Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digital eller fysisk. Hvem gir best ytelse?

Jeg satt meg akkurat ned for å spørre det samme. Søk en del på nettet angående dette og det er såklart forskjellige svar finne.

 

Det jeg liker med digitalt er jo at jeg slipper å bytte disk og at jeg ikke er en slik person som tenger en fysisk eske. Jeg tenker på at disker kan føre til rot og kanskje bli ødelagt, men det slipper jeg digitalt.

Slipper å bruker blueray for å lese disken som kanskje lager litt lyd også.

 

Eneste positive jeg ser med fysisk utgave, er at man kan selge eller låne bort. Uansett å regner jeg med å ikke gjøre dette så ofte og jeg tror man kan logge på sin egen konto hos andre ved å legge dem til som sekundermaskin eller hva jeg skal kalle det.

 

Hva tror resten?

 

(Må nok oppgradere disken etter hvert, men kanskje sony også finner på at vi skal få bruke eksterne disker snart også? *håpe* )

Endret av KBerntsen
Lenke til kommentar

Fikk leke litt med PS4 i dag og var overrasket over hvor mye forbedringer jeg syns det var på kontrollen. Den var bedre å holde i, stikkene var utrolig tighte og touch-paden funket veldig greit (på det lille jeg fikk teste). I tillegg var L2/R2 vesentlig forbedret med sin konkave utforming. Var veldig bra.

Lenke til kommentar

Fikk testet konsollen på GameStop Lagunen (Bergen) i dag. For en deilig kontroller, og fantastisk hardware! Alt var stengt uten om PlayRoom, men det jeg opplevde var en drøm. Kontrolleren er så utrolig behagelig at jeg kunne spilt i flere døgn i strekk uten å få noe vondt i hendene. Med DualShock 3 kjentes det ut som hendene mine skulle knekke bare jeg spilte i 10 minutter. Absolutt verd å teste/kjøpe! Helt fantastisk, altså. Kan ikke beskrive følelsen av å teste en slik fantastisk konsoll.

 

12/10

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har ett problem med å kjøpe digitalt og det er prisingen. Det finnes jo så bra fordeler for Sony med å selge digitalt (kan ikke selge eller låne bort, trenger ikke betale for fysisk distribusjon og produksjon) at jeg synes det er helt bak mål at prisen på spill digitalt faktisk ofte er høyere enn i butikk. Jeg ser ingen logikk.

 

Det er vel samma greia som at e-bøker er omtrent likt priset som fysiske kopier, men ja, enig med deg. Det burde vært ihvertfall noe redusert pris

 

Lenke til kommentar

Jeg har ett problem med å kjøpe digitalt og det er prisingen. Det finnes jo så bra fordeler for Sony med å selge digitalt (kan ikke selge eller låne bort, trenger ikke betale for fysisk distribusjon og produksjon) at jeg synes det er helt bak mål at prisen på spill digitalt faktisk ofte er høyere enn i butikk. Jeg ser ingen logikk.

 

Virker som at dette kan være litt i endring. Har merket meg en vesentlig bedring i prising av digitale spill til PSVita. Kan nevne spill som LittleBigPlanet PSVita, Batman Arkham Origins Blackgate, Killzone: Mercenary og Tearaway har alle vært billigere digitalt enn i billigste butikk ved lansering.

 

Eneste problemet vitaen har igjen er jo lagringsplass og dyre minnekort. Så vinningen går opp i spinningen der. Fordelen er iallefall at man slipper å betale blodpris for spillene digitalt.

Lenke til kommentar

Jeg har ett problem med å kjøpe digitalt og det er prisingen. Det finnes jo så bra fordeler for Sony med å selge digitalt (kan ikke selge eller låne bort, trenger ikke betale for fysisk distribusjon og produksjon) at jeg synes det er helt bak mål at prisen på spill digitalt faktisk ofte er høyere enn i butikk. Jeg ser ingen logikk.

 

Det er jo ikke reell verdi som avgjør pris på produkter. Det er hva folk er villige til å betale, og hvorvidt det finnes konkurranse. Fysiske butikker er også avhengige av å tømme hyllene for å gjøre plass til nye produkter. I vegghagene til Sony, Microsoft og Nintendo er det ingen konkurranse uansett, så de har få grunnet til å konkurransedyktige priser.

Lenke til kommentar

 

Det er jo ikke reell verdi som avgjør pris på produkter. Det er hva folk er villige til å betale, og hvorvidt det finnes konkurranse. Fysiske butikker er også avhengige av å tømme hyllene for å gjøre plass til nye produkter. I vegghagene til Sony, Microsoft og Nintendo er det ingen konkurranse uansett, så de har få grunnet til å konkurransedyktige priser.

Ikke lenge til det kommer konkuranse til Sony da. PS store på amazon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...