Gå til innhold

– Diablo III er nå kjørbart på konsoller (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Hadde du ikke oppdaget det?

 

Nei. Kan du nemne ein samanheng der RMAH påverkar deg i direkte?

 

Loot er jo helt tragisk Det dropper _aldri_ noe en trenger selv. Kun for andre klasser.

Det er bevisst designet slik at man må selge "vendortrash" på AH for å få penger til ting en faktisk har bruk for. Om man selger og kjøper på RMAH eller GoldAH er forsåvidt ett fett. D3 runnes ikke i selve gameplayet, men i metagamet kalt "Auction House" idèt man selger og handler items for å komme forbi de tragiske gearcheck'ene som er satt opp rundt om i de 2 hardeste vanskelighetsgradene.

Blizzard var "smarte nok" til å tilby et AH de selv kan tjene penger på, fordi idioter trekkes mot idioti.

 

Påstår du at loot er avhengig av klassen du brukar? No er ikkje eg veldig aktiv, men fleire delar av utstyret på min main har eg i alle fall funne sjølv. I motsetnad til til dømes D2 der ein typisk leita etter ein spesifikk rune for å trade til seg ein spesifikk item til ein spesifikk build, kan eg her gradvis finne betre utstyr.

 

Eg forstår ikkje kva forventningar du har hatt til D3, men om du hadde håpt på å klare deg gjennom dei vanskelegaste delane av spelet utan å måtte berekne litt trading så syntest eg det er rart. AH er i mine auge den mest naturlege måten å implementere handel på og det ville vore fullstendig idiotisk å ikkje inkludere eit liknande system. Berre det å ikkje vere avhengig av d2jsp er eit agument i seg sjølv.

 

Men igjen, vi diskuterar to forskjellige spel. I starten var terskelen for å klare seg på inferno alt for høg slik at ein raskt møtte ein vegg som det måtte mykje grinding til for å komme seg forbi. I dag er spelet noko heilt anna, med ei betrakteleg meir straumlinjeforma utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, var ikke ment å fremstå sånn, spurte bare hva folk mente vi skulle kalle det, ingen grunn til å være frekk..

Men greit, ignorer resten du.

 

Vi prøver igjen bare for gøy.

 

Det er en forskjell på å fise og bedrite som de sier.

Og strømlinjeforme som det så fint heter er å gjøre opplevelsen mer flytende/behagelig.

Og dumme noe ned er og gjøre det simplere så flere kan forstå det.

 

De er begge ganske like, og det er en fin linje i mellom dem.

Strømlinjeformer du noe, så tar du kanskje vekk, eller forandrer på ting som ikke trengs, eller fungerte dårlig.

Og dumme noe ned på en annen side er og gjøre noe simplere, eller letter og forstå. Ofte er dette fordi, de ønsker som målgruppe kanskje ikke forstår det, eller at det er unødvendig komplisert.

Helt greit om dette ikke påvirker de som faktisk forstår det.

 

Problemet kommer når det påvirker det som gjorde at jeg likte spillet i første omgang.

Jeg hadde en ting jeg likte, jeg fikk vite det skulle komme mer av det.

Når jeg endelig får det oppdager jeg det har blitt forandret til noe annet for at andre skal like det, fordi de er fler.

Skjønner hvordan dette kan være en anelse frustrerende?

 

En og samme ting du snakker om der. Det mener nå hvertfall jeg.

Lenke til kommentar

Sjekka patch notes etter 1.03 som var versjonen når jeg sluttet, ser ikke noe som endrer spillet på grunnleggende basis i de? Det er noen sånne halveislevler etter level 60 som er en slags tørre endring, men endrer jo selve spillmekanikken lite. Var det noe spesielt du tenkte på?

 

AtW

 

Er ikke noe star fan av Diablo, og spiller det derfor bare av og til. Personlig merket jeg hvertfall stor forskjell på spillet fra utgivelse og til forrige måned, som var intervallet mellom min tid med spillet. De grunnleggende spillmekanikkene er jo kjempegode, og det er ikke der jeg har sett tidligere Diablo-fans klage.

Lenke til kommentar

Diablo 2:

Mørk, gotisk flerspiller-actionrollespill med singleplayermuligheter, hvor du kjemper mot økende vanskeligere motstandere, og finner gode, svært gode og gudommelige gjenstander i havet av av potensielt gode gjenstander i kampen mot ondskap, og vokser deg sterkere gjennom dine valg av ferdigheter og gjenstandene du finner.

