Gå til innhold

Utviklere har fått PS4-maskinvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan heller ikke se hvordan SSD skal gagne seg for Sony sin del, raskere sekvensiell ytelse og høyere IOPS på en spillkonsoll er liksom ikke det jeg heller ville investert i selv om jeg ville blitt positivt overrasket om den faktisk kommer med SSD.

 

Må tenke på at "loading/laste tiden" blir veldig mye kortere, det er mange som ikke liker det ved spill og med PS3 var det litt mye laste tid.....

Lenke til kommentar

Det er viktig for spillerne, men et salgsargument som kun rekker ut til folk som frekventerer spillforum og den slags. Med andre ord, har man et stramt budsjett er nok ikke SSD det første man bruker pengene på, særlig når HDD er såpass billig som det er idag. Men selvfølgelig ville SSD være det ultimate. Dog, antar man at spillene går opp i størrelse neste generasjon får man plutselig ikke mange spill på en 256GB SSD.

Lenke til kommentar

Det er nok mange som deg som ønsker heftigere hardware. Også jeg ønsker de ikke bommer på hardware valg. Men, tenk hvor mange flere enheter de kan prakke på folk til julesalget, dersom de går for noe litt billigere. Man får bare håpe de velger riktig når "PS4" først kommer.

Joda, men vi lager ikke ting for å pengenes skyld her gjør vi?

 

Neida, det er nok derfor du. Det er det jeg synes er så trist. Hvorfor ikke lage noe de kan være stolte av, et produkt laget av lidenskap! Det er den ideologien de burde gått etter. Og det hadde uansett ikke tatt lang tid før prisen hadde g[tt betraktelig ned for dem. De hadde fortsatt kunne tjent pengene sine.

Lenke til kommentar

Joda, men vi lager ikke ting for å pengenes skyld her gjør vi?

 

Neida, det er nok derfor du. Det er det jeg synes er så trist. Hvorfor ikke lage noe de kan være stolte av, et produkt laget av lidenskap! Det er den ideologien de burde gått etter. Og det hadde uansett ikke tatt lang tid før prisen hadde g[tt betraktelig ned for dem. De hadde fortsatt kunne tjent pengene sine.

Å få første foten innfor døra når konsollgenerasjonen starter er ekstremt viktig. Da er det viktig å ikke prise seg ut av markedet de første 2 årene som Sony gjorde med PS3.

Lenke til kommentar

Alle selskaper gjør det de gjør for å tjene penger. Microsoft, Nintendo, Sony, Apple osv. Det handler om å tjene penger, det er slik vi har valgt å organisere verden. Å tro at Sony skulle lage Playstation 4 bare for "sin egen stolthet" eller "for fansen" eller noe slikt, er enten kunnskapsløst eller virkelighetsfornektelse. Som Samaritan skriver, prisen på PS4 er ekstremt viktig, og hvor heftig konsollen blir avhenger 100% av det.

Lenke til kommentar

Vel PS3 ble jo på sett og hvis laget etter ønske om å ha den sterkeste konsollen, og det ble brukt masse penger på utvikle avansert hardware, som for spillene sin skyld ikke hadde så mye å si. Vil ikke si konsollen ble laget med følelse, men jeg har ihvertfall alltid hatt på følelsen av at det lå en del prestisje i å ha en den sterkeste konsollen, for Ken Kutaragi og co. Men isåfall er det utvilsomt et varsko om å aldri la følelser og prestisje ta overhånd,ihvertfall ikke hvis du har et enormt selskap i ryggen, som må tjene masse penger på produktet. PS3 bommet jo enormt satt mot utgangpunktet som var lagt av PS2.

 

Men når det gjelder PS4 tror jeg Sony kjører sikkert, og legger seg nærmere tankegangen xbox har hatt denne generasjonen, og sikkert også kommer til å ha neste gen. Nemlig å ha relativt kraftig maskinvare, samt god programvare (kan bli et problem for Sony), som i størst mulig grad er bygget mot spillutvikling.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

PS3 er vel sannsynligvis den sterkeste konsollen denne generasjonen, men om dette virkelig var et stort mål for Sony, har de ikke lyktes voldsomt godt, all den tid konsollen ble lansert omtrent et år etter en 360 som i alle tellende situasjoner er like kraftig. Men om så PS3 ble laget av et ønske om å ha den sterkeste konsollen - var det da fordi Kutaragi la "personlig" prestisje i det - eller fordi han og Sony trodde det var den mest fornuftige måten å bli markedsledende og dermed tjene mest penger?

