Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Black Ops II (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

sint som et troll.... og når sola kommer sprekker'n.... hahaha.... jaja gamer.no har gitt etter presset til disse cod haterene... tidligere cod spill har fått en så høy karakter så nå må vi bare gi det en 7'er... blackops2 er forbanne meg en bra 9'er.. spillet hever seg langt over blksop1 og mw3..

Faktisk er jeg enig med deg, i alle fall på det jeg har understreket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er vi vel uenige. Mener du ikke Call of Duty er mer sammenlignbart med FIFA enn for eksempel Assassin's Creed, Mass Effect eller Elder Scrolls?

 

Ut i fra egen erfaring virker det som Call of Duty har fått samme type anerkjennelse som FIFA. Regner bare med at kompisene mine er et representativt utvalg av befolkningen, og da må jeg bare stole på det jeg ser. Har ikke sett noe som beviser det motsatte.

 

Vel, det er du som er så skråsikker på dine vurderinger, og mener andre folk må innse at du har rett. Om man ser på CoD: Elite, som man kanskje kan anta de fleste som spiller aktivt har, så står det for under 10% av totalsalget. Jeg tipper fortsatt brorparten av kjøperene ikke spiller spillet aktivt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

sint som et troll.... og når sola kommer sprekker'n.... hahaha.... jaja gamer.no har gitt etter presset til disse cod haterene... tidligere cod spill har fått en så høy karakter så nå må vi bare gi det en 7'er... blackops2 er forbanne meg en bra 9'er.. spillet hever seg langt over blksop1 og mw3..

 

Bare fordi MW3 fikk for bra akrakter, så betyr ikke det at man må dra med seg den feilen videre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel, det er du som er så skråsikker på dine vurderinger, og mener andre folk må innse at du har rett. Om man ser på CoD: Elite, som man kanskje kan anta de fleste som spiller aktivt har, så står det for under 10% av totalsalget. Jeg tipper fortsatt brorparten av kjøperene ikke spiller spillet aktivt.

 

AtW

 

Skjønner ikke helt hvorfor du drar inn at jeg er så skråsikker? Påpeker bare at utifra et representativt utvalg personer, spiller svært mange av disse aktivt. Med aktivt mener jeg altså å se på det som en ren konkurranse, og legger ned svært mye arbeid for å forbedre seg.

 

Interessant nok har kun av disse personene Elite. Jeg bare antar de mener statistikkene som finnes i spillet allerede er gode nok. Det virker som dette har vært et problem for Activision, ettersom jeg har hørt at Elite nå er blitt gratis? Vet ikke om denne informasjonen stemmer, men kan huske at de nevnte det i anmeldelsen på Gametrailers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor du drar inn at jeg er så skråsikker? Påpeker bare at utifra et representativt utvalg personer, spiller svært mange av disse aktivt. Med aktivt mener jeg altså å se på det som en ren konkurranse, og legger ned svært mye arbeid for å forbedre seg.

 

Interessant nok har kun av disse personene Elite. Jeg bare antar de mener statistikkene som finnes i spillet allerede er gode nok. Det virker som dette har vært et problem for Activision, ettersom jeg har hørt at Elite nå er blitt gratis? Vet ikke om denne informasjonen stemmer, men kan huske at de nevnte det i anmeldelsen på Gametrailers.

 

Uttalelsen; "

Flaut å se på alle haterene som er hoppende glad for denne anmeldsen, og mener at de får "bekreftet" deres meninger.

Folk må innse at COD er som et sportsspill nå. Det er flerspilleren som er viktig i lengden, og de som spiller COD aktivt ser på dette som en sport. Det at det er en skikkelig bra enspillerkampanje i årets utgave er bare en bonus"

 

Det er en skråsikker uttalelse i mine øyne, "folk må innse", insinuerer at det er en ganske sikker vurdering, man pleier ikke å bruke "folk må innse" om ting som ikke er ganske klart og selvsagt.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Standard at FPS testes på Xbox ser jeg, trist når FPS er best på PC. Nintendo er de som har forstått spill til Konsoll best i mine øyne, der spillbarhet sitter i høysetet. Jeg har prøvd u-tallige ganger å bli vant til håndkontroll på FPS spill, men det er u-mulig.

 

Svaret er nok trolig av komersielle grunner... men uasensett trist at ikke Fps spillene blir testet der de hører hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utenom kontrollen er ikke forskjellen stor, grafikken er røten uansett, FOV er forvirrende smal, kontrolloppsettet bærer preg av å være løftet fra håndkontroll, og man får masse mildt bisarre beskjeder som å "do not turn off your computer" når det lagres (hvem i alle dager er det som bare smeller inn strømbryteren midt i en spillsesjon på PC`?)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utenom kontrollen er ikke forskjellen stor, grafikken er røten uansett, FOV er forvirrende smal, kontrolloppsettet bærer preg av å være løftet fra håndkontroll, og man får masse mildt bisarre beskjeder som å "do not turn off your computer" når det lagres (hvem i alle dager er det som bare smeller inn strømbryteren midt i en spillsesjon på PC`?)

 

AtW

 

 

min knapp er supersensitiv fant jeg ut igår, var såvidt borti slå av knappen og det medførte til at pcen ble skrudd av, så det er mulig å gjøre dette når jeg spiller også hehe har bare ikke skjedd så ofte ^^

Lenke til kommentar

[url=

 

Sukk. Det går jo ikke an å ha forskjelliger meninger om et spill, uten at man blir kalt hater, og annet useriøst vås.I bunn og grunn står spillet utvikerne for en trend, jeg desverre ikke har respekt for, og det er trist å se utviklere ta snarveier(vi kan ta et eksempel, FOV, først skal den være lav, og folk lager sjau, så blir den justert opp til 80? Og da er plutselig alt ok, og de er plutselig guds gave til pc gaming i mange sine øyne. Noe som BURDE våre standard fra dag 1 og som strengt tatt burde vært større i tillegg.), likevel selges spillene hvert år til 60 euro og at det selger som hakka møkk er litt trist. Nå er dette strengt tatt en xbox 360 anmeldelse så jeg går litt off topic.

