Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke jeg har sett noen tråder som dette på dette forumet, men det kryr av slike tråder på andre forumer.

 

Regel:

Du skal skrive et synspunkt eller en ytring som ikke er populær i samfunnet.

 

Jeg starter med:

Jeg er ikke interessert i politikk.

 

Jeg fyller på med(og dette er ting jeg aldri lufter til andre en kona)

-Jeg innrømmer at jeg har lite tilovers for sjefer og arbeidsliv.Egentlig er jeg dritlei av hele bøtteballetten, og skulle ønske jeg vant masse i lotto så jeg slapp unna.

Men jeg som alle andre, må late som jeg er "interesert"

 

-Jeg er ikke spesielt glad i muslimer.De er for mange.Jeg "generaliserer" så fort jeg kan, og liker slett ikke at det popper opp moskèer overalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fyller på med(og dette er ting jeg aldri lufter til andre en kona)

-Jeg innrømmer at jeg har lite tilovers for sjefer og arbeidsliv.Egentlig er jeg dritlei av hele bøtteballetten, og skulle ønske jeg vant masse i lotto så jeg slapp unna.

Men jeg som alle andre, må late som jeg er "interesert"

 

-Jeg er ikke spesielt glad i muslimer.De er for mange.Jeg "generaliserer" så fort jeg kan, og liker slett ikke at det popper opp moskèer overalt.

 

Men kan du begrunne det? Jeg liker ikke oksygen. De er for mange og popper opp overalt. Sier meg veldig lite om begrunnelsen bak. Hvorfor misliker du muslimer, det er hva jeg vil vite.

Lenke til kommentar

Men kan du begrunne det? Jeg liker ikke oksygen. De er for mange og popper opp overalt. Sier meg veldig lite om begrunnelsen bak. Hvorfor misliker du muslimer, det er hva jeg vil vite.

 

Hva tror du da?Kan det være at de er kravstore(skal ha datt og ditt spesialtilrettelagt), mange er late og naver, selve essensen i relgionen er kanskje den som provoserer mest for min del.Kvinneundertrykkelsen,volden.,æresdrap og generellt skal det lite til for å hisse dem opp.

Lenke til kommentar

Han trenger vel ikke å forklare seg?

 

Han trenger forsåvidt ikke det, men føler utsagnet er usedvalig flåsete og urimelig. En begrunnelse ville her vært på sin plass, synes jeg.

Hva tror du da?Kan det være at de er kravstore(skal ha datt og ditt spesialtilrettelagt), mange er late og naver, selve essensen i relgionen er kanskje den som provoserer mest for min del.Kvinneundertrykkelsen,volden.,æresdrap og generellt skal det lite til for å hisse dem opp.

 

Kravstore? Hvor og hva. Gjerne kilder på latskap og naving. Tror ikke noe på deg.

Lenke til kommentar

Han trenger forsåvidt ikke det, men føler utsagnet er usedvalig flåsete og urimelig. En begrunnelse ville her vært på sin plass, synes jeg.

 

 

Kravstore? Hvor og hva. Gjerne kilder på latskap og naving. Tror ikke noe på deg.

Nemien, herregud da menneske ikke vær latterlig.Les aviser.Det er vel ikke så mange som ikke har lagt merke til dette.Står jo om slikt ganske ofte, ikke sant?

Lenke til kommentar

Jeg mener at grunnen til at noen psykologer greier å fortsette sitt yrke til tross for sin udugelighet (siden det somregel ikke hjelper) er at dem mangler empati og er derfor generelt sett mere psykopatisk enn resten av befolkningen + at dette ofte er tilfelle. (Sier likevel ikke at psykolog ikke er verdt å prøve).

 

Hvorfor tror du de mangler empati? Kritiserer ikke eller noe, er bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke upopulært, men det blir i hvert fall ikke snakket om:

 

Jeg mener alle oppgaver og tester på skolen skal leveres anonymt. Den skal bli rettet av en uavhengig sensor som overhodet ikke kjenner eleven, hvor i landet han/hun kommer fra, hvilket kjønn de er, eller hvilken skole de går på.

