Gå til innhold

– Diablo III er nå kjørbart på konsoller (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, men uansett kva som burde vore betre ved start er ikkje grunn til å mislike spelet for alltid, uavhengig av kor kjekt spelet faktisk er å spele i dag. Seier ikkje at det gjeld deg, men det er litt det inntrykket eg sit igjen med frå det store internettet. Haters gonna hate, rett og slett.Spesielt Paragon hadde vore betre om dei hadde med frå start, slik at tida før 1.04 ikkje vart "vekkasta" for mange. PvP lar jo vente på seg, så ein kan jo framleis påstå at spelet ikkje er ferdig, men sånn som spelet har utvikla seg så tvilar eg ikkje på at det vil komme, og at spelet berre vil bli betre.D2 fekk sin foreløbig siste patch i oktober i fjor, så på akkurat det området er det vel få som kan nærme seg.
Hvorfor ikke? Jeg vil ikke si jeg misliker D3 spesielt sterkt, men jeg gidder ikke å begynne å spille det igjen på bakgrunn av en patch. De valgte selv å lansere det, om det var ett uferdig produkt, så får de ta det på egen kappe.AtW

 

De var jo etterhvert i en posisjon der de måtte lansere det. Vil ikke påstå at det var et uferdig spill, langt derifra. Det reflekterer nok diverse anmeldelser også. Virker som Blizzard var i en tap/tap-situasjon med Diablo 3. Enten kunne de holde det lengre, og fans ville klaget på det, eller så kunne de slippe det, og fans ville klage på det. I denne internett-verden virker det som folk alltid står klar til å hoppe i strupen på noen.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner seriøst ikke kritikken jeg leser her, hva er det egentlig Blizzard har dummet ned? Hvis Blizzard skal kritiseres, så må det vel være at de bruker veldig lang tid på å lage etterfølgere uten store nyvinninger i gameplay. Uansett så forventer fansen at de skal få en epic opplevelse som skal vare i 5-10 år.
Nei du har vel ikke skjønt det, og da er det vel ikke noe problem for deg, siden du kan bare ignorere klagingen og kose deg med spillet.For å nevne noe, det at de f.eks gjorde om på stats i d3 så bare levelen hadde noe å si for hva du kunne bruke er noe jeg mener er ned dumming. Jeg forventet aldri at det skulle vare lenge, kanskje ikke et år engang, men i hvertfall lenger enn en uke...

 

Finner det alltid like trist når noen bruker ordet neddumming. Spesielt når de skriver det med en orddelingsfeil.

 

Det er bare så skremmende arrogant og elitistisk, så hver gang jeg leser det ordet (noe som blir oftere og oftere) lurer jeg på hvordan den personen er. Kommer ofte frem til at det er liten sammenheng mellom internett og det virkelige liv.

Lenke til kommentar

Greit å se at jeg ikke er den eneste blodfanen som ble skuffet av D3. I ettertanke ser jeg at hele greia virker designa mot at man skulle bruke rmah-en for å kjøpe penger og bruke de for å geare seg opp. Det klikket da de nerfa alle gold-farmingsområdene og tripla døds-kostnaden. Jeg kunne gjerne grinda meg til å få gearet selv slik jeg gjorde i alt for lang tid i D2, men når det ikke droppet en unik på 90 timer og aldri en set-piece på 130 timer. Da virker det plutselig litt ironisk at lederen til utviklingsteamet kalte Blizzard North sin forrige leder en taper.

Lenke til kommentar

De var jo etterhvert i en posisjon der de måtte lansere det. Vil ikke påstå at det var et uferdig spill, langt derifra. Det reflekterer nok diverse anmeldelser også. Virker som Blizzard var i en tap/tap-situasjon med Diablo 3. Enten kunne de holde det lengre, og fans ville klaget på det, eller så kunne de slippe det, og fans ville klage på det. I denne internett-verden virker det som folk alltid står klar til å hoppe i strupen på noen.

