Gå til innhold

Er iphone blitt en jentetelefon?


Anbefalte innlegg

Kan jo pent finte den jentepåstanden med at android-brukere ofte blir sett på som nerder. Og som oftest stemmer det.

 

Iphone-brukere, om det er jenter eller gutter er som oftest brukere som vil ha noe som bare funker og som gjør det den skal gjøre. Videre så er det muligheter mtp ekstrautstyr til iphone som ingen andre per dags dato kan matche. Du kan derfor tilpasse telefonen i større grad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sier ikke så mye om iPhone brukerne som det gjør om den som står for slike holdninger Gammalerik ;)

 

Videre så er det muligheter mtp ekstrautstyr til iphone som ingen andre per dags dato kan matche. Du kan derfor tilpasse telefonen i større grad.
Helt klart.

 

Økosystemet til Apple er noe de andre aktørene bare kan skue opp til med beundring og bruke som inspirasonskilde og modell til etterfølgelse. De fleste ser på telefonen eller andre Apple produkter og sier "den er jo akkurat som før" og selv om den ikke er det så glemmer de det viktigste elementet, økosystemet. Det er jo akkurat dette store aktører nå går inn for å følge etter i Apples fotspor (igjen).

 

EDIT:

Men denne diskusjonen er så gammel og utvasket. Den er rett og slett så pre-2012 at man bør finne noe mer interesant å snakke om nå i 2013.

 

Slike artikler i dag tyder på at redaksjoner ikke klarer å fornye seg og holder fast på gamle spøkelser.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg skulle sakt de sjøl ! I klassa mi er bare jenter som har iPhone (hvit) og det virker som om du blir ''kulere" hvis du har iPhone . Her om dagen så viste en gutt som hadde fått seg iPhone 5 og da skulle plutselig alle jentene se på den. Jeg satt der bare og lo og så sier jeg: dere veit at det fins bedre telefoner enn iPhone ? Og så sier en av jentene: nei! iPhone er best uansett !

Det er latterlig at noen bare tror at iPhone er best. Akkurat som om du blir en av "gjengen"

JA ! iPhone har blitt jentete...

Lenke til kommentar

Kan jo pent finte den jentepåstanden med at android-brukere ofte blir sett på som nerder. Og som oftest stemmer det.

 

Iphone-brukere, om det er jenter eller gutter er som oftest brukere som vil ha noe som bare funker og som gjør det den skal gjøre. Videre så er det muligheter mtp ekstrautstyr til iphone som ingen andre per dags dato kan matche. Du kan derfor tilpasse telefonen i større grad.

 

Spar på kruttet når det gjelder nerder. Å være nerd er ikke et skjellsord, og har iallefall ingenting med iPhone eller Android å gjøre.

 

Det er to typer folk i denne sammenheng; de som er interessert, og de som ikke er interessert (universelt interessert).

 

Nerder er interessert. Jeg kjenner nerder med iphone og hauger med Mac'er, og jeg kjenner nerder med Androids, lassevis med *nix stæst og Windows, og jeg kjenner nerder med et hav av alt det der...

 

Hilsen Nerd.

Endret av synsemannen
Lenke til kommentar

Men denne diskusjonen er så gammel og utvasket. Den er rett og slett så pre-2012 at man bør finne noe mer interesant å snakke om nå i 2013.

Pre-1970, spør du meg. Og jeg var ung den gangen. Men nå som jenter har tatt igjen gutter på de fleste områder (unntatt fysisk styrke) skjønner jeg at dagens gutter trenger å finne opp nye områder der gutter kan være jentene overlegne. Om enn bare i å "skru" på PC'er og mobiler.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...klipp

Men da jeg var på julebord her for leden, satt jeg sammen med gutta.. I det vi skulle knipse bilder dro alle frem hver sin android mobil. Og der satt jeg med min hvite iphone... lengre nede i bordet satt det to jenter. Dem hadde begge to hvite iphone. Hun ene hadde sånn glitter deksel på.

...klipp

 

Hehe, som jeg lo. Ser det for meg:) Fikk du noen hete blikk utpå senkvelden fra gutta på golvet? :D

Lenke til kommentar

Er da betydelig mer forskjell på kjønnene enn fysisk styrke, uten at det trengs å tas her. Feks har visstnok damer bedre luktesans og ser fargenyanser bedre, og menn har for eksempel bedre romfølelse.

Men ingen av de områdene hindrer menn og kvinner å gjøre det bra på hverandres tradisjonelle områder. Jeg burde kanskje ha skrevet "områder som krever fysisk styrke". Poenget står.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Pre-1970, spør du meg. Og jeg var ung den gangen. Men nå som jenter har tatt igjen gutter på de fleste områder (unntatt fysisk styrke) skjønner jeg at dagens gutter trenger å finne opp nye områder der gutter kan være jentene overlegne. Om enn bare i å "skru" på PC'er og mobiler.

 

Geir :)

 

:thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Godt poeng i det du skriver, hvis det er identiteten din du er redd for å miste. Jeg bruker selv custom Android rom på S3. Skal vi snakke teknologi så er iOS langt foran android hva angår musikere og musikkproduksjon. iOS har du muligheten til å sette sample buffer på 5.8 millisekunder, mens på android så er laveste buffer size 16384. iOS leder langt over android på akkurat dette område

Lenke til kommentar

Tom: mulig. Aner ikke hvordan det står til med emosjonell distansering, logisk tenking, beslutningstagning, evne til empati, osv.

