Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Jeg føler at 2tb er lite. Gleder meg til 2 petabyte blir standard. Tenk deg de spillene! Jeg synes også at 5ghz er lite. VI burde kommet lengre i år 2013.

 

Jeg synes de beste spillene er kommet for lengst. Jeg har større glede av å forholde meg til gode spill fra 80- og 90-tallet enn å drive med ønsketenkning for hva som måtte komme. Livet er en reise, ikke en destinasjon og livet er for kort til å hele tiden vente på hva som skal komme. Oppdag hva som allerede eksisterer,

 

Jeg husker ikke om det var 5 eller 10 GHz som som i siste halvdel av 90-tallet var presentert som mål for prosessorer i 2005. Det gikk ikke slik og singelkjerneytelsen øker ikke like raskt som man ønsker. Samtidig er det viktig å poengtere at det er mer enn frekvensen som avgjør ytelsen. Nye prosessorer på 3 GHz er atskillig raskere enn en 10 år gammel prosessor på 3 GHz.

 

Det er en feil som ganske mange PC-brukere gjør. De kjøper ny maskinvare for å kunne kjøre et fåtall programmer eller spill som kommer når det allerede eksisterer tusenvis av programmer og spill som kjører på eldre utstyr og kanskje er bedre og mer givende enn det som kommer.

 

Jeg kjenner til gleden av å ha en State of the Art-PC samtidig er det veldig kortsiktig å hele tiden kjøpe det samme om og om igjen annenhvert år isteden for å satse på noe som holder i 10-20 år.

 

Verdens mest gjennomførte Pinball-spill "Twilight Zone" fyller 20 år i april. Spillet er fremdeles like godt i dag som den dagen det kom. Pat Lawlor fikk etter salgsuksessen med "The Adams Family" frie tøyler med tanke på designen til sin neste maskin og på den måten skapte han et legendarisk og teknisk avansert gameplay med en rekke banebrytende features.

 

"His next design (over which he was given complete creative control) was another licensed theme based on a popular television show: The Twilight Zone (TZ). While Twilight Zone never sold as many units as The Addams Family (yet still sold over 15,000 units,) it is one of the more popular tables amongst pinball enthusiasts, due in part to its complicated ruleset.

This complexity, however, was a mixed blessing, and highlighted many of the unfortunate pitfalls of the coin-operated game industry in general and pinball in particular. The more elaborate the game, the more likely it would be well received by the die-hards but conversely seem overwhelming to the average player, which in turn would hurt sales. Twilight Zone was a tremendously expensive machine to reproduce, particularly in the massive quantities that were expected following the astronomical record sales of The Addams Family. Lawlor was well aware of the difficulties the project posed, as he told an audience at a trade show in 2003. "We had a nickname for Twilight Zone," he said, "and it was 'In Excess Pinball'...we had just gotten done setting the record with Addams Family, and [Williams executives] were willing to let us do anything, and we did, which was a big mistake." While he conceded that "extreme pinball players" would find the game to be great, he would add that "from a commercial standpoint, we were out of control...nobody would be allowed to do something that complicated again; nor should they be."

Among its toys were a magnetic flipperless mini-playfield in which the player used magnets that can shoot the ball up toward a hole to complete a mode. It had a gumball machine that could be loaded by the player, shooting balls into a lane, where the ball would be transported under the playfield and be loaded into a gumball machine. The gumball machine was also related to another new feature, in which a white ceramic "Powerball"—which was lighter and had a different dynamic—would be released in a certain multiball mode."

 

 

Det jeg vil poengtere her er at prosessoren på kretskortet i backbox-en på denne maskinen sannsynligvis er 1000 ganger svakere enn hva som er mulig i dag. Likevel er den kraftig nok til å gjøre det den skal og det kunne neppe ha vært gjort bedre i dag.

 

Gled deg heller over det som eksiterer enn å "kaste bort" livet på å vente på noe som kanskje ikke kommer.

 

Bedre å kjøpe en totalrestaurert TZ Pinball / restaurere en selv fremfor å kjøpe atter en PC som blir utdatert innen kort tid. Dette er et tidløst spill man har glede av resten av livet.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker ikke om det var 5 eller 10 GHz som som i siste halvdel av 90-tallet var presentert som mål for prosessorer i 2005. Det gikk ikke slik og singelkjerneytelsen øker ikke like raskt som man ønsker. Samtidig er det viktig å poengtere at det er mer enn frekvensen som avgjør ytelsen. Nye prosessorer på 3 GHz er atskillig raskere enn en 10 år gammel prosessor på 3 GHz.

 

Jeg vet, men vi burde hatt prosessorer med 10-15GHz + 8 kjerner i 2013. Jeg liker at AMD går amok med kjerner, men de burde også prioritert single-core ytelse. Flere programmer burde tatt nytte av HT og flere kjerner. Vi burde også hatt bedre GPU-ytelse. Crysis 3 med 30 avg FPS på 3 skjermer er alt for lite.

Lenke til kommentar

 

Ja, hvertfall de store fotballklubbene. Fotballklubbene tjener penger på det de driver med, akkurat som alle andre bedrifter.

Men forskjellen på alle andre bedrifter er at disse har som hovedmål å gi eierne mest mulig avkastning. Eieren i man city sitter ikke igjen med mye avkastning på investert kapital.

Lenke til kommentar

Men forskjellen på alle andre bedrifter er at disse har som hovedmål å gi eierne mest mulig avkastning. Eieren i man city sitter ikke igjen med mye avkastning på investert kapital.