 

Det var vedkommende jeg siterte som første begynte å snakke om det. Men det har uansett ingenting å si, eller om de "måtte lansere". De valgte å lansere spillet som det ble lansert, jeg bedømte spillet på de kriteriene, og det er ikke det fnugg urettferdig å bedømme ett spill utifra hvordan det var rundt release. (la oss si den første måneden), og jeg kommer ikke til å starte spillet igjen på grunnlag av en patch.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Jeg vil ikke si jeg misliker D3 spesielt sterkt, men jeg gidder ikke å begynne å spille det igjen på bakgrunn av en patch. De valgte selv å lansere det, om det var ett uferdig produkt, så får de ta det på egen kappe.

 

AtW

 

For all del, mislik det du måtte ynskje, men det er ikkje spelet per i dag du ikkje likar. Poenget var at ein ikkje kan bruke spelet for eit halvt år sidan som eit argument mot spelet i dag.

Lenke til kommentar

For all del, mislik det du måtte ynskje, men det er ikkje spelet per i dag du ikkje likar. Poenget var at ein ikkje kan bruke spelet for eit halvt år sidan som eit argument mot spelet i dag.

 

Kanskje ikke, jeg har ikke spilt det i det siste, men jeg må innrømme min skepsis mot påstanden din er stor, hvor store endringer kan det være snakk om? Jeg tipper mange core gameplay-elementer er de samme.

 

AtW

Lenke til kommentar

Joda, så klart. Eg påstår på ingen måte at alle som ikkje likte det ved lansering kjem til å like spelet no. Likar du ikkje grunnelementa så er du jo litt ille ute uansett. Det er nok av ting ein kan kritisere med spelet i dag også, men for min del påverkar ikkje til dømes RMAH om eg synest spelet er kjekt eller ikkje, då det ikkje treng å påverke meg i det heile tatt.

 

Det eg personlig reagerte mest på i starten var lite endgame-innhald og dårleg droprates på uniques, noko det ikkje er noko hemmelighet at veldig mange andre også var lite nøgde med. Mitt argument var mest retta mot dei som framleis absolutt skal slenge drit om spelet basert på dette, sjølv om det langt på veg er fiksa i dag.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner seriøst ikke kritikken jeg leser her, hva er det egentlig Blizzard har dummet ned? Hvis Blizzard skal kritiseres, så må det vel være at de bruker veldig lang tid på å lage etterfølgere uten store nyvinninger i gameplay. Uansett så forventer fansen at de skal få en epic opplevelse som skal vare i 5-10 år.
Nei du har vel ikke skjønt det, og da er det vel ikke noe problem for deg, siden du kan bare ignorere klagingen og kose deg med spillet.For å nevne noe, det at de f.eks gjorde om på stats i d3 så bare levelen hadde noe å si for hva du kunne bruke er noe jeg mener er ned dumming. Jeg forventet aldri at det skulle vare lenge, kanskje ikke et år engang, men i hvertfall lenger enn en uke...
Finner det alltid like trist når noen bruker ordet neddumming. Spesielt når de skriver det med en orddelingsfeil.Det er bare så skremmende arrogant og elitistisk, så hver gang jeg leser det ordet (noe som blir oftere og oftere) lurer jeg på hvordan den personen er. Kommer ofte frem til at det er liten sammenheng mellom internett og det virkelige liv.

 

Det er også litt trist at noen av oss har dysleksi, men sånn er det.

 

Men dette ordet blir ikke brukt uten grunn mener nå jeg, ellers hadde brukt et annet sant?

Om du forandrer et system så det ikke er mulig å gjøre feil, hva vil du kalle det?

Kanskje vi burde kalle det "frihetsbegrensning", eller noe i den dur?

 

Hva er egentlig skremmende og arrogant med at jeg f.eks vil ha muligheten til å putte et 2-h sverd på en mage? Det er ikke meningen, nei, det er ikke det beste, nei, men jeg kunne det før, og det var gøy.