 

Noen tider er det forskjell, andre tider null forskjell... Jeg ga opp å følge med utviklingen på det feltet for lenge siden...

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

jeg tror iphone er mest tiltrekkende for metroseksuelle, og resten er bare oppsop av gammal kjønnsrollemoro, og da velger man så klart en android, eller en stein og hammer og meisel.

 

Metroseksuell er en neologisme sammensatt av «metropolitan» og «heteroseksuell» som beskriver en mann (typisk i urbane miljøer etter det postindustrielle samfunn i kapitalistiske forbrukersamfunn) som bruker mye tid og penger på eget utseende.

I 1994 brukte den britiske journalisten Mark Simpson uttrykket i en artikkel for The Independent kalt «Here Come The Mirror Men». Det var en sammanslåing av ordene «metropol» og «heterosexuell». Ordet ble beskrevet om menn som var bosatt i metropoler (store byer), og som hadde begynt å ta til seg feminine sider, og som turte å vise det med interesse, og som til tider kunne være like motebeviste som kvinner. Men det var ikke før godt opp på 2000-tallet at ordet kom i mer dagligdags anvendelser i ukeblader og i andre samtaler.

Bruken av ordet «sex» i metroseksualitet kan virke noe misvisende, da det ikke nødvendigvis beskriver noen seksuell legning, snarere en beskrivelse av en livsstil. Noen ganger brukes ordet retroseksuell som motpol til dette ordet. Retroseksuell signalerer en konservativ innstilling til mote og trender.

 

:closedeyes:

Lenke til kommentar

Noen tider er det forskjell, andre tider null forskjell... Jeg ga opp å følge med utviklingen på det feltet for lenge siden...

Ja, og det er uansett generalisering. Hvis en jente er sterk nok til å svinge en øks, får det være opp til henne og skogeieren om hun skal bli tømmerhogger. At gutter jevnt over er sterkere er uvesentlig. Det minner om den mannlige håndballspilleren som før jul sutret over at kvinnelandslaget i håndball fikk mer oppmerksomhet enn guttene, enda guttene "løp fortere og skjøt hardere." Den samme misforståelsen ser man i teknologidebatten, at kraft og kompleksitet er en objektivt god ting.

 

Som jeg har registrert her hjemme: Vi gutta i huset har de kraftigste og nyeste mobilene. Men det er fruen som bruker sin mest - som telefon. Kanskje er det vi gutta som har misforstått...

 

Jeg har for ordens skyld hatt en sort iPhone 3GS, en hvit Samsung Galaxy SII og nå en gul Nokia 920, og har ikke følt noen store endringer i min "jentethet".

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest hele tråden, men må si meg enig med trådstarter angående hans synspunkter.

 

Har selv hatt iPhone 3G/4S og har nå konvertert til Samsung Galaxy S III og jeg føler at sistnevnte er en mer avansert telefon. iPhone er liksom ikke så "kult" som det en gang var synes jeg. Det er for all del flotte telefoner som funker som bare pokker, men dem er såpass "enkle" at det nesten blir litt kjedelig.

 

Joda, jeg skal inrømme at jeg synes iPhone funker bedre rent praktisk. Den henger seg aldri og på de fire årene jeg har eid iPhone har jeg ikke restartet den en eneste gang. Bortsett fra da jeg kjørte software update og da batteriet gikk tomt.

 

Samsungen er ikke like "driftsikker" og selv om den fungerer mer enn bra nok, så hender det at den henger seg litt til tider, og jeg har den siste måneden restartet den 2-3 ganger grunnet at den har hengt seg.

 

Men allikevel synes jeg Samsungen er litt mer telefon for "gutta".

 

Så ja, jeg synes iPhone har blitt en "jentetelefon" :)

Lenke til kommentar

Klart det er generalisering? Alle studier av folk der man kun bruker et snitt av befolkningen er generelt sett generalisering (moro setning) :p .

 

Selv har jeg aldri hatt iPhone, de har aldri vært noe jeg har sett på som verdt pengene, da de har vært priset sykt høyt ift hva jeg vil ha i en mobil.

 

Men skjønner at den er populær. Kjent merke, "alle" har det, hvis du har et spørsmål kan du spørre de fleste om hjelp når datra di og onkelen og broren din har en lik en, de er i alle filmer og serier og reklamer, osv.

 

Hvos du bare vil ha en ny touchtlf og ikke har spesielle krav eller spesiell interesse for dingser ser jeg lett at folk kjøper den.

Ergo tonnevis av jenter. Som generelt sett ikke bryr seg stort om dingser.

ergo jentetlf.

 

Dette ser jeg også skjer ned sgs2 og sgs3, så det spres vel mer og mer.

 

Massiv generalisering, men regner med dere ser poenget likevel.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvos du bare vil ha en ny touchtlf og ikke har spesielle krav eller spesiell interesse for dingser ser jeg lett at folk kjøper den.

De fleste av oss har antagelig objektivt sett ikke spesielle krav til en telefon som ikke tilfredstilles av iPhone, men vi har en interesse for dingser og føler at vi må sette slike krav. Jeg brukte timer på å skreddersy en klokke-widget på Android, fordi jeg synes det var morsomt. Men når jeg var ferdig så viste den fortsatt bare klokkeslett og dato. Det var det jeg behøvde den til.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...