Gå til innhold

Utviklere har fått PS4-maskinvare


Anbefalte innlegg

Vel det finnes allerede PC-kabinetter som du kan plassere rett i stuemiljøet. Og i disse kabinettene kan du faktisk plassere topp CPU og GPU og alt det gode du forbinder med gaming-pc

Men det er ingen garranti at denne maskinen spiller spill X eller Y optimalt. Det er ikke enkelt for folk flest å bygge seg en sånn maskin. Det er det som er poenget her.

 

 

Alt følger jo en standard som pc-produsentene må følge? Og siden du nevnte man kunne oppgradere etter behov, så er det inneforstått at forbrukerne kan skifte delene selv?

 

Hekk, det selger jo allerede PC i liten formfaktor som du kan plassere rett i stua ut av boksen. Ferdigbygget..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konsoll har sine store fordeler, maskinene er kompakt, stortsett svært stillegående og du bare setter inn disken så fungerer det.

 

Det å bruke en HTPC for spilling er slettes ikke for hvermansen, spill må installeres, du må knote om du skal ha skikkelig gamepad støtte i en rekke spill, du må fikle med drivere og konfigurasjon av grafikkinnstillinger i spillene osv osv..

Lenke til kommentar

Første versjonene av Xbox 360 og PS3 var slett ikke så stillegående.

De fleste AAA-spill er konsollporter og http://www.komplett....aspx?sku=595871 gjør jobben til plug and play.

 

Riktig nok må man installere drivere selv. Men dette innebære jo bare DL og klikk "neste"

Jeg har også ofte måtte oppdatere Xbox360 med seneste patcher, som innebære trykke ok noen ganger.

 

Konfigurasjon av grafikk skjer jo automatisk etter specs på maskinene allerede...

 

Trenger ikke å finne opp hjulet på ny, når ting finnes allerede.

 

Edit: I det siste så har spillene kommet i flere DVD-disker, slik at man også må installere spillene på forhånd, på lik linje som en vanlig PC. Eller så kan man bytte disker underveis i spillet.

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å se hvorfor det å starte opp en egen HTPC i stua kontra en konsoll er og blir for tungvindt for den gjennomsnittlige nordmann så ser jeg argumentasjonen din.

 

Problemet her er at den gjennomsnittlig bruker ikke er spesielt teknisk anlagt, og det å forvente at de skal klare å drifte en liten HTPC er som å tro på julenissen. Husk her at vi snakker om folk som syntes det å koble til en PlayStation 3 til TV-en med HDMI kan være en liten utfordring i seg selv.

 

 

Hvis du virkelig ser på det å oppdatere PC-drivere som like enkelt som å trykke ok på en Xbox eller PlayStation oppdatering så tar du skammelig feil. Verken AMD eller nVIDIA sine automatisk oppdateringer har fungert spesielt bra, og du har langt flere drivere på et system enn som så. Du har Windows oppdateringer, du har problematikken rundt skadelig programvare iform av virus og malware. For ikke å snakke om hvorvidt maskinen din er kapabel til å kjøre spillet i det hele tatt.

 

 

Og du ender jo ikke akkurat opp med noen superkompakt maskin, skal du har noe annet enn integrert AMD eller Intel skjermkort så er jo kort som Radeon HD 7750 noe av det beste du får i low-profile formfaktor og det i seg selv er jo ikke nok til å dra de gjeveste spillene på 1080P med opp imot maksimale innstillinger, da må du over på GTX 660 Ti eller liggende og det koster, det pøser ut varme, bruker mer strøm, blir større og ikke minst koster det mer.

 

 

Hva gjør de når de skal starte opp spillene? Først skal de starte opp Windows, deretter frem med mus / tastatur for å velge spillet og deretter starte å spille? Og siden når valgte spill automatisk fornuftige innstillinger, kan ikke huske sist et spill ikke stilte seg alt for lavt og stilte feil oppløsning uten at jeg måtte endre på det.

 

 

 

Nå er jeg en PC-mann selv, og har kjørt PC i en årrekke og spiller i 99 av 100 tilfeller på min stasjonære kontra PlayStation 3, Xbox 360 eller Nintendo Wii men jeg har ikke noe problem å se hvilket markedet konsoller skal fylle som rett og slett en PC ikke kan fylle på grunn av all fiklingen det innebærer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
En helt sinnsyk økning i mengden ram. Fra 512mb til 8gb = 16x økning. 16gb ram vil være en 32x økning. Da blir det plutselig plass til høyoppløselige textures og spill som TSW kan pluselig kjøres på konsoll.
Jeg blir veldig overrasket om mer enn 4GB RAM blir aktuelt. Det er rett og slett ikke hensiktsmessig med mer.