 

Om du liker spillet eller ikke bryr jeg meg ikke om og det ser faktisk ut som blacks ops er et av de bedre call of duty spillene de senere år så alt er jo ikke negativt. Men for mange finner seg i alt en utvikler skyver i tryne vårt, nekter å stille krav, og det er i bunn og grunn essensen. Det får konsekvenser for hele spillindustrien som jeg er opptatt av. Jeg forstår jo at alle ikke er det, og noen spiller vel stort sett kun black ops og jeg kan ikke forvente det samme fra dem.

 

En annen ting er jo de som kjøper det hvert år, men er like missfornøyd hvert år. Jeg ser i allefall slike kommentarer år etter år etter år. God why.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Uttalelsen; "

Flaut å se på alle haterene som er hoppende glad for denne anmeldsen, og mener at de får "bekreftet" deres meninger.

Folk må innse at COD er som et sportsspill nå. Det er flerspilleren som er viktig i lengden, og de som spiller COD aktivt ser på dette som en sport. Det at det er en skikkelig bra enspillerkampanje i årets utgave er bare en bonus"

 

Det er en skråsikker uttalelse i mine øyne, "folk må innse", insinuerer at det er en ganske sikker vurdering, man pleier ikke å bruke "folk må innse" om ting som ikke er ganske klart og selvsagt.

 

AtW

 

Riktig. Står for det jeg har sagt, og mener jeg legger gode argumenter til grunne for akkurat det.

Lenke til kommentar

Altså, CoD, og den type close combat spill er jo typisk for årskullene som vokser opp nå. Short attention span og alt det der. Spesiellt ser man jo det i USA. Battlefield er gjerne litt mer rolig, og krever at man tar seg bedre tid, og bruker mer tid (selvfølgelig med unntak på maps, serverstørrelse, gametypes etc.). Dette passer ikke like bra for personer med short attention span.

 

Igjen, så er jo dette veldig individuellt, men grovt sett er det flere "kidz" som spiller CoD enn BF.

Lenke til kommentar

Altså, CoD, og den type close combat spill er jo typisk for årskullene som vokser opp nå. Short attention span og alt det der. Spesiellt ser man jo det i USA. Battlefield er gjerne litt mer rolig, og krever at man tar seg bedre tid, og bruker mer tid (selvfølgelig med unntak på maps, serverstørrelse, gametypes etc.). Dette passer ikke like bra for personer med short attention span.

 

Igjen, så er jo dette veldig individuellt, men grovt sett er det flere "kidz" som spiller CoD enn BF.

 

Men COD er jo ikke like hektisk som gamle skytespill, som for eksempel Quake. Know your history. Selv om noe går fort, betyr det jo ikke at det tiltrekker seg barn. Mange jeg kjenner som spiller squash i stedet for tennis. Det betyr bare at de liker litt mer fart, der både gode reflekser og taktikk er viktig.

 

Folk som mener COD eller BF er for unger og bruker så mye tid på å formidle dette har uten tvil mentaliteten til et barn.

 

Ikke mer å si om det egentlig.

 

Well said.

Lenke til kommentar

Jeg er personlig ingen fan av hverken Cod eller skytespill, men det jeg ikke fatter er alle de som ikke klarer å unne andre å faktisk like det de liker. Greit nok, spillet er kanskje ikke for deg, men det betyr ikke av den grunn at det er et dårlig spill, og om du ikke liker det - hva er vitsen med å bruke tid på å rakke ned på de som faktisk liker det?

 

Når det er sagt så kan man selvsagt være kritisk til den trenden i spillindustrien som gjør at spill som Call of Duty, Battlefield og Medal of Honor blir masseproduserte, men selv om det tar bort ressurser fra andre spill som for mange av oss ville vært mer interessante, så gjør ikke det disse spillene automatisk "ufortjente" til å bli likt eller få gode karakterer.

 

Jeg vil heller anbefale folk som misliker Call of Duty å søke ut andre spillopplevelser - det gis tross alt ut en ganske betydelig mengde spill hvert år -og la de som liker disse spillene få fortsette med det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men COD er jo ikke like hektisk som gamle skytespill, som for eksempel Quake. Know your history. Selv om noe går fort, betyr det jo ikke at det tiltrekker seg barn. Mange jeg kjenner som spiller squash i stedet for tennis. Det betyr bare at de liker litt mer fart, der både gode reflekser og taktikk er viktig.

 

Joda, jeg kan min historie ;P Min starter med det første CoD.

Nei, mener ikke at det tiltrekker seg barn fordi det går fort. Men om du gir ti 14 åringer valget mellom CoD og BF gameplay på ett nytt spill, vil nok flertallet velge CoD. Igjen, dette er bare min teori, og for all del. har null problemer med at folk spiller CoD, men jeg tror nok at det er flere barn som spiller det enn BF, derfor lettere å kalle CoD for ett spill for "unger".

 

Selv spiller jeg kun BF online, men det er fordi jeg er en fan av at ting tar litt tid. Og sitter heller med Euro Truck Simulator, Sim City 4 eller Hearts of Iron enn "fort og gæli" spill. Selv når jeg spiller bilspill, skal jeg ha simulatorer, så jeg kan bruke lang tid på oppsett og læring av bane :) That's just me, og jeg vet at jeg er i mindretall - sikkert med god grunn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...