Gå til innhold

- HBO Nordic er i ulovlig i sin nåværende form


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæææææ det er ikke NOK med rabatt på bindingstid? Herregud av og til blir jeg bare flau av landet jeg lever i. Ikke rart Norge mister konkurranseutsatte arbeidsplasser når man behandler selskap - store som små - som søppel.

 

Man kan være enig eller uenig, men at staten Norge skal blande seg opp i forretningsmodellen til HBO er bare helt fjøsnisse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hæææææ det er ikke NOK med rabatt på bindingstid? Herregud av og til blir jeg bare flau av landet jeg lever i.

 

Hvilken rabatt? Er vel bare de som meldte seg inn i facebookgruppen innen 31.10 som fikk 79kr i avslag. Selv om dette er luksustjeneste så bør man ha muligheten til å teste tjenesten før man binder seg for et helt år. Er flere i tråden som sier at det burde vært en gratis prøveperiode, noe som hadde vært kjekt, men det egentlig ikke noe jeg forventer. Om det blir mulig å betale for en mnd prøveperiode, f.ek.s 100kr, for så å måtte binde seg 12mnd så hadde det vært akseptabelt siden man da har fått testet tjenesten. Derimot burde de vel lansert et alternativer f.eks. med kortere bindingstid men høyere pris per mnd, f.eks. 6mnd med 89kr/mnd for å komme på rett side av loven :p

Endret av DeepW
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hehe, de får ha lykke til - not! De har allerede sagt nei takk til massevis av potensielle kunder, som opprinnelig stilte seg optimistiske til dette tilbudet. Men det er jo bare fint, for da kan alle fortsette å laste ned GoT via torrents med god samvittighet!

Endret av Nator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor en slik bindingstid skulle eller rettere sagt burde være ulovlig i utgangspunktet? HBO tilbyr en ren luksustjeneste som på ingen måte er livsnødvendig eller påtvunget noen, og alle står fritt til å rett og slett bare ikke benytte seg av tilbudet. Hvis for få forbrukere ønsker et produkt med bindingstid vil den typen tilbud forsvinne av seg selv.

 

Så hvis det er en "luksustjeneste" eller "luksusvare" så skal ikke forbrukeren ha grunnleggende rettigheter? For noe tull.

 

Og hvorfor gamble på at folk faktisk ikke vil godta urimelige vilkår? Det skal ikke være urimelige vilkår, basta. Det som f.eks. kan skje er at mange går inn i en avtale og så finner de ut at det ikke er noe for dem, og dermed sitter de med skjegget i postkassa.

 

Korrekt. Bondefangeri av denne typen er ulovlig og svært uetisk. HBO kan ryke og reise :) dra dit pepper'n gror osv. etc. mm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan være enig eller uenig, men at staten Norge skal blande seg opp i forretningsmodellen til HBO er bare helt fjøsnisse.

Svært uenig. Jeg ser det mer slik at HBO har å rette seg etter gjeldene lover i de landene de ønsker å berike seg i. Gjør de det ikke, kan de fint pelle seg over dammen igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæææææ det er ikke NOK med rabatt på bindingstid? Herregud av og til blir jeg bare flau av landet jeg lever i. Ikke rart Norge mister konkurranseutsatte arbeidsplasser når man behandler selskap - store som små - som søppel.

 

Man kan være enig eller uenig, men at staten Norge skal blande seg opp i forretningsmodellen til HBO er bare helt fjøsnisse.

 

Flau? Fjøsnisse? Du må være stolt av å være fjøsnisse her. Hvis ikke grøten er bra nok for oss, sier vi ifra. Sånn skal det være.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Syns regelverket som gjør dette forbudt er tåpelig. Om forbrukerne ikke vil ha 12 måneder binding så lar de være å kjøpe, og HBO vil på den måten måtte gjøre endringer i avtalen for å få solgt produktet. At det skal være forbudt å ha et dårlig produkt er hinsides, storebror må passe på...

 

Det er ikke så enkelt. I virkelighetens verden lar forbrukerne seg lokke og manipulere til å inngå svært dårlige avtaler. Eller mener du vi bare skal kaste lovene rundt forbrukerrett ut vinduet og legge ned Forbrukerombudet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hæææææ det er ikke NOK med rabatt på bindingstid? Herregud av og til blir jeg bare flau av landet jeg lever i. Ikke rart Norge mister konkurranseutsatte arbeidsplasser når man behandler selskap - store som små - som søppel.

 

Man kan være enig eller uenig, men at staten Norge skal blande seg opp i forretningsmodellen til HBO er bare helt fjøsnisse.

 

Ja, tenk at staten blandet seg inn i bedriftene som baserte seg på slaveri og forbød slaveri da. Helt forferdelig hvordan den staten tar for seg og sikrer grunnleggende rettigheter for folk.

 

 

Er slike strenge krav som ødlegger for massen...herregud.

Folk kan vel faen meg LESE vilkårene selv?????

 

Vilkårene er ofte svært lange og kompliserte, og man må vel gjerne være advokat for å skjønne alt. Men hovedpoenget her er at man ikke skal ha urimelige vilkår i utgangspunktet.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Ja det er jo et brudd på menneskerettighetene å komme med et tilbud om en tjeneste som alle fritt kan takke nei til.

 

Jeg er helt på lag med at man ikke skal akseptere hva som helst fra selskaper, men det må det faktisk være noe reelt forbrukerfiendtlig. La oss f.eks. si at HBO først hadde lurt noen med på en gratis måned og så automatisk gjort alle disse til årsabonnomenter uten å spørre dem, så ville det vært en sak her. Men i dette tilfellet forlanger man at selskapet endrer en tjeneste som man ikke er tilknyttet enda, som om det var en slags borgerrettighet å kunne se HBO-serier uten å måtte betale for det i 12 måneder.

ingen utenom deg snakker vel om menneskerettigheter. hbo står fritt til å ikke etablere seg om de ikke vil. ikke er det noen rettighet å ha en så ugunstig avtale som man vil heller. ikke skjønner jeg relevansen av produktets viktighet heller. andre regler skal gjelde basert på din vurdering av viktighet? AtW
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det og smilefjeset med tunga ut burde være en indikasjon på at dette var en spøk. Men gud forby litt "humor"...

 

Humor og sarkasme blir vel nokså ofte misforstått i forum (pga det er skriftlig og ikke muntlig). Jeg har tenkt å skrive tags (som f.eks. <humor> og <sarkasme> ) hver gang jeg skriver noe som ikke skal tolkes mer eller mindre bokstavelig. Så ja, humor (og sarkasme) er litt skummelt :p

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det de har. HBO Nordic mener at det ikke burde være noe problem å binde seg i 12 mnd fordi de er HBO og de er best...

 

Jaja det er jo det de sier utavtil, men reelt er jo hele poenget med bindingstid at hindre kunden i å kunne fravelge tjenesten i etterkant - og eneste grunn til at en kunde vil fravelge tjenesten i etterkant er at man finner tjenesten for dårlig ifht pris eller andre tilbud.

 

Ergo, når HBO Nordic insisterer på 12 måneders bindingstid, så er det selvsagt fordi de forventer at en stor andel av kundene ville fravelge tjenesten etter kort tid om det hadde vært mulig...

Endret av tigerdyr
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...