Gå til innhold

- Vi er HBO, vi trenger ingen prøveperiode


Anbefalte innlegg

Jeg tar også turen inn for å "Like" Netflix.

 

Foreslår at alle gjør det samme!

Joda, men Netlifx og HBO er fortsatt epler og pærer. De er så forskjellige at de nesten ikke kan sees på som konkurrenter engang.

 

Netlix: stort utvalg, men veldig sent tilgjengelig. Jeg ser på Justified der nå. Kun første sesong er tilgjengelig, mens siste episode av seosong 3 var på lufta 10. april i år.

HBO: Mindre utvalg, men veldig tidlig tilgjengelig. Siste episode tilgjengelig innen 24 timer om infoen stemmer.

 

Med andre ord får jeg et lite problem når jeg i løpet av helgen har sett ferdig Justified sesong 1. for jeg vil jo gjerne sesong 2 og 3 også. Og vi vet jo alle hvor jeg kan få tak i de... Men jeg vil jo betale for meg. Uten å binde meg.

 

HBO Nordic på Facebook synker ikke i likes. De stiger jevnt og trutt. Ihvertfall siden jeg tok turen innom tidligere i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Request HW.no, kan dere sjekke ut angrerettsloven?

 

Tips til HBO nordic:

1. Respekter kundene deres.

2. Ikke lov noe gratis, og så ta det tilbake.

3. Tilby alternativer, 99kr. uten binding, 79kr. med binding.

4. Burde vært først kanskje: skaff dere nye folk i norden, spark han klovnen i det minste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tar også turen inn for å "Like" Netflix.

 

Foreslår at alle gjør det samme!

Joda, men Netlifx og HBO er fortsatt epler og pærer. De er så forskjellige at de nesten ikke kan sees på som konkurrenter engang.

 

Netlix: stort utvalg, men veldig sent tilgjengelig. Jeg ser på Justified der nå. Kun første sesong er tilgjengelig, mens siste episode av seosong 3 var på lufta 10. april i år.

HBO: Mindre utvalg, men veldig tidlig tilgjengelig. Siste episode tilgjengelig innen 24 timer om infoen stemmer.

 

Med andre ord får jeg et lite problem når jeg i løpet av helgen har sett ferdig Justified sesong 1. for jeg vil jo gjerne sesong 2 og 3 også. Og vi vet jo alle hvor jeg kan få tak i de... Men jeg vil jo betale for meg. Uten å binde meg.

 

Dette endrer seg fra februar, siden Netflix nå produserer egne serier som vil slippes hele sesongen av samtidig over hele verden.

 

Først ut er gigantprosjektet House of Cards - ryktes å ha en prislapp på opp mot 100 millioner dollar, med Kevin Spacey i hovedrollen og selveste David Fincher som regissør. Dette er en amerikansk adapsjon av det som anses som en av de beste britiske serier.

 

De har også serier som Arrested Development og Orange is The New Black.

 

Lykkes de med de nye seriene så er de plutselig relevante hva gjelder nye serier også. Vi får se om de lever opp til hypen de forsøker å skape :)

Lenke til kommentar

Request HW.no, kan dere sjekke ut angrerettsloven?Tips til HBO nordic: 1. Respekter kundene deres.2. Ikke lov noe gratis, og så ta det tilbake.3. Tilby alternativer, 99kr. uten binding, 79kr. med binding.4. Burde vært først kanskje: skaff dere nye folk i norden, spark han klovnen i det minste.

 

Done! :)

 

http://www.hardware.no/artikler/hbo-har-et-problem-med-loven/114052

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette virker som en luguber måte å kapre kundemasser på. HBO Nordic har, etter min mening, bevisst formulert tilbudet om en gratis måned på en tvetydig måte for å lokke kunder. Når de i ettertid sier at det ikke er en gratis prøveperiode, men i realiteten en 12-mnds avtale med én mnds prisavslag, så har de vel rett til det med tanke på formuleringen de har benyttet. Likevel vekker nok dette harme blant de potensielle kundene i Norden som nok har "misforstått" tilbudet. Den arrogante holdningen til Hervé Payan hjelper heller ikke spesielt, snarere tvert i mot.

 

Det er ikke i ettertid, ingen har startet noe abonnement ennå - så de har ikke kapret noen kundemasser ennå, ei heller lurt dem.

 

For meg blir to ting avgjørende: platformstøtte (AppleTV avgjør nok ja/nei for meg), og tilbud av annet enn HBO-serier. HBO er verdens beste på serier, men det blir tross alt bare en håndfull serier de leverer i året.

