Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Black Ops II (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo ikke til å stikke under stol at når "kidza" (trenger ikke være 12 år, kan likegodt være en useriøst 50 åring) spiller CoD-style på BF3 så ødelegger gjerne det litt...

 

 

DET er jeg helt enig i. Beste løsningen er å involvere seg med klanspilling og finne venner på nettet som er på samme bølgelengde. Jeg tolket det første innlegget som at det var drittunger som spilte COD mens liksom voksne spiller BF3, og det blir så utrolig dum holdning at jeg måtte svare for det. Det er to helt forskjellige spill, der ene er hurtighet og action, og den andre er mer strategisk og langvarig.

Lenke til kommentar

Har testet dette litt, COD4 var gøy, men, ihvertfall på singleplayer, så begynner dette å dra på åra, grafikken er dårlig, og gameplayen blir så transparent når man er vant til det. "Oi, du prøvde å diskre backstabbe en fyr på ett hjørne, men du skulle bare gått bak han, instant death, enda man vanligvis tåler ett halvt magasin". Oi se her, ett skjold, la meg bare løpe avgårde i full speed, og teamkamaratene mine dreper alt, sålenge man har løpt forbi, resten av levelen rundet på rekordtid". Det er så pinlig tydlig at alt er mega-scriptet, første gang virket det som man hadde hovedrollen i en spennende action-film, nå er det bare forutsigbart.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flaut å se på alle haterene som er hoppende glad for denne anmeldsen, og mener at de får "bekreftet" deres meninger.

 

Folk må innse at COD er som et sportsspill nå. Det er flerspilleren som er viktig i lengden, og de som spiller COD aktivt ser på dette som en sport. Det at det er en skikkelig bra enspillerkampanje i årets utgave er bare en bonus :)

 

Synes Activision stort sett leverer kvalitetsspill med sin COD-serie, og skjønner ikke hvorfor folk skal hate noe bare for det er populært. Det blir for dumt. Se heller de positive i at COD tiltrekker massene til spillindustrien, noe som gjør at vi får flere kvalitetsspill på sikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flaut å se på alle haterene som er hoppende glad for denne anmeldsen, og mener at de får "bekreftet" deres meninger.

 

Folk må innse at COD er som et sportsspill nå. Det er flerspilleren som er viktig i lengden, og de som spiller COD aktivt ser på dette som en sport. Det at det er en skikkelig bra enspillerkampanje i årets utgave er bare en bonus :)

 

Synes Activision stort sett leverer kvalitetsspill med sin COD-serie, og skjønner ikke hvorfor folk skal hate noe bare for det er populært. Det blir for dumt. Se heller de positive i at COD tiltrekker massene til spillindustrien, noe som gjør at vi får flere kvalitetsspill på sikt.

 

Nei. CoD vil aldri bli et sportsspill siden det kommer et nytt spill og DLCs hvert år. Community blir fragmentert og for å kunne "konkurrere" i det må man da altså kjøpe alt de spyr ut på markedet. Man har kun et par mnd til å lære seg maps før det kommer mappacks og til slutt et nytt spill man må lære seg på nytt.

Moro hvis fotball eller hvilken som helst annen sport IRL hadde vært sånn, hver 3-4 mnd endres reglene litt og alle må lære seg spillet på nytt.

 

Ser ikke helt hvor du får "Se heller de positive i at COD tiltrekker massene til spillindustrien, noe som gjør at vi får flere kvalitetsspill på sikt." fra. CoD har ikke endret seg noe siden MW2, de eneste endringene vi har sett er at de har fjernet features og lagt til nye textures, maps og våpen. Hva blir det neste? Activision får innovasjonspris for CoD serien?

Endret av eleNerf
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flaut å se på alle haterene som er hoppende glad for denne anmeldsen, og mener at de får "bekreftet" deres meninger.

 

Folk må innse at COD er som et sportsspill nå. Det er flerspilleren som er viktig i lengden, og de som spiller COD aktivt ser på dette som en sport. Det at det er en skikkelig bra enspillerkampanje i årets utgave er bare en bonus :)

 

Synes Activision stort sett leverer kvalitetsspill med sin COD-serie, og skjønner ikke hvorfor folk skal hate noe bare for det er populært. Det blir for dumt. Se heller de positive i at COD tiltrekker massene til spillindustrien, noe som gjør at vi får flere kvalitetsspill på sikt.