Om man skulle gjøre noe feil, så har man jo lært noe viktig, så kan man starte over og ta bedre valg, eller hente opp en tidligere save.

 

Ja jeg er vel kanskje en smule "elitist", men jeg er ikke alene. Hvor skal vi gjøre av oss når spillene vi spiller ikke lenger har det vi vil ha?

Henge på forum mens vi venter/håper det blir bedre?

 

Nå skal det sies at jeg mener ikke Diablo 3 er et elendig spill, sier bare det skuffet meg ved å være så langt i fra forventningene.

 

Som person er jeg av den typen som liker og eksperimentere, finne ut av ting, prøve nye ting og effektivisere. Også veldig glad i utradisjonelle løsninger, noe jeg nesten ikke kan gjøre lenger..

 

Jeg liker Diablo og WoW som spill, jeg er en RPG mann, men når jeg ikke trenger og ofre en tanke når det gjelder og bygge karakteren min synes jeg det blir litt for dumt, men dette er min personlige mening.

Lenke til kommentar

Det var vedkommende jeg siterte som første begynte å snakke om det. Men det har uansett ingenting å si, eller om de "måtte lansere". De valgte å lansere spillet som det ble lansert, jeg bedømte spillet på de kriteriene, og det er ikke det fnugg urettferdig å bedømme ett spill utifra hvordan det var rundt release. (la oss si den første måneden), og jeg kommer ikke til å starte spillet igjen på grunnlag av en patch.

 

AtW

 

Skjønner. Da koker det jo ned til stahet/prinsipp. Da får det så være :)

Lenke til kommentar

Det er også litt trist at noen av oss har dysleksi, men sånn er det.

 

Men dette ordet blir ikke brukt uten grunn mener nå jeg, ellers hadde brukt et annet sant?

Om du forandrer et system så det ikke er mulig å gjøre feil, hva vil du kalle det?

Kanskje vi burde kalle det "frihetsbegrensning", eller noe i den dur?

 

Hva er egentlig skremmende og arrogant med at jeg f.eks vil ha muligheten til å putte et 2-h sverd på en mage? Det er ikke meningen, nei, det er ikke det beste, nei, men jeg kunne det før, og det var gøy.

Om man skulle gjøre noe feil, så har man jo lært noe viktig, så kan man starte over og ta bedre valg, eller hente opp en tidligere save.

 

Ja jeg er vel kanskje en smule "elitist", men jeg er ikke alene. Hvor skal vi gjøre av oss når spillene vi spiller ikke lenger har det vi vil ha?

Henge på forum mens vi venter/håper det blir bedre?

 

Nå skal det sies at jeg mener ikke Diablo 3 er et elendig spill, sier bare det skuffet meg ved å være så langt i fra forventningene.

 

Som person er jeg av den typen som liker og eksperimentere, finne ut av ting, prøve nye ting og effektivisere. Også veldig glad i utradisjonelle løsninger, noe jeg nesten ikke kan gjøre lenger..

 

Jeg liker Diablo og WoW som spill, jeg er en RPG mann, men når jeg ikke trenger og ofre en tanke når det gjelder og bygge karakteren min synes jeg det blir litt for dumt, men dette er min personlige mening.

 

Strømlinjeforming er et ord man kan bruke uten å fremstå som en arrogant tenåring.

Lenke til kommentar

Det hjelper lite at Blizzard pusser og patcher.

Spillet er fremdeles bygget opp rundt RMAH og Blizzard kjører fremdeles praksis på at HP/DPS og Resists/Immunity er det som utgjør vanskelighetsgrad.

 

Hadde ikkje nokon fortalt meg det hadde eg ikkje registrert at RMAH eksisterte. Eg synes det er trist at folk lar noko som ikkje treng å påverke dei øydelegge så mykje.

Lenke til kommentar

Har vært hardbarka Diablo og Wow fan tidligere, men har etterhvert gått lei av designvalgene til Blizzard. Blizzard har vært et selskap jeg har vært ukritisk til å gi penger for spill, men det kommer jeg ikke til å være i fremtiden.Hater når de dummer ned spill til fordel for spillere som er under ti år.