 

Om tilbudet totalt sett er godt er ikke 12 måneder noe kritisk problem for meg, men mangelen på prøveperiode gjør at jeg lar andre ta risikoen først og kan beskrive tilbudet bedre.

Lenke til kommentar

Request HW.no, kan dere sjekke ut angrerettsloven?Tips til HBO nordic: 1. Respekter kundene deres.2. Ikke lov noe gratis, og så ta det tilbake.3. Tilby alternativer, 99kr. uten binding, 79kr. med binding.4. Burde vært først kanskje: skaff dere nye folk i norden, spark han klovnen i det minste.

 

Done! :)

 

http://www.hardware....ed-loven/114052

 

WOW, det var kjapt!

:w00t:

 

De må ha startet på den fra før av!

 

Får ikke svar på mail fra alle på så kort tid, da i så fall velger jeg å abonnere på begge for flott kundeservice!

Lenke til kommentar

 

For meg blir to ting avgjørende: platformstøtte (AppleTV avgjør nok ja/nei for meg), og tilbud av annet enn HBO-serier. HBO er verdens beste på serier, men det blir tross alt bare en håndfull serier de leverer i året.

 

Man kan nok trygt stille spørsmålstegn ved om HBO er best på nye serier.

 

Mad Men, Breaking Bad, Louie, Homeland, Sons of Anarchy, Justified, Shameless (US), Californication, Dexter, Parks & Recreation, Community...

 

Høyt elskede serier, flere av dem prisvinnere (Homeland stakk av med årets Emmy, Mad men i flere år før det).

 

Ingen av dem er HBO. Showtime, FX eller AMC fortjener å bli vurdert til seriemester-tronen like mye som HBO hvis vi ser på det ferskeste av det ferske. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Som jeg har forstått det, blir det visning innenfor 24t. Ikke direkte etter premieren

 

Jeg skulle selvsagt ha lagt ved kilder.

 

Jeg hentet infoen fra forsiden til HBO Nordic. Om det skulle vise seg at dette er feilinformasjon, er 24t fremdeles en del bedre enn netflix, som ligger 1 sesong bak Norsk TV og 2 Sesonger bak amerikansk TV på sendetid. I alle fall på de programmene jeg har sett.

 

Så er meget begeistret for HBO, da Netflix -i alle fall den norske utgaven- er flat ut elendig på utvalg/tilgang.

 

Notis: Det er klart bindingstid er en negativ ting, men på nesten alt annet ser dette ut til å bli det beste tilbudet, på det norske markedet.

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Som jeg har forstått det, blir det visning innenfor 24t. Ikke direkte etter premieren

 

Jeg skulle selvsagt ha lagt ved kilder.

 

Jeg hentet infoen fra forsiden til HBO Nordic. Om det skulle vise seg at dette er feilinformasjon, er 24t fremdeles en del bedre enn netflix, som ligger 1 sesong bak Norsk TV og 2 Sesonger bak amerikansk TV på sendetid. I alle fall på de programmene jeg har sett.

 

Så er meget begeistret for HBO, da Netflix -i alle fall den norske utgaven- er flat ut elendig på utvalg/tilgang.

 

 

Som nevnt tidligere, fra februar måned begynner Netflix å komme med egenprodusert innhold og det lanseres uten 1 sekunds forsinkelse i forhold til USA-premiere. Holder de det løftet slår de selv HBO hva gjelder hastigheten på å få ut nytt innhold. I tillegg slipper de hele sesongen på en gang, ikke en episode per uke.

 

Så spørs det hvilken kvalitet det blir på Netflix-seriene. De satser høyt, med prisvinnende skuespillere og regissører, så det blir veldig spennende.

 

Hva gjelder eldre serier ser det nok ut til at HBO blir kongen på haugen, rett og slett fordi de har mye av det beste av eldre serier (men ser vi på serier fra før 1995 så ser det ut til at alle står til stryk, utrolig at det er så mange mangler på eldre klassikere). :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Programutvalget er vel ingen hemmelighet.

 

Nei, men hva om streamen har ræva oppløsning,

hva om man må vente på at streamen buffrer etc.,

det er helt umulig å vite uten å prøve det først!

 

Er enig at 948,- eller whatever det kommer til å koste i året ikke er mye,

men er prinsippet som gjelder,

selv benytter jeg meg ikke av bindinger med mindre det gir meg en fordel av noe slag,

som f.eks 100,- i avslag per mnd. på bredbåndet viss jeg binder meg for et år.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...