Gå til innhold

- Vi er HBO, vi trenger ingen prøveperiode


Anbefalte innlegg

Anbefaler alle som har trykt liker på FB siden til HBO Nordic til å gjøre om dette dersom de misliker bindingstiden. Tar kun ett halvt minutt. På den måten kan vi gi ett signal om at dette ikke er no vi vil godta uten videre.

Jeg var også veldig positiv til dette tilbudet, men det er mest sannsynlig ikke aktuellt å bli kunde. Ikke vil jeg anbefale det til venner og familie heller.

Så lenge HBO ikke tilbyr noen rabatt eller annen godtgjøring for å binde seg tror jeg nok de kommer til å slite.

Skulle gjerne visst hvor han duden har hentet inn informasjonen om at fansen ikke bryr seg om det er binding eller ikke. Jeg er registrert på nyhetsbrevet for lenge siden, og jeg har ikke fått tilbud om å være med på noen kundeundersøkelse. Dersom de har spurt noen få blodfans er ikke det særlig representativt for hele kundemassen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh, jeg hater denne utrolig hovne innstillingen mot kundene; "Vi vet hva kundene vil ha"

 

Var akkurat som Riks-TV til å begynne med, og en av hovedgrunnene til at jeg ikke vil være kunde hos dem. Barnehagementalitet ftw..

 

Jeg tipper man da også må betale for 12 mnd på første faktura.. ?

De er jo HBO, de trenger tydeligvis ikke kunder heller. De får ihvertfall ikke meg som kunde.

Ikke kunder, "fans"! :)

 

Syns dette er en veldig kjedelig utvikling. Om dette prosjektet feiler pga. bindingstid og arrogante holdninger taper alle på det i form av dårligere tilbud og dårligere priser.

 

Ellers så er ikke bindingstiden et SÅ stort problem for min del, det er mer det at man ikke engang får en liten prøveperiode først. Kan godt være tidsbegrenset slik at ingen kan kunne se hele serier slik at HBO taper potensielle kunder, men bare så jeg får testet selve streamingtjenesten. Inneholdet vet vi er bra.

Endret av Occi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ser ikke det store problemet. Storm i vannglass og sutrende, bortskjemte normenn.
Sutrende bortskjemte innholdsleverandører? Det er de som må ha kunder for å overleve, ikke motsatt, da får de ta hensyn til det.AtW

Tror ikke dette er det helt store hinderet for de fleste med litt gangsyn og perspektiv....mulig de tenkte i de baner før de signerte bindingstid med telenor eller sats eller aftenposten? Med tanke på det antallet kunder vi da snakker om tilsier det at ikke alle er LIVREDDE for bindingstid.

 

iPhone kundene hadde heller ikke så store problemer med å binde seg? De fleste bryr seg nok ikke fullt så mye om dette som enkelte liker å tro

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Dette er jo hål i huet...Min tanke var å bruke gratis måneden til å bestemme meg for om dette er noe jeg vil ha. Jeg vet jo ikke om jeg kommer til å bruke det eller ikke :pEllers ville jeg bare ha betalt akkurat når Game of Thrones går.Men nå.... Usikker på om jeg er villig til å betale i det hele tatt nå. Rissikabelt å binde seg for 12 måneder og så innser jeg etter 2 at jeg så vidt bruker dette

 

Ja jeg skjønner at den store risikoen på hele 900.- er fryktelig avskrekende.

Det får meg til å tenke på den totale galskapen vi ser når folk kjøper seg ny telefon. Herregud...ikke har de fått prøvd den skikkelig. Tenk om de angrer. ...og allikevel kjøper folk telefoner med bindingstid som om det var ferskvare.

Lenke til kommentar

Siden HBO er så skråsikre på innholdet sitt bør de la det tale for seg selv, og la være å kreve 12-måneders abonnement uten prøveperiode.

 

Dersom de faktisk ønsker at folk skal betale for innhold, bør de tilby det på en slik måte at det fremstår som et BEDRE alternativ enn piratkopier, ikke dårligere.

 

En introduksjonspris på 12*79 kr er en særdeles dårlig start.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hvis du ikke liker tjenesten: La vær.

Og heri ligger problemet. Hvordan vet man om man liker det uten å prøve det?

Programutvalget er vel ingen hemmelighet.