 

Svaret på det vil vi kanskje aldri få, og det kan godt hende du har rett i at Kutaragis suksess faktisk gikk til hodet på han, og at den personlige prestisjen faktisk fikk vesentlig betydning. I så fall var det også fornuftig at han ble fjernet - og det er veldig liten grunn til å tro at "prestisje" eller noe annet enn "hvordan maksimere profitt" vil bestemme hvilken maskin vi får fra Sony og andre i neste omgang. Når det er sagt, er det selvsagt en god mulighet at lederne i Sony igjen tenker at kraftigst mulig hardware er det som på sikt vil sikre dem størst profitt.

Lenke til kommentar

Playstation under Kutaragi var vel kjent for spesiell/eksotisk arkitektur og egen R&D for komponenter skreddersydd for gaming, og måten han hypet Playstation 1 og 2 gjorde nok en del for konsollenes popularitet - blant annet referanser til "The Matrix". Det hadde nok også gått fint med PS3 hadde det ikke vært for den høye prisen sammenlignet med konkurrentene.

 

Selv med Nintendo's innovative Wii og Microsofts aggressive markedsføring av 360 tror jeg PS3 hadde dominert ganske lett hadde det ikke vært for den høye inngangsprisen. Microsofts PR sa jo i sin tid noe sånt som "Istedet for PS3, kjøp både Wii og 360 til lavere totalpris". Og i starten kunne man vel faktisk gjøre det. Hadde ikke Wii og 360 fått fotfeste på grunn av dette kunne vi nok sett mer eller mindre en reprise av PS2-generasjonen.

Lenke til kommentar

De som forventer at "lidenskap" eller "fan-service" eller noe andre utslag av snillisme er det som står bak utviklingen av spillkonsoller eller andre produkter, burde ta seg en studie eller to av hvordan det moderne samfunnet fungerer. Dette handler om penger. For Nintendo, MS, Apple. Og Sony.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig bare én kommentar, og det er at de må være så snille å holde seg til det som konsoll gjør bra i forhold til en PC. Nemlig å holde seg til én maskin som er lik over hele linja og kjører alle spillene helt likt. Det er hele grunnen til at jeg spiller på konsoll! Jeg vil ikke bruke penger på å oppgradere og kjøpe ekstrautstyr. Det var hele grunnen til at jeg kjøpte PS3 som hadde alt i en pakke, mens man med 360 måtte kjøpe en del ekstrautstyr utenom. Ekstrautstyr er, som alltid, total overpriset, mens konsollene ofte selges med et lite tap i begynnelsen.

 

Jeg vil ha en konsoll, ikke en HTPC med spill!

Lenke til kommentar

De som forventer at "lidenskap" eller "fan-service" eller noe andre utslag av snillisme er det som står bak utviklingen av spillkonsoller eller andre produkter, burde ta seg en studie eller to av hvordan det moderne samfunnet fungerer. Dette handler om penger. For Nintendo, MS, Apple. Og Sony.

Og for deg og meg!

Markedskapitalismen (som i mer eller mindre grad er utbredt over hele verden i dag) baserer seg på at vi alle handler i egeninteresse. Den egeninteressen gjør at Sony, MS, Nintendo og andre lanserer produkter de selv tjener penger, men siden du også handler i egeninteresse gjør det at du kjøper den du synes du får mest ut av. Det gjør jo at Sony, MS, Nintendo og andre må lansere produkter som de mener du og jeg vil ha, altså blir de nødt til å lage så gode produkter de kan til en okey pris. Så er det også noen ekstrating som spiller inn, men man må se på det store bildet her.

Lenke til kommentar

Surprise, surprise.

De som forventer at "lidenskap" eller "fan-service" eller noe andre utslag av snillisme er det som står bak utviklingen av spillkonsoller eller andre produkter, burde ta seg en studie eller to av hvordan det moderne samfunnet fungerer. Dette handler om penger. For Nintendo, MS, Apple. Og Sony.

Jeg sa ikke det var noe overraskelse, bare at det er trist at det skal være sånt. Jeg forventer ikke, noe jeg heller aldri sa. Selvsagt må de lage noe som selger, men kan fortsatt ha en fin balanse mellom det uten at de går under. Det handler akkurat om hvor mye de prioriterer pengene foran produktet de lager. Ser du på hvordan SONY (med andre) har styrt så ser du at balansen deres vipper ganske mye mot pengene. Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...