Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva kan Azure som ikke Gaikai kan?

 

Slå det opp. Azure er en plattform, i hovedsak for microsoft-teknologi, altså du kan kjøre hvilken som helst programmer. Tjenesten er å kjøre programmer. Dette ble aldri laget for xbox, men som en konkurrent til amazons aws, google app engine osv., ikke sony. Det har vel aldri vært snakk om microsoft skal begynne med strømming av spill. Det ville uansett falle utenfor det Azure er og brukes til i dag. Mens Gaikai er kun noe spesiell teknologi for strømming av spill. Så vidt jeg vet hadde ikke Gaikai noe særlig infrastruktur heller, så i teorien kunne sikkert Sony kjørt Gaikai på Azure:)

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Nå er vel Gaikai en infrastruktur og plattform på akkurat samme måte som Azure. Det er et server nettverk til syvende å sist.

 

Hva en vil bruke disse serverne til er opp til Sony og Microsoft. Det er sikkert ikke noe iveien for at Sony kan bruke denne server parken til også å fungere som dedikerte servere som Azure til syvende å sist er.

 

Det er jo bare svada hele greie ifra MS, det er dedikerte servere som en kan kjøre hva en vil på. Dette er teknologi en har hatt i årevis.

 

Men at MS nå har gitt sin egen server park navnet Azure og at det er noe nytt å mystisk som vil revolusjonere spill..

 

Huff...nei jeg har skrevet det før og jeg gjør det igjen. Dette tror jeg er bare svada ifra MS som vil dra fokus bort ifra at XBO har svakere hardware. Et PR triks som vil nok fungere på mange....og om det er noe hold i denne nettsky teknologien så er det ikke noe Sony kan også gjøre.

Lenke til kommentar

Et PR triks som vil nok fungere på mange....og om det er noe hold i denne nettsky teknologien så er det ikke noe Sony kan også gjøre.

Det er som du sier. Kan Xbox bli 3-4 ganger kraftigere gjennom nett skyen (noe jeg har sakt BS til før), så kan PS bli det også. Og da står man der man står i dag uansett.

Lenke til kommentar

Tingen er vell bare at Gaikai krever en serverpark, og da skal det ikke mye til for å forandre på hva en vil bruke den kraften til. Greit nok at Gaikai kan brukes som Onlive, altså streaming av spill fra nettskyen, men hvis Sony ønsker å tilrettelegge noe av den kraften mot noe annet, så har de jo de ressursene klare om behovet ligger der.

Lenke til kommentar

Det er som du sier. Kan Xbox bli 3-4 ganger kraftigere gjennom nett skyen (noe jeg har sakt BS til før), så kan PS bli det også. Og da står man der man står i dag uansett.

 

Om en Xbox kan bli 3-4 ganger kraftigere gjennom skyen, vil det si at man i teorien nesten aldri vil trenge å oppgradere PC-en sin igjen? Det høres helt latterlig ut. Greit at skyen kan avlaste noen NPC-er (som forresten har vært gjort siden de første MMO), men å påstå noe så latterlig som å gjøre maskinvaren sterkere er bare tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slå det opp. Azure er en plattform, i hovedsak for microsoft-teknologi, altså du kan kjøre hvilken som helst programmer. Tjenesten er å kjøre programmer. Dette ble aldri laget for xbox, men som en konkurrent til amazons aws, google app engine osv., ikke sony. Det har vel aldri vært snakk om microsoft skal begynne med strømming av spill. Det ville uansett falle utenfor det Azure er og brukes til i dag. Mens Gaikai er kun noe spesiell teknologi for strømming av spill. Så vidt jeg vet hadde ikke Gaikai noe særlig infrastruktur heller, så i teorien kunne sikkert Sony kjørt Gaikai på Azure:)

 

Sony har sagt at de også tilbyr "Cloud Computing" gjennom skyen, men i motsetning til Microsoft er de realistiske og sier at det er veldig begrenset hva man vil kunne oppnå med dette. De har også sagt at det ikke vil være noe problem å adoptere det samme som Microsoft tilbyr gjennom skyen, om det hadde vært etterspørsel.

Lenke til kommentar

Man kan jo nesten forstå microsoft, hadde vært kipt å gå på scenen for å si, "guys, our box is 40% slower and 25% more expensive! But but but you get tv functions!!!!"

 

Jeg har ennå til gode å høre noen påstå at de skal kjøpe konsollen for TV-funksjonene. Kan ikke skjønne at dette skal bli populært, spesielt ikke i andre land enn USA. Enten har man dekoder fra før av, eller så bruker man nettet til å streame. Man trenger ikke Xbox One til dette.

 

Man du får Kinect. :p

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ennå til gode å høre noen påstå at de skal kjøpe konsollen for TV-funksjonene. Kan ikke skjønne at dette skal bli populært, spesielt ikke i andre land enn USA. Enten har man dekoder fra før av, eller så bruker man nettet til å streame. Man trenger ikke Xbox One til dette.

 

Man du får Kinect. :p

Tv er på dalene front for kundegruppen konsollene henvender seg mot, det er i allefall inntrykket jeg har. Så nei skjønner ikke at tv funksjonene vektlegges særlig hos forbrukerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...