Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ikke glemme Coop, de hadde 23,4% markedsandel i 2012 mot Remas 21,3%.

Så et duopol er vi nok et stykke unna, heldigvis.

 

 

Ja men Coop er jo bra, for de er eid av kundene, og de har mange forskjellige varer samtidig som de er lavpris og har rimelig pris på merkevarene....

Lenke til kommentar

Strengt talt er det fire giganter, hvor en av dem muligens blir oppkjøpt i år.

Jeg vil påstå at matvare oligopolet vårt vil være et mono/duopol innen kort tid.

Opp fra 2 til 4. Skarp du! Ica har vel rundt 10-11% markedsandel så langt i 2013. Å kalle de for en gigant er vel en smule overdrivelse.

Monopol/Duopol? Hvem skal kaste inn håndkledet?

Endret av arsenalfan
Lenke til kommentar

Ica har vel rundt 10-11% markedsandel så langt i 2013. Å kalle de for en gigant er vel en smule overdrivelse.

Monopol/Duopol? Hvem skal kaste inn håndkledet?

Det vet jeg ikke. - Skulle norgesgruppen overta ICA ville de hatt en markedsandel på 55%, reitangruppen hadde hatt 21%, som de imellom blir drøyt 4/5 av dagligvaremarkedet.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke. - Skulle norgesgruppen overta ICA ville de hatt en markedsandel på 55%, reitangruppen hadde hatt 21%, som de imellom blir drøyt 4/5 av dagligvaremarkedet.

 

Eh det er kun to giganter som har delt monopol på Innkjøp av varer til det norske marked.. Det er sinnsykt iforhold til andre land, og sikkert ikke bra...

 

Jeg synes da ikke at gilde-biffen er så gale. Så lenge den er på mørhetskala 3 eller over, så smaker det riktig godt, faktisk.

Har du smakt kjøtt fra andre land i stor grad?

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke. - Skulle norgesgruppen overta ICA ville de hatt en markedsandel på 55%, reitangruppen hadde hatt 21%, som de imellom blir drøyt 4/5 av dagligvaremarkedet.

Du ser det slikt. OK. Hva hvis jeg sier at coop og rema til sammen hadde hatt ca 45% markedsandel.

Argumentasjonen din holder rett og slett ikke mål..

 

Et oppkjøp ser uansett ikke ut til å bli realisert da konkurransetilsynet mest sannsynlig setter ned foten.

 

Edit: Poenget her er at hvis norgesgruppen kjøper ica blir de alt for store, ikke at norgesgruppen og rema tilsammen har en adel på 4/5....

Endret av arsenalfan
Lenke til kommentar

 

Har du smakt kjøtt fra andre land i stor grad?

Ikke overvurder utenlandskt kjøtt. Hellstrøm har tidligere sagt at norsk kjøtt i mange tilfeller er bedre enn utenlandsk. Norsk lam er jo verdens beste.

 

Sant, utskvising av konkurrenter forekommer jo ikke i Norge, vi er miraklenes land. :)

I Norge har vi noe som heter Konkurransetilsynet, det har de ikke i Afrika.

Lenke til kommentar

Ikke overvurder utenlandskt kjøtt. Hellstrøm har tidligere sagt at norsk kjøtt i mange tilfeller er bedre enn utenlandsk. Norsk lam er jo verdens beste.

 

Lam ja, der er jeg helt enig. Men lam selges som lam, og ikke gammal sau.

 

Storfe, bare rot. Det har riktignok blitt litt bedre...

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke akkurat si at Bighorn er så bra, dyre til å være en kjede og... litt ensformige i menyen og teit bestilling.. Biffen deres er alltid Søramerikansk sies det..

 

Selvom menyen er kjedelig, så pleier biffen å være god.

BigHorn er lite sjarmerende. Men biffen skal vist være god ja, men hjelper lite når resten svikter...

 

Tidligere sagt, tidligere eid.

 

Uansett, bestemmer ikke Hellstrøm om kvaliteten er god eller ikke. Forbrukerne gjør.

Ja forbrukerne i Norge har tydeligvis peiling på god kvalitet... Haha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...