 

Hvor stor prosent av kjøperene mener du spiller COD "aktivt" og som sport?

 

AtW

Lenke til kommentar

Forfriskende at noen tørr gi cod noe annet en topp karakter.

 

Hvordan kan du påstå at folk hater cod bare fordi det er populært? Det har du ingen begrunnelse for sthusby. Det står virkelig dårlig til når man må dikte opp ting for å få frem sine argumenter.

 

Cod har forandret seg svært lite, har rett og slett dårlig grafikk til å være en trippel A tittel i 2012, og singleplayeren er en kort skripta vits. Selfølgelig vil det være mange som krever mer fra et spill enn the same shit every year.

Endret av Everket
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. CoD vil aldri bli et sportsspill siden det kommer et nytt spill og DLCs hvert år. Community blir fragmentert og for å kunne "konkurrere" i det må man da altså kjøpe alt de spyr ut på markedet. Man har kun et par mnd til å lære seg maps før det kommer mappacks og til slutt et nytt spill man må lære seg på nytt.

Moro hvis fotball eller hvilken som helst annen sport IRL hadde vært sånn, hver 3-4 mnd endres reglene litt og alle må lære seg spillet på nytt.

 

Ser ikke helt hvor du får "Se heller de positive i at COD tiltrekker massene til spillindustrien, noe som gjør at vi får flere kvalitetsspill på sikt." fra. CoD har ikke endret seg noe siden MW2, de eneste endringene vi har sett er at de har fjernet features og lagt til nye textures, maps og våpen. Hva blir det neste? Activision får innovasjonspris for CoD serien?

 

Når jeg sier sportsspill mener jeg i tråd med hva FIFA og NHL er. Altså spill, ikke en sport. Igjen, sportsspill.

 

Forstår ikke helt hvorfor du drar innovasjon inn i bildet, da jeg aldri har sagt noe om det. Det jeg sier er at det er mange som kjøper COD. Følger du meg? Jeg mener at med flere personer som spiller, hvil man få flere spill generelt på sikt. Altså, jo flere som spiller, jo mer attraktivt blir det å lage spill. Skjønner?

Lenke til kommentar

Hvor stor prosent av kjøperene mener du spiller COD "aktivt" og som sport?

 

AtW

 

Vanskelig å si, men flere av kompisene mine som ikke spilte i det hele tatt før COD, spiller nå COD mer aktivt enn meg. De er langt bedre enn meg, og ser konstant videor på Youtube for å finne ut hvordan de kan forbedre seg. De følger også med på COD-ligaer, og for de er det er mer som en sport.

 

Som sagt, det blir vanskelig å gi noen prosentvis indikasjon på dette, men jeg synes det er megafascinerende at de fleste "non-gamer" vennene mine spiller COD på denne måten.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, men flere av kompisene mine som ikke spilte i det hele tatt før COD, spiller nå COD mer aktivt enn meg. De er langt bedre enn meg, og ser konstant videor på Youtube for å finne ut hvordan de kan forbedre seg. De følger også med på COD-ligaer, og for de er det er mer som en sport.

 

Som sagt, det blir vanskelig å gi noen prosentvis indikasjon på dette, men jeg synes det er megafascinerende at de fleste "non-gamer" vennene mine spiller COD på denne måten.

 

Jeg tror det er en liten prosentandel som "spiller det aktivt", jeg tror du har liten dekning for å påstå at det er hovedpoenget med spillet, ihvertfall utifra ett målgruppe-perspektiv. Så nei, jeg mener ikke folk må innse at dette er ett "sportsspill", for jeg tror ikke det er det brorparten av kundene kjøper det som.

 

AtW

Lenke til kommentar

Når jeg sier sportsspill mener jeg i tråd med hva FIFA og NHL er. Altså spill, ikke en sport. Igjen, sportsspill.

 

Forstår ikke helt hvorfor du drar innovasjon inn i bildet, da jeg aldri har sagt noe om det. Det jeg sier er at det er mange som kjøper COD. Følger du meg? Jeg mener at med flere personer som spiller, hvil man få flere spill generelt på sikt. Altså, jo flere som spiller, jo mer attraktivt blir det å lage spill. Skjønner?

