Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Black Ops II (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, jeg kan min historie ;P Min starter med det første CoD.

Nei, mener ikke at det tiltrekker seg barn fordi det går fort. Men om du gir ti 14 åringer valget mellom CoD og BF gameplay på ett nytt spill, vil nok flertallet velge CoD. Igjen, dette er bare min teori, og for all del. har null problemer med at folk spiller CoD, men jeg tror nok at det er flere barn som spiller det enn BF, derfor lettere å kalle CoD for ett spill for "unger".

 

Selv spiller jeg kun BF online, men det er fordi jeg er en fan av at ting tar litt tid. Og sitter heller med Euro Truck Simulator, Sim City 4 eller Hearts of Iron enn "fort og gæli" spill. Selv når jeg spiller bilspill, skal jeg ha simulatorer, så jeg kan bruke lang tid på oppsett og læring av bane :) That's just me, og jeg vet at jeg er i mindretall - sikkert med god grunn :)

 

Tror hvis du gir folk generelt valget mellom COD og BF, vil de fleste velge COD. Det kan være vanskelig for noen å svelge den sannheten, men salgstallene viser jo bare det :)

Lenke til kommentar

Salgstall sier ingenting om kvaliteten i et spill. At Call Of Duty får alltid høye score viser bare at anmeldere generelt har en lav terskel på hva underholdning går ut på og ingen anmeldere tør å slakte et eneste COD spill for da mister dem sponsorpenger osv. Tragisk det er blitt slik

 

At Call of Duty får høye karakterer er ute av min fatte evne (Cod Bo 1.5), er jo ingenting nytt siden COD4 som hos meg er det beste i serien.

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Salgstall sier ingenting om kvaliteten i et spill. At Call Of Duty får alltid høye score viser bare at anmeldere generelt har en lav terskel på hva underholdning går ut på og ingen anmeldere tør å slakte et eneste COD spill for da mister dem sponsorpenger osv. Tragisk det er blitt slik

 

At Call of Duty får høye karakterer er ute av min fatte evne (Cod Bo 1.5), er jo ingenting nytt siden COD4 som hos meg er det beste i serien.

 

Rikitg, det er jo din mening. Nå er det jo også sånn at folk flest går og ser Bond på kino, mens Looper mye godt blir oversett. Looper er selvsagt den beste filmen i mine øyne, men jeg kan ikke irritere meg grønn over at andre prioriterer Bond. Det er i såfall deres tap. Nyt det du liker, og la andre like det de vil :)

 

Vil bare påpeke at det ikke er anmeldere som føler press for å gi gode karakterer til enkelte spill, men helder eiergruppene. Anbefaler deg å se Jeff Gerstmanns forklaring på hvorfor han fikk sparken fra Gamespot i sin tid. Veldig, veldig informativt. Er kjekt å vite litt om det man uttaler seg om.

 

Man kan altså konkludere med at anmeldere flest gir gode anmeldelser til spill de liker. Ganske utrolig. Hvis du mener en side lar seg kjøpe, hvorfor følger du med på den siden da? Jeg har full tiltro til sidene jeg følger aktivt, nemlig Giantbomb, Gamer og Gametrailers. Mange mener Gametrailers er betalt av Activision. Til de vil jeg bare anbefale dem å se Invisible Walls, slik at man faktisk får et innblikk i tankegangen til de diverse anmelderene.

 

Shane Satterfield, som anmeldte Black Ops 2, setter for eksempel stor pris på mye innhold, rask flerspiller og at gameplay er det som blir fokusert mest på. Altså er det forståelig at han gir Black Ops 2 en god karakter.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

7 av 10 er vel en grei karakter, kanskje det til og med burde være en eller to lavere, ettersom spillet begynner å bli ganske uoriginalt. Allikevel er det deilig å spille CoD igjen. Jeg kunne jo spilt MW3 i fjor, men klanen skulle nå absolutt spille oppskrytte (i mine øyne) BF3, som kun er morsomt hvis en rekke forutsetninger er til stede (squad som fungerer, passe størrelse på kart, du er god nok i forhold til de andre spillerne osv.). BF3 er sikkert morsomt for de som gidder å spille tusenvis av timer med FPS og som har en fast squad som liker å spille taktisk, men for min del er det bare et knotete FPS med mye løping, og jeg glad for endelig å spille CoD igjen. Lite nyskapende, men alltid action. Jeg kommer sikkert til å spille det 100+ timer, så det er helt greit å betale 400 kr for noe som i praksis er en map pack til tidligere CoD-spill (bare ikke fortell at jeg sa det til Activision).

Lenke til kommentar

Joda, jeg kan min historie ;P Min starter med det første CoD.

Nei, mener ikke at det tiltrekker seg barn fordi det går fort. Men om du gir ti 14 åringer valget mellom CoD og BF gameplay på ett nytt spill, vil nok flertallet velge CoD. Igjen, dette er bare min teori, og for all del. har null problemer med at folk spiller CoD, men jeg tror nok at det er flere barn som spiller det enn BF, derfor lettere å kalle CoD for ett spill for "unger".

 

Selv spiller jeg kun BF online, men det er fordi jeg er en fan av at ting tar litt tid. Og sitter heller med Euro Truck Simulator, Sim City 4 eller Hearts of Iron enn "fort og gæli" spill. Selv når jeg spiller bilspill, skal jeg ha simulatorer, så jeg kan bruke lang tid på oppsett og læring av bane :) That's just me, og jeg vet at jeg er i mindretall - sikkert med god grunn :)

 

Hvis jeg vil at ting skal ta tid så spiller jeg strategispill, noe du også tydeligvis liker. I FPS bryr jeg meg kun om det sosiale (prater på Teamspeak med kameratene jeg spiller med) og action. Jeg synes uansett ikke BF er interessant taktisk i forhold til strategispill, så for meg ble det bare et knotete FPS-spill med mye løping. Sikkert mer dybde for de som bruker nok tid til å bli gode, men så mye tid gidder jeg ikke bruke på FPS, når jeg har så mange uspilte strategispill. Derfor CoD for denne 39-åringen. :) Black Ops er det FPS-spillet jeg har spilt mest, så jeg har håp om at denne "map packen" skal gi meg en del timer også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...