Psuedo-realistisk fantasy.

 

Diablo 3:

Skitten generisk flerspiller-actionspill uten singleplayermulighet, hvor du kjemper mot dritlette eller umulige motstandere, og finner enkelte nesten ubrukelige gjenstander mellom havet av de ubrukelige gjenstandene.

Du blir utelukkende sterkere gjennom å putte på gjenstander som øker skaden din eller forsvaret ditt.

 

===

 

Jeg blir fysisk SYK av alle ballene de mistet mellom spillene.

 

De SLAKTET gullgåsen sin i stedet for å samle gulleggene.

 

Karakterer: Barbarian returnerer. Den minst populære av alle karakterene fra orginalspillet.

 

Monk: En warrior som bruker STORE TUNGE VÅPEN til å... slå og sparke hardere med knytteneven og føttene???????

Hva i helvete er poenget med det??

UTELUKKENDE å ta en snarvei til balanse -- på bekostning av innlevelse og design.

 

Wizard: En magiker som bruker STORE TUNGE VÅPEN som brenner til å... mane fram is som faller fra himmelen og knuser motstanderene.

HVA FAEN I HELVETE ER DET DE TENKER PÅ FOR(...) AAAAAAAA..!

Der ble mitt forhold til Diablo 3 fullstendig ødelagt.

Hadde Diablo 2 teamet laget Monk eller Wizard -- så ville ikke de brukt våpen for å legge til en flat skade til magiske eller "personlige" angrep, men skills og eventuelt hanskene og støvlene for fysisk skade.

 

Spilldesign: Forenklet, forenklet, forenklet, begrenset, begrenset, begrenset.

Ingen fler piler; De har du evig av.

Hvite items er ubrukelig fra du finner ditt første uansett hva det er.

BÅDE armor og resistances er akkurat det samme, og du MÅ HA begge deler for å overleve senere i spillet.

Glass cannon krever at du bygger et lag av stål oppå for å overleve, og plutselig er du en ordinær jernkanon.

Som skyter ost.

Ingen flere skills som er basert på dine ferdigheter:

Decard Cain ville gjort en bedre jobb enn deg dersom han fikk låne utstyret ditt.

Enhver VAKT i landsbyen i akt 1 ville gjort samme nytte som deg dersom de fikk låne utstyret ditt.

UTSTYRET DITT ville gjort en bedre jobb en deg dersom det ble animert og du kjempet side ved side med utstyret ditt.

Du ville ikke overlevd 5 minutter i NIGHTMARE uten utstyret ditt.

Praktisk talt ingen set items før level 60.

Praktisk talt ingen "unique" items før level 60.

Praktisk talt ingen fiender som kan etterlate gode items når de dør -- du må bare drepe millioner av monster for å få bedre gjenstander.

 

Monsterdesign: Arkade er det første som slår meg i inferno, med "monster-affixes" som er som snytt ut av de overdimensjonerte nesene på monstre i et tegneseriespill som ikke bryr seg nevneverdig om at magien skal ha et seriøst, mørkt gotisk preg eller minne om helvetes horder.

 

Items: Helt ødelagt.

Ingen mer items som gjør at du ønsker å starte en ny karakter.

Finner du ETT gudommelig item, så mangler du fremdeles 10 for å merke noen som helst forskjell -- med mindre gjenstanden du finner er et våpen.

 

Paragon levels: Fullstendig ødelegger ethvert incentiv til å starte som en ny klasse.

 

Nephalem Valor: Arkade-element som SYNGER "plaster på en kreftsvulst".

 

...

 

Jeg ga spillet 100 timer utelukkende fordi det het Diablo 3 og prøvde å ha det gøy med Wizard og Monk.

Hadde spillet hatt noe annet navn ville jeg lagt det dødt etter 10 timer.

 

Spillet er like dårlig som Hellgate London, men lever på å være utgitt med navnet Blizzard og navnet Diablo.

Ironien er ufattelig.

Helt ufattelig, med tanke på at skaperene av Diablo 2 sansynligvis ville skapt et fantastisk Diablo 3 med ordentlige ressurser og tilgangen på universet og mekanikkene de skapte.