 

Dette vil eliminere problemet med smisking, og fordomsfulle lærere.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil nå, har Frp/FpU kommet med et slikt forslag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg liker måten Nord-Korea provoserer Vesten og viser dem fingeren, fremfor å være en nikkedukke. Og jeg håper at krigen bryter ut snart og at Nord-Korea greier å utnytte krigen med asymmetrisk krigføring, slik at vi får et nytt Vietnam eller Afghanistan der krigen varer i årtier :)

 

Edit: syntaks error

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Jeg liker måten Nord-Korea provoserer Vesten og viser dem fingeren, fremfor å være en nikkedukke. Og jeg håper at krigen bryter ut snart og at Nord-Korea greier å utnytte krigen med asymmetrisk krigføring, slik at vi får et nytt Vietnam eller Afghanistan der krigen varer i årtier :)

 

Edit: syntaks error

 

Det hadde vært greit å fått det overstått, men tror ikke det ville blitt et nytt Vietnam eller Afghanistan. Til det har vel ledelsen for lite støtte i befolkningen. Det ville blitt mer likt som med Gadaffi i Libya.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det tror jeg ikke, folket I Nord-Korea er blitt kuet og er uvitende, dessuten så er veldig mange i militæret. Jeg har også lest at mange gråt når den forrige lederen Kim Jong il døde. Men uansett så blir det en blodig krig, det blir ikke som USA mot Irak, eller Russland mot Georgia, her blir det Vesten mot et sterkt Nord Korea, som har atomvåpen, langdistanse raketter som kan bombardere mål langt unna (ikke interkontinentalt), de kan enkelt senke skip og skyte ned luftstyrker.

 

Det er ikke som Libya eller Irak som hadde et svakt militær med bare en hær, Nord Korea har en veldig sterk hær, skal visst være over en million soldater ifølge en dokumentar fra National Geographic, noe som gjør at hæren regnes en av verdens største hær når en tenker antall fotsoldater. De har også velfungerende marine og flyvåpen som faktisk kan skade Vesten.

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde holdt en knapp på NATO i en eventuell krig mot Nord Korea.

 

Uansett, kim jong un studerte i USA, han vet hvem han har satt seg opp mot, og selv hvor gal han er. - Er jeg nesten fullstendig sikker på at dette er et spill for galleriet, og at han faktisk er klar over konsekvensene.

 

Eneste reelle fare Nord korea påføre oss, ville vært en militær allianse med Russland eller Kina.

Lenke til kommentar

Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men hvor mange muntlige fag finnes det egentlig? Er vell bare norsk, engelsk og c-språk.

 

Kan godt fjerne de karakterene og ha en felles karakter for både munltig og skriftlig. Ser ingen god grunn til å holde de separat.

 

Edit: når jeg tenker meg om, så trur jeg ikke jeg hadde muntlig karakter i c-språk. Så det er vell bare norsk og engelsk dette går ut over.

Alle mine fag, bortsett fra kroppsøving, er "muntlige". Læreren setter ikke en hel karakter for den muntlige delen, men de teller som oftest 40-50% avhengig av hvor mange skriftlige situasjoner man har. I religion og historie, for eksempel, kan man gå opp en hel karakter hvis man er muntlig aktiv i timene.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke upopulært, men det blir i hvert fall ikke snakket om:

 

Jeg mener alle oppgaver og tester på skolen skal leveres anonymt. Den skal bli rettet av en uavhengig sensor som overhodet ikke kjenner eleven, hvor i landet han/hun kommer fra, hvilket kjønn de er, eller hvilken skole de går på.

 

Dette vil eliminere problemet med smisking, og fordomsfulle lærere.

 

Jeg sier ikke at jeg er uenig, tvert imot, jeg vil bare komme med to innspill jeg har opplevd som lektorstudent ute i praksis som har overrasket meg positivt i forhold til mine tidligere opplevelser av karaktersetting.

 

1. Vi var fem lektorstudenter i praksis på samme skole, og fikk sette karakterer på både muntlige og skriftlige prøver til elever vi ikke kjente/kjente i liten grad. Karakterene vi satte var somregel like de karakterene elevene normalt lå på, med små avvik (vi fikk sammenligne etter at vi hadde rettet prøvene).

 

2. Flere lærere ved praksisskolen vår byttet prøvebunkene sine med andre lærere med samme fag, som ikke har de aktuelle elevene. Enten som eneste retting eller som en sjekk på sitt eget arbeid.

Om ikke det blir noe krav fra staten til anonym retting, gir i hvert fall denne metoden en viss sikkerhet.

Endret av Sapientia
Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke upopulært, men det blir i hvert fall ikke snakket om:

 

Jeg mener alle oppgaver og tester på skolen skal leveres anonymt. Den skal bli rettet av en uavhengig sensor som overhodet ikke kjenner eleven, hvor i landet han/hun kommer fra, hvilket kjønn de er, eller hvilken skole de går på.

 

Dette vil eliminere problemet med smisking, og fordomsfulle lærere.

Å tro at dette vil eliminere smisking er nok vel optimistisk, det er fortsatt faglærer som setter standpunkt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...