 

Merkelig definisjon det der, er ikke en bedrift hvis det ikke gir avkastning?

Lenke til kommentar

Så du tror på Julenissen, Enhjørninger, Troll, Tusser, Hekser, 9/11 konspirasjoner, 22 Julikonspirasjoner, Bigfoot og Chupacabra, fordi vitenskapen ikke er perfekt? ;)

 

Typisk tåbelig banal ateistisk 'vri og vreng/goddag man økseskaft'. Eller er du så firkantet som dette i tankegangen..? For du fikk vel med deg poenget: at det lar seg gjøre å hverken tro - og ikke tro.

Skjønner ikke problemet med å bare la det få vise seg, hva som er og ikke er.

Sagt på en annen måte: vil ikke bli overrasket om noe av det der finnes, men heller ikke om det ikke gjør det. Ok?

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du tror på Julenissen, Enhjørninger, Troll, Tusser, Hekser, 9/11 konspirasjoner, 22 Julikonspirasjoner, Bigfoot og Chupacabra, fordi vitenskapen ikke er perfekt? ;)

 

Den type argumentasjon er mer irriterende enn omtrent alle troendes argumentasjon tilsammen.

 

Jeg er ikke-troende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vi har en god standard på reglementet som sikrer at dyrene er riktig behandlet og lever under hygieniske forhold. Det er noe mat og helsetilsynet regulerer og strengt overholder. Det samme kan ikke sies om kjøtt fra utlandet, det er ikke alle land som fører gode nok rutiner for å sikre kvaliteten på kjøttet før utsalg. Sykdommer er også mere utbredt utover kontinentet. Jeg mener, hvorfor gamble med potensielt uutblandet, forurenset kjøtt, når vi har så mye godt kjøtt her i vår egen bakhage?

Selv om du som forbruker ikke kan vite det, har slakteriene gode rutiner med å merke pakkene med produksjonsnr slik at du som forbruker kan føle deg trygg på at de har full kontroll på hvilke gårder kjøttet er hentet fra og når dyret ble slaktet. Det er kanskje ikke optimalt, og ja det kan bli bedre. Vi kunne hatt ett større utvalg. Men det er i alle fall trygt kjøtt, og det er hva som teller.

 

Er litt morsomt det. Jeg vet litt om både Prior og Gilde... og der er det mye syke dyr. Det de gjør er at de fryser ned dyrene i 8år eller så, da skal bakteriene være døde, så selges det til dere...

 

Problemet er at det er monopolkonsern, de er lite opptatt av den enkelte kvalitet. Kjøttet i Norge kommer ikke rett fra slakteren, det fryses ofte en gang før salg og etter norsk metode skal kjøttet "mørne"...

 

Det skulle vært sånn som fiskedisken, dvs lokalslakterier som Ringstad feks.. Og ikke Gilde.

Lenke til kommentar

Den "typen argumentasjon" jeg benytter heter logikk. Men jeg forstår at logikk sikkert fremstår som kjempefundamentalistisk for folk som har vokst opp under den norske likhetsskolen og Kardemommebysamfunnet.

 

Det eneste jeg hater mer enn teister er agnostikere og svake ateister som kaster ut av seg politisk korrekte stråmenn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det finnes godt utviklede systemer for å sikre at sykdommer og annet ikke spres gjennom kjøtt, og du finner særdeles lite forurenset og farlig kjøtt av det som importeres selv fra land utenfor Europa. Er jo en grunn til at man knapt hører om slikt. Kjøttet du kjøper her til lands er ikke særlig mye sikrere enn det som importeres.

 

Hvis du ser på saken med hestekjøttet så fant man jo ut hvor sikkert det var. Fra Romania til Frankrike, så innom Dublin før det rekker ut på rullebåndet og pakkene i butikken. Når det tar disse produsentene titalls dager for å finne ut hvor kjøttet opprinnelig kom fra, da er det noe som ikke stemmer helt. Slik skal det jo ikke være.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på saken med hestekjøttet så fant man jo ut hvor sikkert det var. Fra Romania til Frankrike, så innom Dublin før det rekker ut på rullebåndet og pakkene i butikken. Når det tar disse produsentene titalls dager for å finne ut hvor kjøttet opprinnelig kom fra, da er det noe som ikke stemmer helt. Slik skal det jo ikke være.

 

Nå snakker du om prossesert kjøtt, som er vannet og saltet og blandet med avfallskjøtt og annen dritt. Sånt finner du i Lasagne og på kebabresturang osv.

 

Folk som er opptatt av kvalitet kjøper ikke sånn dritt, sånn drittmat kan du få kjøpt i de fleste supermarked rundt i verden.

 

De som er opptatt av kvalitet kjøper gjerne godt merket kjøtt eller direkte fra slakter.

Lenke til kommentar

diskusjon.no brukere bare kritiserer

Jeg opplever at dette forumet er fullt av brukere som er her kun for å kritisere, og prøver å finne alt feil andre brukere kommer med. Det gir deg sikkert en god selvfølelse å kritisere, men jeg blir igrunn veldig lei av det når jeg ønsker å få igang en ordentlig diskusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

diskusjon.no brukere bare kritiserer

Jeg opplever at dette forumet er fullt av brukere som er her kun for å kritisere, og prøver å finne alt feil andre brukere kommer med. Det gir deg sikkert en god selvfølelse å kritisere, men jeg blir igrunn veldig lei av det når jeg ønsker å få igang en ordentlig diskusjon.

 

Det har alltid flommet med firskårne viktigperer og selvoppnevnte lekemoderatorer her jo. Men syns egentlig det var verre for noe år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...