 

Blizzard skjøt seg selv og skaperene av Diablo-universet i foten og hodet da de sparket Diablo 2-teamet.

 

Aldri noen gang i mitt liv har jeg vært så skuffet over noe spill som Diablo 3, og jeg håper en utgivelse på konsoller flopper helt fullstendig slik at Blizzard legger Diablo dødt -- framfor at de fortsetter å piske hesten de drepte, med overlegg, for å lage fårepølse.

Forbrukerene er tydeligvis fåret.

Lenke til kommentar

Hehe, du lider nok av nostalgi syken :)

 

Jeg har Diablo 2 installert og spiller det jevnlig online.

 

Jeg har avinstallert Diablo 3.

 

Det var nettopp påstander om Nostalgi, fremmet av Jay Wilson, som fikk meg til å installere Diablo 2.

 

Siden jeg begynte å spille Diablo 2 igjen la jeg Diablo 3 helt dødt.

Det finnes ingen sammenligning.

 

Diablo 2 er et godt gjennomført og solid action-RPG spill med sub-par grafikk.

 

Diablo 3 er et halveis gjennomført actionspill med grei grafikk.

 

Det er en grunn til at Diablo III er bak Fable 2 på IGN sin "Top 100 RPGs of all time" -- på 92. plass.

 

Det er også en svært god grunn til at Diablo 2 er på samme liste, på 6. plass.

 

==========

 

I Diablo 2, så kan du ha 100 summons som necromancer.

Du kan bruke hvite, blå, gule, grønne eller gullfargede våpen i siste vanskelighetsgrad.

Du kan velge mellom skills som har skade basert på våpen -- eller skills som har skade basert på ... vel... Skills.

 

For ikke å nevne at attributes, som Diablo 2 ble kritisert for, er tilbake i en større og verre form enn noen gang:

Et item uten 150-200 strength er ubrukelig for enhver seriøs barbarian -- og du TRENGER 11 stykker.

 

En Barbarian i Diablo 2 kunne gå for "porcelain warrior", med 500 strength -- middelveien, med 300 strength, eller minimum -- med nok strength til å få på utstyret.

 

... bare det å ha en bue som skyter piler som gjør skade savner jeg også.

 

En hvit bue med 4 sockets var fantastisk godt i Normal.

4 perfekte edelsteiner i en slik bue ga deg et godt våpen.

 

Poison potions var effektive i hele normal til tider i singleplayer.

Antidote hadde en funksjon.

 

Diablo 2 sitt STØRSTE problem var at det aldri kom en andre expansion med vanskeligere innhold.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk er så aggresive mot blizzard som firma pga at ikke D3 fallt i smak.

 

Er det ingen som husker hvordan D2, SC, WC3 osv var FØR expansions kom ut? Takket være at blizzard har verdens beste spillpolitikk sitter vi igjen med et inntrykk av at de er bland eliten av spill.

 

Jeg synst diablo 3 var på "par" med mine forventninger, perfekte animasjoner, lyder, og en fin flyt. Du fikk et intrykk av at spillet var polert.

 

Skal siest at der var noen mangler, feks 99% av loot var ubrukelig, kanskje litt mangel på end game, du ble straffet formye om du var i party og noen skills var useless.

Men faktisk så er omtrent alle punkt rettet opp i nå.

 

Og at der var et RMAH eller AH i seg selv synst jeg faktisk bare er positivt. Problemet med useriøse 3. party sider er vekk, tro det eller ei, men mange folk kjøpte og selgte ting i d2 for ekte penger og ble scamma som det sang etter. Gull blir mye mer verdt, i d2 var det ikke verdt noe. Og blizzard får inn en % av transaksjoner slik dem kan forsvare at det er gratis å spille online. Win/Win i min bok. Er ikke mange firma som fortsatt vedlikeholder spillene sine og gir ut mer innhold gratis, og det er nettopp derfor Blizzard fortsatt er blandt eliten.

 

OT:

Mop må være den sterkeste expansion til wow på lenge.

Sc2 exp er på vei og ser awesome ut!

Blizzard Allstars kommer etter den igjen.

Man får forhåpentlig litt info om neste MMO (Titan) dem holder på med til Blizzcon.

 

Med andre ord, mye rått i vente!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...