Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Noe av det jeg ønsker aller mest med den nye generasjonen av konsoller, er at byer skal føles mer levende! At man kan gå inn i flere butikker, flere random events, flere forskjellige karakterer, at det ikke alltid er den samme feite politimannen over alt, at alle tiggere ikke ser helt like ut, osv.. og at det er en DEL flere av dem, slik at jeg føler at jeg lever i en stormetropol!

 

 

Da er ikke The Amazing Spider-Man 2 spillet for deg (eller meg for den saken skyld). Det er vel tre forskellige personer du møter på "random" rundt om kring.

 

Når man da tar med at spillet er et cut-scene helvete ut av en annen verden også. For hver minste ting man gjør så må man igjennom en cut-scene og man må se 5-6 sekunder hver gang før man kan skippe faenskapen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noe av det jeg ønsker aller mest med den nye generasjonen av konsoller, er at byer skal føles mer levende! At man kan gå inn i flere butikker, flere random events, flere forskjellige karakterer, at det ikke alltid er den samme feite politimannen over alt, at alle tiggere ikke ser helt like ut, osv.. og at det er en DEL flere av dem, slik at jeg føler at jeg lever i en stormetropol!

 

Da er ikke The Amazing Spider-Man 2 spillet for deg (eller meg for den saken skyld). Det er vel tre forskellige personer du møter på "random" rundt om kring.

 

Når man da tar med at spillet er et cut-scene helvete ut av en annen verden også. For hver minste ting man gjør så må man igjennom en cut-scene og man må se 5-6 sekunder hver gang før man kan skippe faenskapen.

Trodde vi snakket om Watch Dogs?! I hvert fall gjorde jeg det! :)

 

Spiderman 2 synes jeg ser helræva ut, det lille jeg har sett til det..

Lenke til kommentar

For meg gjør det egentlig ikke så mye om det er gjort før.. selv om ja, jeg liker jo nye elementer like mye som den neste.

 

Jeg ønsker bare at jeg kan føle karakteren, omgivelsene osv. som troverdige, at jeg kan *være" Aiden Pearce og *føle* spillet.. At hva jeg gjør har et mål og en mening. At jeg kan være helten som redder folk og dagen! :)

 

Noe av det jeg ønsker aller mest med den nye generasjonen av konsoller, er at byer skal føles mer levende! At man kan gå inn i flere butikker, flere random events, flere forskjellige karakterer, at det ikke alltid er den samme feite politimannen over alt, at alle tiggere ikke ser helt like ut, osv.. og at det er en DEL flere av dem, slik at jeg føler at jeg lever i en stormetropol!

 

Det er jeg enig i, men det er strengt tatt bare en liten bit av spillet. Skyrim har en svært stor og vakker verden, men den føltes så tom og meningsløs etter noen timer. Det jeg frykter er at Watch_Dogs kan bli mye av det samme. Det hjelper ikke hvor stor variasjon det er når man hacker seg inn i folks privatliv om det ikke er noe å gjøre der. Det hjelper ikke hvor mange timer man bruker på å redde dagen til tilfeldige folk om de har glemt det to sekunder senere, som i nevnte Skyrim. Jeg gidder ikke bruke flere timer på random events om det ikke har noe å si. Ta Spider-man 2 til PS2, for eksempel. Spillet i seg selv var ikke engang ferdig da det ble sluppet, men jeg elsket å ta en tur gjennom byen og høre folk rope "Spider-man!" når de så meg. Det gjorde at jeg fikk følelsen av å faktisk bety noe. I Skyrim risikerte jeg livet for å redde folk fra en drage, og to sekunder etter hadde glemt hvem jeg var. Så blir Watch_Dogs som Spider-man 2 eller Skyrim? Det ene er til PS2, det andre lever godt den dag i dag. Teknologi og bra grafikk har strengt tatt fint lite å si på hvor morsomt et spill er, hvor bra innlevelsen er.

 

Dette, i tillegg til at de ikke føkker opp det som må være på plass, skyting, interaksjon, kjøring, osv, osv, det som man egentlig bør ha inne til nå, gjør at jeg kan kose meg stort, uansett nyvinninger! :)

Selvsagt, men dette er noe man ser i løpet av noen få minutter. Enten funker bilkjøring, ellers gjør det det ikke. Skyting må også funke, men trenger vi det egentlig? Vil vi ha enda et spill der vi dropper alt som gjør det unikt og fokuserer på skyting, eller kan vi hacke ting for å slippe unna? Ta en vanlig politijakt. Hva om vi hacker lyskryss og skaper kaos, så politiet må hjelpe de sivile fra å kræsje osv, så vi kan slippe unna? Håper det blir mye sånt, så vi kan gjøre missions på mange forskjellige måter.

Lenke til kommentar

Hvilke PS4 spill er det en egentlig kan pre-loade? Trodde 1.70 skulle gi en muligheten til å forhåndslaste spill en kjøper. Kjøpte nettopp Wolfenstein (47GB) via US PSN marketplace. Og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne begynne å laste ned spillet 12:01. (20.Mai)

Endret av soldatfrank
Lenke til kommentar

Jeg deler manges oppfatning av watch_dogs. Overraskende ambivalent til hele greia. Selv om jeg forventer toppkarakter på anmeldelsene, er jeg ikke så gira som jeg burde være.

 

Trials Fusion derimot, en herlig sak. Har ikke spilt noe særlig av tidligere spill, så dette var en overraskelse for meg. Kan spilles i ti minutter eller et par timer, og gir en god opplevelse uansett. Et av ytterst få motorsportspill jeg anbefaler :) Og, trivelig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...