Gå til innhold

Opptil 500 000 mistet TV 2-kanaler


Anbefalte innlegg

TV2 har en konsesjon fra staten ved kulturdepartementet som de maa ha for aa operere her i Norge som allmennkringkaster. I TV2s avtale med staten er det visse krav fra staten angaaende programtilbudet og hvordan det skal leveres. Eksempler er krav til spraak, maalformer og at de skal levere et programtilbud for brede og smale kundegrupper. Det er ogsaa krav til at de daglig leverer egenprodusert nyhetssendinger. Ett av vilkaarene for aa vaere allmennkringkaster er ogsaa at de maa vaere tilgjengelig paa alle nasjonale spredenett.

 

Det som trolig er grunnen til at kulturdepartementet kommer paa banen er at ved aa ikke komme til enig med CD og at enkelte kanaler tas ut av deres spredenett er at TV2 naa ikke oppfyller dere avtale med staten. Dette er med andre ord kulturdepartamentet som sier "dere maa komme til en enighet, eller saa fjerner vi TV2s konsesjon", altsaa et ganske strengt incentive til at de slutter aa krangle.

 

Avtalen er ganske enkel og kan leses her:

http://www.medietils...TV2-avtalen.pdf

 

Gjelder ikke konsesjonen kun TV2 da? Det er vel derfor TV2 fortsatt er CDs grunnpakke. Mulig jeg tar feil...men gogo CD uansett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett og slett fordi jeg tror Trond Giske og hans venner sitter i styret i Telenor og Canal Digital, og akkurat som Silvio Berlusconi i Italia, akter å styre mediene, for gjennom massiv medievinkling å kunne sementere sitt svette AP balletak på hele den Norske lobotomerte befolkning.

 

Hadde det vært så gale, så hadde vel Giske og Telenor fått viljen sin, noe de ikke fikk?

 

Lenke til kommentar

Så ser jeg at Get dessverre ikke tok denne kampen, og gikk med på TV2 sine vilkår, noe som fører til en økning på 360 kroner i året for kundenen der. Glad jeg ikke har Get.

http://www.dagbladet...enrik/24508877/

Du bør kanskje lese artiklene du linker til, før du kommenterer de? Og det er noe verken du eller så mange andre i diskusjonen tenker på her som jeg kommer til senere.

 

TV2 sine vilkår er bare en del av økningen på 30 kroner måneden. Et større utvalg kanaler, som blant annet Canal 9 og Vox tar sin del av kaka. I tillegg må vi tenke på normal prisvekst, som også øker litt fra år til år, i tillegg til at andre kanaler også øker sine priser nå og da. Så i realiteten betaler man kanskje 10 kroner ekstra i måneden (120 kroner året) for TV2 sine høyere priser.

 

Jeg har Get, og de tilbyr en lang rekke kanaler jeg aldri ser på i standardpakken. Så dere kan gjerne klage over at dere må betale for TV2-kanalene dere ikke ser på, men hvor mange av dere ser på alle de andre kanalene? Jeg holder meg stort sett til en 4-5 kanaler den lille tiden jeg bruker på TV i løpet av en uke, men innser at andre gjerne vil ha noen av de andre kanalene jeg ikke ser på. Så da må man bare finne seg i å måtte betale for det andre vil se. Jeg tror ikke det hadde blitt noe rimeligere om vi måtte betalt 4-5 kanaler, kanal for kanal, fremfor en kanalpakke med 30 kanaler.

 

Og en annen ting du "glemmer" å nevne fra artikkelen din: "Gets prisnivå er likt med eller lavere enn konkurrentene til tross for prisøkningen."

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

Ett av de sentrale problemene med TV-distribusjon er disse idiotiske kanalpakkene, før har man ikke fått enkeltkanaler i det hele tatt, så har man gått over til usaklige priser for enkeltkanaler for å forsøke å demme opp. De kommer til måtte gi ett saklig enkeltkanalstilbud ganske snart om de vi konkurrere med nett.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å kunne velge enkeltkanaler.

 

Har lyst å kutte parabol-abon. til aktørene virkelig tar oss kunder på alvor. Jeg vil ikke melkes. Det holder med at NrK skal ha en særegen rett til å melke, eller egentlig mener jeg at det også bør legges ned sporenstreks.

 

Det er konkurransevridende at NrK får øremerkede midler å leve av!

 

Måtte alle selskapene som driver på gammeldags vis bukke under!

 

Venter i spenning på aktører som tør gi det vi seere egentlig ønsker, og det er å kunne skreddersy en kanalpakke i en minimal størrelse for dem som ikke kikker for mye på TV, og større for de som liker å ha noe å veksle mellom.

Lenke til kommentar

Problemet her er at Canal Digital-kundene ikke engang har mulighet til å velge TV2 sine nisjekanaler, selv om de vil. Slik jeg forstår det, i hvert fall.

Såvidt jeg har fått med meg startet bråket for alvor først da Canal Digital gjorde TV2-kanalene valgfrie, fordi Canal Digital ville betale etter hvor mange som har tilgang til kanalen (det er normalt med i prisvurderingen). Da satt TV2 seg på bakbeina.
Lenke til kommentar

Ikke noe stort tap. Er lite jeg ser på TV2 generelt, primært håndball, sykkel og langrenn (lang løp). Nisje kanalene valgte jeg bort når jeg fikk muligheten til det. Ser ut til at TV2 HD fremdeles er på lufta, har vært litt varierende info om det er kun SD eller SD+HD som ville bli tilgjengelig i forhold til hvor man har lest.

 

Akkurat i denne striden så holder jeg med CD.

Lenke til kommentar

Problemet her er at Canal Digital-kundene ikke engang har mulighet til å velge TV2 sine nisjekanaler, selv om de vil.

Hmm... Jeg ser fortsatt ikke problemet...

 

Problemet er at kulturdepartementet trolig ikke har baller selv til aa gjore det det ser ut som om de muligens truer med. :/

Sant. Dette lukter egentlig bare "instruks" til CD om å godta TV2-lisensen og videreføre den til sine kunder. Håper CD ikke gir seg på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Problemet her er at Canal Digital-kundene ikke engang har mulighet til å velge TV2 sine nisjekanaler, selv om de vil. Slik jeg forstår det, i hvert fall.
Regner med at CD ønsker å kunne tilby kanalene separat for de som ønsker å betale for det, men TV2 er jo mot at kanalene distribueres på denne måten så da er det vel ikke så lett å få til for CD.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...