 

Det er vel ingen som har sagt at de tviler på utvalget og kvaliteten på det HBO produserer. Det folk er usikre på er hviklen kvalitet HBO klarer å levere på streamingen. Er det fleksibelt nok for brukerne, er kvaliteten bra nok, struper HBO utvalget i forhold til andre land. Alt for mange ubesvarte spørsmål til at jeg orker å bruke kroner på HBO.

 

Og med den arrogansen HBO idag viser så frister det ikke å bli betalende kunde.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Det kan også bety at du faktisk IKKE er representant for resten av markedet. Tenkt på det?
OK?

 

"innholdsleverandører som ikke lytter til kundene"

 

..Hvilke kunder? De som mener det samme som deg?

Det er vel neppe alle kundene.

 

Hans påstand er akkurat like gyldig som HBO sin påstand om at alle i kundegruppen deres aksepterer binding. Jeg kan ikke se at HBO har lagt frem noen reelle data på dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner at den store risikoen på hele 900.- er fryktelig avskrekende.

Det får meg til å tenke på den totale galskapen vi ser når folk kjøper seg ny telefon. Herregud...ikke har de fått prøvd den skikkelig. Tenk om de angrer. ...og allikevel kjøper folk telefoner med bindingstid som om det var ferskvare.

900 kroner er kanskje ikke mye for deg Sajber, men det er veldig mange i HBO sin kundemasse som er studenter.

Om man angrer på en telefon kan man levere den tilbake via reklamasjon.

 

Og til sist: Jeg lurer på hva du har imot at noen ikke vil betale 968 kroner for denne tjenesten? Er det det at man bruker penger på så mye annet tull allerede at dette ikke har noe å si? Er ikke det bare enda et argument for hvorfor bindingstiden er håpløs og dårlig planlagt? I mitt hode er det det. For om man bruker så mye penger på tull ellers, hvorfor skal man bruke enda mer på dette? 79 kroner i måneden uten binding ville sikret HBO de samme kundene som nå blir avskrekket av bindingstiden. De sier selv at kundene uansett ville betale for tjenesten i over et år, så hvorfor frastøte seg en hel haug av dem ved å gjøre dette? Ja, prisen blir den samme, men det er særdeles dårlig planlegging av et selskap som nå fremstår som utrolig arrogante fremfor kundene sine. "Dere elsker oss og dere skal betale på forskudd. That's the deal". Nei, jeg tror rett og slett at dette er HBO som er ute etter å cashe inn sin nye tjeneste fortest mulig. Jeg ser ingen andre svar på dette som gir mening, og jeg kan ikke skjønne hvorfor de gjør det. Som de selv sier så var jo folk klare til å kaste penger på dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner at den store risikoen på hele 900.- er fryktelig avskrekende.

Det får meg til å tenke på den totale galskapen vi ser når folk kjøper seg ny telefon. Herregud...ikke har de fått prøvd den skikkelig. Tenk om de angrer. ...og allikevel kjøper folk telefoner med bindingstid som om det var ferskvare.

900 kroner er kanskje ikke mye for deg Sajber, men det er veldig mange i HBO sin kundemasse som er studenter.

 

 

Studenter som lett svir av 900kr på fyll og fanteri minst èn gang i uka :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil ikke angreretten gjelde her da?

Interessant spørsmål. Ut i fra det jeg leser hos Forbrukerrådet får jeg ikke noe entydig svar i og med at det ikke står noe om streaming-tjenester. Men jeg ser ingen grunn til at man ikke skal kunne kalle HBO Nordic for fjernsyn når de markedsfører seg selv som det.

 

http://www.forbruker...r-jeg-angrerett

 

Noen som tør å satse 950,- kr på å teste det ut?

Dersom denne tjenesten ikke inngår under unntakene i loven (tror ikke den gjør det) så har man i utgangspungtet 14 dagers angrerett fra bestilling av tjenesten uavhengig av når denne leveres.

På produkter (som dette ikke er) gjelder angreretten fra leveransedato.

Lenke til kommentar

Studenter som lett svir av 900kr på fyll og fanteri minst èn gang i uka

Kjenner flere som ikke har rørt alkohol på flere år og som ikke har noe veldig mye bedre råd av den grunn.

 

Men ja, jeg ser poenget ditt, og det er nettopp derfor jeg ikke skjønner HBO sin avgjørelse.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...