 

lol. CoD er ikke et sportsspill men et skytespill, også kalt MMS eller modern military shooter. Det at sportsspill som NHL og FIFA får nye versjoner hvert år er bare EAs metode å selge mest mulig og for å tjene mest mulig penger. Minimale forandringer og kanskje noen spiller/lagoppdateringer(for de som gives a turd om det). Hvorfor kunne du ikke bare si det ut med en gang:

 

"CoD er en melkeku som sportsspillene FIFA og NHL."

 

 

Det eneste CoD gjør er å selge spill hvert år til 14åringer(med unntak) som spiller på consoles. Dermed får vi flere spillutviklere som skal ape etter Activision og CoD å prøve å lage spill som fanger opp denne spillerbasen(eks EA/DICE og BF3/MoH 2010/2012). I tillegg skal spillene tilpasses consoles for å portes over til PC for litt profit der også. Gjerne med samme (neddummet og strippet) funksjoner og heller ikke være optimalisert for dagens hardware siden PS3/X360 er 6 år gammel. Derfor er det vi har console som main platform for de fleste spill og PC sitter igjen med ports.

 

For å backe opp min første påstand kan du se på salgtall av MW3. PC hadde salg på 1.54m mens PS3/X360 ble det solgt rundt 26m spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det er en liten prosentandel som "spiller det aktivt", jeg tror du har liten dekning for å påstå at det er hovedpoenget med spillet, ihvertfall utifra ett målgruppe-perspektiv. Så nei, jeg mener ikke folk må innse at dette er ett "sportsspill", for jeg tror ikke det er det brorparten av kundene kjøper det som.

 

AtW

 

Der er vi vel uenige. Mener du ikke Call of Duty er mer sammenlignbart med FIFA enn for eksempel Assassin's Creed, Mass Effect eller Elder Scrolls?

 

Ut i fra egen erfaring virker det som Call of Duty har fått samme type anerkjennelse som FIFA. Regner bare med at kompisene mine er et representativt utvalg av befolkningen, og da må jeg bare stole på det jeg ser. Har ikke sett noe som beviser det motsatte.

Lenke til kommentar

lol. CoD er ikke et sportsspill men et skytespill, også kalt MMS eller modern military shooter. Det at sportsspill som NHL og FIFA får nye versjoner hvert år er bare EAs metode å selge mest mulig og for å tjene mest mulig penger. Minimale forandringer og kanskje noen spiller/lagoppdateringer(for de som gives a turd om det). Hvorfor kunne du ikke bare si det ut med en gang:

 

 

 

 

Det eneste CoD gjør er å selge spill hvert år til 14åringer(med unntak) som spiller på consoles. Dermed får vi flere spillutviklere som skal ape etter Activision og CoD å prøve å lage spill som fanger opp denne spillerbasen(eks EA/DICE og BF3/MoH 2010/2012). I tillegg skal spillene tilpasses consoles for å portes over til PC for litt profit der også. Gjerne med samme (neddummet og strippet) funksjoner og heller ikke være optimalisert for dagens hardware siden PS3/X360 er 6 år gammel. Derfor er det vi har console som main platform for de fleste spill og PC sitter igjen med ports.

 

For å backe opp min første påstand kan du se på salgtall av MW3. PC hadde salg på 1.54m mens PS3/X360 ble det solgt rundt 26m spill.

 

Nå er ikke jeg av den skolen som mener at årlige utgivelser må bety dårlige spill. Personlig setter jeg stor pris på Call of Duty-serien, uten at jeg er en 14 år gammel gutt. Synes alltid det er så morsomt når folk som skal "heve seg over" Call of Duty, alltid sier at spillene er for unger. Personlig synes jeg det er ganske paradoksalt at man selv mener man har for god smak til å spille COD, men har ingen problemer med å bruke så primitive argumenter. Call of Duty er populært. Deal with it. På et tidspunkt fremstår man bare som trist når man konstant må uttale seg negativt om serien. Det virker litt desperat.

 

Jeg synes Call of Duty minner mer om et årlig sportsspill, og det har jeg ingen problemer med. Det er jo selvfølgelig ikke en sport på linje med fotball, men en e-sport på linje med Starcraft. Det burde være forståelig. Som sagt synes jeg ikke det er noe å klage på når man får et kvalitetsspill hvert eneste år. Hvorfor skal jeg klage når jeg får i både pose og sekk? Vil forresten også påpeke at du virker svært hissig. Er du sint for at jeg og mange andre liker COD?

Endret av sthusby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...