Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg står for det på egne erfaringer... Vi som forbrukere har null info om hva vi kjøper av storfe.  På lam kan du feks se hvor det kommer fra, hvor det har beitet etc... Det kan du ikke med Gilde kjøttet...

 

Vi har en god standard på reglementet som sikrer at dyrene er riktig behandlet og lever under hygieniske forhold. Det er noe mat og helsetilsynet regulerer og strengt overholder. Det samme kan ikke sies om kjøtt fra utlandet, det er ikke alle land som fører gode nok rutiner for å sikre kvaliteten på kjøttet før utsalg. Sykdommer er også mere utbredt utover kontinentet. Jeg mener, hvorfor gamble med potensielt uutblandet, forurenset kjøtt, når vi har så mye godt kjøtt her i vår egen bakhage?

Selv om du som forbruker ikke kan vite det, har slakteriene gode rutiner med å merke pakkene med produksjonsnr slik at du som forbruker kan føle deg trygg på at de har full kontroll på hvilke gårder kjøttet er hentet fra og når dyret ble slaktet. Det er kanskje ikke optimalt, og ja det kan bli bedre. Vi kunne hatt ett større utvalg. Men det er i alle fall trygt kjøtt, og det er hva som teller.

Lenke til kommentar

Da tror jeg det blir få igjen. Særlig blant familier som har bodd langs kysten de siste århundrene.

 

Nå var det ikke jeg som ville sende noen ut. Mitt svar var til han (husker ikke navnet) som ville sende alle muslimer "hjem". Jeg spurte da hva han ville gjøre med de etniske norske som har konvertert. De er jo også muslimer så da må de også sendes hjem.

 

Poenget mitt var at han mest sannsynlig mente "send alle mørkhudete hjem", men siden man ikke kan si det så høres det, for noen, bedre ut å si at alle muslimer bør sendes hjem.

 

Spesifisering er viktig.

Lenke til kommentar

Jeg har støttet norske klubber i mange, mange år så jeg følger mine overbevisninger. Forresten skrev jeg norske bedrifter, et idrettslag/fotballklubb er sist jeg sjekket ikke en bedrift, selv om det noen ganger kan virke slik.,

Manchester United er jo børsnotert, så jo, fotballklubber er bedrifter.

Lenke til kommentar

Jeg synes vi har svake PC'er, tilogmed ikke en i7-3930k med 3x GTX Titan.

 

Husk dette er hva hvermansen har tilgang på. Det eksisterer sannsynligvis teknologi som er mange år foran hva som er tilgjengelig i butikk. I tillegg har man faktoren med at utstyr stort sett ikke kommer i kommersielt salg med mindre det er lønnsomt å masseprodusere det.

Lenke til kommentar
Sykdommer er også mere utbredt utover kontinentet. Jeg mener, hvorfor gamble med potensielt uutblandet, forurenset kjøtt, når vi har så mye godt kjøtt her i vår egen bakhage?

 

Det finnes godt utviklede systemer for å sikre at sykdommer og annet ikke spres gjennom kjøtt, og du finner særdeles lite forurenset og farlig kjøtt av det som importeres selv fra land utenfor Europa. Er jo en grunn til at man knapt hører om slikt. Kjøttet du kjøper her til lands er ikke særlig mye sikrere enn det som importeres.

 

Link til noe bedre enn wikipedia. Det er litt mer nyansert enn som så. Men gidder ikke ta denne diskusjonen. Poenget her er uansett at jeg støtter i større grad støtter norske idrettslag enn engelske.

 

 

Hva med å bare innrømme at du tar feil?

Endret av tnh
Lenke til kommentar

Husk dette er hva hvermansen har tilgang på. Det eksisterer sannsynligvis teknologi som er mange år foran hva som er tilgjengelig i butikk. I tillegg har man faktoren med at utstyr stort sett ikke kommer i kommersielt salg med mindre det er lønnsomt å masseprodusere det.

Jeg føler at 2tb er lite. Gleder meg til 2 petabyte blir standard. Tenk deg de spillene! Jeg synes også at 5ghz er lite. VI burde kommet lengre i år 2013.

Lenke til kommentar

Det burde være lovpålagt å finne seg en partner etter 6 måneder som singel, Det burde etableres offentlige kontor for tildeling av lovpålagt blind date hver fredag. Folk burde salvsagt matches etter fornuftige kriterier slik at det ikke ble skivebom hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...