært god å bruke opp mot Mac (de er jo i familie), men også pc.Telefonen er også blitt mer populær som jobbtelefon. Jeg synes det derfor ikke er noe spesielt jentete å gå for iPhone. Med iPhone gjør man et godt valg!

 

På den annen side er den nok ikke førstevalget for mobilfriker, som ønsker masser av innstillinger og tilpasningsmuligheter. Det er det nok flere gutter som ønsker eller legger vekt på. Dessuten har skjermstørrelsen kun økt mariginalt, samt at operativsystemet kan trenge en oppfriskning. Personlig har jeg foreløpig kuttet ut iPhone inntil videre, hovedsaklig pga et nokså lite tastatur, kombinert med en i beste fall middels god stavekontroll og taster som ikke viser om det er store eller små bokstaver, samt mer.

 

Operativsystemet til iPhone kan virke litt minimalistisk, men det er det også på de nye windowsmobilene, men til gjengjeld har Windows Phone et klart mer moderne utseende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

"Alle" har jo iPhone nå om dagen, til og med jeg som pleide å være Android fan på min hals. Hvis du tar en tur til Sandvika Storsenter ser du bare folk med iPhone, pluss noen særinger med Samsung. Tror ikke at noen av dem er jente- eller guttetelefoner, men for å takle en iPhone er du nødt til å skjønne alle særegenhetene til iTunes og søke råd hos erfarne fanboys dersom du vil "flytte" iPhonen fra én PC til en annen.

Lenke til kommentar

Kjøpt forleden en iPhone 5, og den var også hvit. Lider ingen identitetskrise av den grunn :p

 

Grunnen var at jeg var veldig lei Android symbiosen, samt jeg ble nesten mer opptatt av å modifisere OS, bytte ROMS etc. enn i stedet for å bruke telefonen. Dette har skjedd før når jeg kjøpte iPhone 4, for og så vende tilbake til Android igjen.

 

Vi får se hvor lenge jeg holder denne gangen :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Før så husker jeg det var snakk om at det var en jentetelefon. Dette var på grunn av at telefonen er så enkel å ha med å gjøre, at til og med blondiner kan fikle med den. Android telefonene var helst for guttaboys, og de som hadde peiling som du sier.

 

Men dette var det snakk om når iPhone kom ut, rundt 07-08. Nå vil jeg si at det ikke er en jentetelefon lengre. Nå er telefonen like populær hos gutta som jentene - og blitt en litt mer 'skrytesak' for gutta som ikke er så unge i årene. Det er heller ikke alle som gidd å fikle med telefonene eller fullt av fancy widgets osv, så derfor er iPhone en fin telefon.

 

Så om iPhone har blitt jentetelefon, nei, det vil jeg ikke si - derimot, så har den kanskje vært det, men nå, nei. Du skal ikke være flau for å bruke iPhonen din - du skal nyte den! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke kalle guttene for blond. Har selv iPhone og er blond på håret, men ikke blond inni. Opptil hver enkelt.

 

Det er sant det siste du sier, men mange som tror det. Selv synes jeg Android er piece of cake, men gikk over til iPhone kun på grunn av blandt annet app-utvalget og at Android-telefonene jeg hadde fungerte veldig dårlig (maskinvare).

 

Ellers er iPhone for alle. Har du ingenting i mot å betale litt ekstra, go for it.

Lenke til kommentar

Dersom man må ha "god teknisk innsikt" for å eie en gitt telefon, er ikke telefonen mye brukervennlig. Da vil de som ikke ønsker å søle bort tid på å være betatester kjøpe en annen telefon. Det være seg jenter, damer, menn, bestemødre, unger, kompiser, sivilingeniører i data og elektronikk som er lei av å drive support for alle han kjenner ... etc ...

Lenke til kommentar

Saken er rimelig enkel.

 

Hverken iPhone, Android eller WPx er "mer avansert" eller "krever mer teknisk innsikt" enn den andre. Det man ikke forstår er at dette dreier seg om hva som passer vedkommede best. Dette kan man dog gjenta i det uendelig.

 

Hvis en Android fremstår som mer intuitiv (for deg som individ) og du liker hvordan ting er lagt opp på denne samt at den best dekker dine behov og ønsker forbundet med en smarttelefon, ja da kjøper du den Anrdoid telefonen du liker best etc.

 

Hele diskusjonen er i grunn komisk men den brukes stadig vekk for å skape debatt ;).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...