 

Dette virker noe arrogant. Selv er jeg 39 år, men gidder ikke å spille Diablo før det kommer med støtte for gamepad, helst på PC, men gjerne på konsoll. Jeg har nok strategispill dersom jeg vil tenke, i andre spill så vil jeg utelukkende slappe av, helst tilbakelent med en gamepad i hendene. Det har ikke slått deg at mange som er over 10 år tenker slik? Det er bare "PC-elitister" som tror at konsollspillere utelukkende er dumme og unge.

Lenke til kommentar

Det er ikke stahet, det er svært rasjonelt, det er mange gode spill å prøve, hvorfor skal jeg prøve ett jeg er lei av, basert på at det er patchet? Sannsynligheten for massive endringer er minimal.

 

AtW

 

Rasjonelt å ikke gi et produkt som du allerede har kjøpt en ny sjanse etter at det er kommet kraftige forbedringer? Nja, uenig. Patch notes sier jeg bare.

Lenke til kommentar

Hadde ikkje nokon fortalt meg det hadde eg ikkje registrert at RMAH eksisterte. Eg synes det er trist at folk lar noko som ikkje treng å påverke dei øydelegge så mykje.

Hadde du ikke oppdaget det?

Loot er jo helt tragisk Det dropper _aldri_ noe en trenger selv. Kun for andre klasser.

Det er bevisst designet slik at man må selge "vendortrash" på AH for å få penger til ting en faktisk har bruk for. Om man selger og kjøper på RMAH eller GoldAH er forsåvidt ett fett. D3 runnes ikke i selve gameplayet, men i metagamet kalt "Auction House" idèt man selger og handler items for å komme forbi de tragiske gearcheck'ene som er satt opp rundt om i de 2 hardeste vanskelighetsgradene.

Blizzard var "smarte nok" til å tilby et AH de selv kan tjene penger på, fordi idioter trekkes mot idioti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Strømlinjeforming er et ord man kan bruke uten å fremstå som en arrogant tenåring.

 

Beklager, var ikke ment å fremstå sånn, spurte bare hva folk mente vi skulle kalle det, ingen grunn til å være frekk..

Men greit, ignorer resten du.

 

Vi prøver igjen bare for gøy.

 

Det er en forskjell på å fise og bedrite som de sier.

Og strømlinjeforme som det så fint heter er å gjøre opplevelsen mer flytende/behagelig.

Og dumme noe ned er og gjøre det simplere så flere kan forstå det.

 

De er begge ganske like, og det er en fin linje i mellom dem.

Strømlinjeformer du noe, så tar du kanskje vekk, eller forandrer på ting som ikke trengs, eller fungerte dårlig.

Og dumme noe ned på en annen side er og gjøre noe simplere, eller letter og forstå. Ofte er dette fordi, de ønsker som målgruppe kanskje ikke forstår det, eller at det er unødvendig komplisert.

Helt greit om dette ikke påvirker de som faktisk forstår det.

 

Problemet kommer når det påvirker det som gjorde at jeg likte spillet i første omgang.

Jeg hadde en ting jeg likte, jeg fikk vite det skulle komme mer av det.

Når jeg endelig får det oppdager jeg det har blitt forandret til noe annet for at andre skal like det, fordi de er fler.

Skjønner hvordan dette kan være en anelse frustrerende?

Lenke til kommentar

Rasjonelt å ikke gi et produkt som du allerede har kjøpt en ny sjanse etter at det er kommet kraftige forbedringer? Nja, uenig. Patch notes sier jeg bare.

 

Sjekka patch notes etter 1.03 som var versjonen når jeg sluttet, ser ikke noe som endrer spillet på grunnleggende basis i de? Det er noen sånne halveislevler etter level 60 som er en slags tørre endring, men endrer jo selve spillmekanikken lite. Var det noe spesielt du tenkte på?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...