Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg ikke er sikker på om det blir kjøp overhodet. Ikke at det ikke er mange ønsketitler som ville fått meg til å kjøpe konsollen umiddelbart. Jeg har lurket litt rundt på forum hvor de har diskutert dette og mange JRPG-entusiaster kommer med forslag som Suikoden 6, Breath of Fire 6, Grandia 4, Lunar 3 og Legend of Dragoon 2. Det som garantert ville solgt meg, foruten den forjettede Final Fantasy 7-remaken, er noen SRPGer laget for det store lerrettet (ikke håndholdt ffs!): Valkyria Chronicles 4, et nytt Fire Emblem eller aller best; et nytt spill av Yasumi Matsuno, mannen bak Final Fantasy Tactics og Tactics Ogre, laget i akkurat så stor skala som de spillene alltid har fortjent.

 

Men dette er ønsketenkning og magefølelsen min sier meg at ingen av disse spillene vil bli laget. Det jeg tror vi får se er titler som Assassin's Creed 4, Uncharted 4, God of War 4, GTA 6, kanskje et nytt Batman og selvfølgelig flere av de garanterte bestselgerne som CoD og Gran Turismo. Ikke dumme titler i og for seg, det er ikke pga. disse spillene at jeg er gamer. For å være litt realistisk men samtidig optimistisk kan jeg kanskje håpe på et nytt Metal Gear Solid eller Dynasty Warriors, og om Square-Enix fortsatt er i stand til å lage et skikkelig Final Fantasy ville det alene være nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper konsollen uansett!

Kan ikke hoppe av Sony når dem har alltid levert disse herlige eksklusivene hver eneste generasjon.

Hadde campet lett for Uncharted 4, Killzone 4, nytt God Of War, GT6, The Last Guardian, nytt Syphon Filter og garantert mange fler!

 

Som så PS2 og som PS3, Sony har ikke skuffet meg som en gamer når det gjelder å levere eksklusiver. Driter langballe i salgstall, det er ikke salgstall som gjør jeg kjøper spillene samt konsollene til Sony og heller ikke andres meninger om de.

Da får man et snevert syn innen gaming, neitakk!

 

Blir slikt som dette:

Å herregud Uncharted 3 solgte kun 4 mill, nei jeg gidder ikke kjøpe det og "vennene" mine sier det er drit pga det solgte ingenting.

 

Jeg kommer alltid å ha Sony høyest når det er dem som har levert hver eneste generasjon. PS3 har allerede vunnet hos meg mellom X360 og Wii, antall eksklusiver jeg har spilt på PS3 er større X360/Wii tilsammen.

 

Samtidig tror jeg Sony kutter ned på 3 eksklusiver mindre pr år når PS4 er ute pga høye kostnader på å utvikle et spill.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Hvilke lanseringsspill vil få folk til å kjøpe konsollen? For meg er The Last Guardian det som får meg til å campe utenfor spillbutikken på release...Hva med dere?

Et nytt Jak & Daxter hadde vært fantastisk. Helst en direkte oppfølger til det første spillet(gameplay- og stemningsmessig), men jeg hadde ikke sagt nei til Jak 4 heller.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig usikker. Kjøpte alle de tre foregående ved lansering, og i alle tilfellene var det nok litt for tidlig. Ikke mange interessante spill, hadde vel mest av alt lyst på en ny dings. Tviler litt på at jeg gjør det samme med PS4. Men for all del, det er jo en mulighet. Dersom Square for en gangs skyld hadde gjort noe bra med Final Fantasy, Mana, eller Chrono kunne jeg sikkert blitt overbevist, men akkurat nå har jeg ikke veldig mye tro på dem, og slikt kommer uansett sjelden ved lansering. Er litt lei Tekken, Gran Turismo og Uncharted, og Killzone har aldri vært spennende.

 

The Last of Us er nok mer i retning det Sony trenger for å få med meg, tenker jeg. The Last Guardian også, forsåvidt, men development hell i årevis, samt at regissøren sier takk for seg, løfter ikke forhåpningene veldig. Uansett tror jeg noe nytt, og bare ikke enda et innslag i en lettere sliten serie, hadde gjort seg.

Lenke til kommentar

HDMI er HDMI, det virker uansett hvor dyr kabel du har. Forskjellen ligger i pluggene, hvor avstivet de er og signaltap. Gullbelagt kontakt har null og niks og si, det finnes ikke "dårligere HDMI-signal". Det er enten HDMI eller ikke HDMI. Det med at gullbelagte kontakter er best henger igjen fra Hi-Fi verdenen. De selger såklart alle typer i butikkene fordi de vet at noen vil ha "det beste" og kjøper det dyreste uansett. Pluss at merkenavn blåser opp prisen også.

 

Skal du bare ha en kort kabel liggende bak TV'n i årevis mellom konsoll og TV trenger du ikke noe dyre greier.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...