Gå til innhold

Er iphone blitt en jentetelefon?


Anbefalte innlegg

Enig. Men hvis jeg bare skal ringe, gå på Youtube, ta tiden på grabdiosaen, høre på musikk, sende SMS og alt annet var bortimot irrelevant ville jeg ikke brukt 5000 på en mobil, da det er mobiler som gjør det jeg vil for sykt lavere pris.

Er det jeg mener :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje det er noe sannhet i det du sier. De fleste jentene jeg kjenner har en iphone, eller har veldig lyst på en. Hvis du spør de hvorfor så er det pga den er så sykt fin sier de. Har selv en gammel telefon (htc hero) og jeg vil også ha en iphone, men ikke pga den er så "sykt fin" jeg liker iphone pga den er enkel og rask og mange av vennene mine har en iphone da kan vi sende gratis sms til hverandre som jeg har forstått :p , og jeg trenger ikke en avansert mobil. Men prisen er det som holder meg tilbake, 5000 for en iphone er litt for drøyt

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Utringningen til Jonathan Ive under iPhone-lanseringene og alle iPhone-reklamene fulle av kvinner og smilende barn, vitner om at Apple appellerer til kvinner først og fremst med telefonen. Dens smykkeaktige (les glorete) design og gigantiske utvalg i ultrafeminint tilbehør gjør det samme. Videre kan man se at dens utforming er mer eller mindre skreddersydd for kvinner, med liten skjerm som den minste kvinnehånd kan håndtere. SMS-funksjonen på iPhone er også jentete, med smily's så langt øye kan se.

 

For mange jenter er iPhone utvilsomt deres go to telefon. Da dama skulle ha ny telefon var det iPhone som var det åpenbare valget "fordi den er så fiiiiin!", men jeg fikk overbevist henne til å kjøpe en Android som hun er veldig fornøyd med den dag i dag. Dersom man skal bruke iPhone-penger på telefon, kan man jo velge fra øverste hylle i Android-avdelingen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Snittalderen for iPhone-brukere er 30-årene.

 

Seriøst? Syns jeg for det meste ser iPhone i hendene på oversminka rips som stinker jordbær-tyggegummi. Høy snittalder kan sikkert være pga feilaktig myte som sier at iPhone er så enkel i bruk at den dermed er bra for folk over 50. Som en Doro Plus... Enn for android, har du de tallene også?

Lenke til kommentar

En ting er ganske sikkert: Vi over 50 gir stort sett katta i hva kvisebefengt ungdom mener er "gutteting" og "jenteting". :wee:

 

Geir :)

 

Helt enig. Perspektivene endrer seg med årene. Men jeg hadde uansett vridd på hodet om en fyr hadde kommet med stiiilige diamantøredobber og annet pretensiøst jåleri som har null praktisk betydning foruten å være ååå så fiiint.

 

post-131485-0-68307300-1357656146_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Haha det er virkelig god underholdning å lese tråden.

Volvo, Audi, Mercedes og BMW er herved "jentebiler" iom. at jenter med god smak har disse.

 

Gammalerik:

Det hadde vært underholdende om enkelte forsøkte å stå bak utsagn som "ikke mannfolk" og "metroseksuelle" enn å hamre løs på tastaturet i forsøk på å overbevise andre om sin manndom basert på en liten dings under 200g. Men huff nei jeg må bare sette meg i lattersofaen med godeste Geir :rofl:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men min gamle iPhone, i likhet med min litt nyere Galaxy SII og min nye Nokia, har massevis av praktisk betydning. 99% av det folk bruker smarttelefoner til fikser de utmerket alle tre.

 

Geir :)

Du misforstod litt. Snakket om uforholdsmessig kostbar design, merkenavn etc med iphone som ikke er av praktisk betydning, men som appellerer sterkt til jenter og "menn med overdreven sans for ting som ser glamorøse ut". Dette i tråd med overskriften i tråden. Selve innmaten i mobilen er "grei nok" og standard krimskrams man finner overalt ellers. (foruten lettere customized cpu, men det er en annen debatt)

Lenke til kommentar

Absolutt alle jenter i klassen vår + svært mange gutter har iphone.

 

Når vi har tentamen eller eksamen i klasserommet må vi ta fram telefonene våres og sette de ved tavla, og 9/10 er iphoner og resten Android eller telefoner som folk bruker, fordi de har mistet iPhonen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha det er virkelig god underholdning å lese tråden.

Volvo, Audi, Mercedes og BMW er herved "jentebiler" iom. at jenter med god smak har disse.

 

Kutt ut ovenfra og ned holdningen. Ta med deg den bilanalogien din og se om den virker et annet sted, for her er den virkelig helt på jordet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...