 

Selvfølgelig er det hensiktsmessig med meir RAM, det dei fleste glømmer er at PS4 er ikkje berre til spilling, den er også til media (video, musikk, bilder osv.) og visst den skal takle 4K så burde den ha en god del RAM :D

 

Pluss når PS4 klarer å kjøre 1080p i 3D genererer konsollen 2 bilder per 60 fps, altså tilsammen så genererer den 120 1080p bilder i sekundet. Dette betyr at den kan spille av 4K i 30 fps uten problem :D :D

Lenke til kommentar

....

Nå er jeg en PC-mann selv, og har kjørt PC i en årrekke og spiller i 99 av 100 tilfeller på min stasjonære kontra PlayStation 3, Xbox 360 eller Nintendo Wii men jeg har ikke noe problem å se hvilket markedet konsoller skal fylle som rett og slett en PC ikke kan fylle på grunn av all fiklingen det innebærer.

Mange gode poenger her, og kanskje en av grunnene til at jeg synes en Steam-PC hørtes ut som en god ide. Steam må da legge seg utenpå Windows og stå for oppdateringer av drivere osv. De må også laget et interface i steam som tilsvarer det du har i xbox live osv. Selv installeringen av spill i Steam er så å si helt smertefri etter hva jeg erfarer og med et gigantisk spillbibliotek så har de ikke noe problem der heller.

 

Når det kommer til strømforbruk så har man et problem, et oppsett med 660ti bruker rundt 320w. Til sammenligning så brukte den orginale xboxen 177w. Med endel tweaking for å få ned strømforbruk i forhold til ytelse, så kan man kanskje komme med i 250-290w, men det er fortsatt litt drøyt...

Lenke til kommentar

250gb harddisk, da blir det ikke SSD tenker jeg. Men får nå håpe dem kjører inn en 7200rpm disk istedenfor 5400 som nå.

 

altså ej he aldri hørt om en HDD som har 256 GB no tildags, derimot så har SSD*er 256 GB og det er veldig utbredt, eksempel:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630676

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648574

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752849

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=753312

Lenke til kommentar

Og der var WiiU utdatert, hardware-messig :)Jeg antar at "Morgendagens marked" kan tolkes til å mene 4k?

 

Tenker meg at det ikke blir mer en 2K. Slik som Xbox og PS3 har vært, så er 80% av spill og slikt i 720p istede for 1080p. Så vist man får spill i 2K, så tror jeg det kun er simplere grafikk som får slikt oppløsninger.

 

Lenke til kommentar
250gb harddisk, da blir det ikke SSD tenker jeg. Men får nå håpe dem kjører inn en 7200rpm disk istedenfor 5400 som nå.
altså ej he aldri hørt om en HDD som har 256 GB no tildags, derimot så har SSD*er 256 GB og det er veldig utbredt, eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630676http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648574http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752849http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=753312

Tror ikke det, hadde vært bedre å spart penger her og satset på en bedre gpu. en 256 SSD koster tross alt 1000 kr.

Lenke til kommentar

Og der var WiiU utdatert, hardware-messig :)Jeg antar at "Morgendagens marked" kan tolkes til å mene 4k?

 

Tenker meg at det ikke blir mer en 2K. Slik som Xbox og PS3 har vært, så er 80% av spill og slikt i 720p istede for 1080p. Så vist man får spill i 2K, så tror jeg det kun er simplere grafikk som får slikt oppløsninger.

 

Nå er jo 1080P, 1920x1080 tilnærmet 2K oppløsning uansett. En 4K beskriver oppløsninger som 4096x2640, altså baserer "4K" seg på antall piksler i bredden og da er ikke 1920 langt unna 2000, ergo 2K.

Lenke til kommentar

For guds skyld så håper jeg at de endrer spill kontrollen, det er absolutt på tide! Kanskje en som passer voksne hender og med analoge spaker med concave forming?!

Ellers, så håper jeg at maskinen selges med Headset som fungere optimalt, og at det ikke blit alt for mye 'rusk' til å begynne med.

Jeg har trua.. enn så lenge :)

Lenke til kommentar

Det kan godt hende maskinen teknisk sett vil klare 60FPS i 1080p, og dette med 3D aktivert, men jeg tviler på at de fleste utviklere vil bruke maskinvaren til det. Xbox 360 og Playstation 3 er teknisk sett i stand til å kjøre 60FPS i 720p (også 1080p) helt fint, men utviklerne har valgt (mer eller mindre unisont) å satse på 720p og 30FPS for å vise flere polygoner og firkanter på skjermen samtidig, såkalt eyecandy. Det er ikke unormalt at oppløsningen gjerne er lavere enn 720p heller. Jeg ser ikke hvorfor dette skulle forandre seg i den neste generasjonen av konsoller. Jeg ser for meg at de legger seg på 30FPS i 1080p av samme prinsipp som i dag - more eyecandy. Noen titler vil naturligvis skille seg ut med enten 60FPS, 3D eller begge deler blant de heldige spillene som har en hengiven utvikler. Akkurat som i dag med andre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...