Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Denne koster 350 USD i USA, det vil si cirka 2000 kroner. Legger man til merverdiavgift på 25 prosent, så bør den koste 2500 kroner i Norge. Når elkjøp legger den ut til 4200 kroner, så sier det seg selv at man bør bestille denne fra USA.

Endret av stue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant at den er dyr i Norge. Det har ingenting med Elkjøp eller mva å gjøre, det er rett og slett at Google subsidierer salget via Google Play. Ettersom vi ikke har tilgang til det i Norge så blir det LGs priser som dominerer, og de har tydeligvis tenkt til å ta seg svært godt betalt.

 

Mitt regnestykke hva gjelder import er som følger:

2000,- telefon fra GPlay

145,- tax til California

100 frakt fra GPlay til en kompis (bare gjetter her, vet ikke hva det koster)

200 frakt til Norge

500 mva ved innførsel

120 tollgebyr

= 3065,-

 

Jeg har tatt litt i noen steder her, men det er ganske dyrt å sette igang en stor prosess som dette. 1000,- i forskjell hvis den kjøpes i Norge. Det er det verdt i mine øyne, det er det to grunner til:

1. Det er sikkert via USA, men store lanseringer som dette har gjerne litt barnesykdommer. Google er vel også kjent for å vise frem ting de jobber med før de er helt ferdige.. Retur og utbytte i USA vil ta flere uker og koste meg flere hundre i frakt igjen.

2. Norsk forbrukerkjøpslov gir oss dekning for produksjonsfeil i opptil 5 år. Det får du ikke fra LG eller i statene.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn kortet til mamma på både amerikansk, og norsk adresse, uten problem. Bare ha den amerikanske adressen adressert til JetCarrier, null problem!

 

Vet ikke med Nexus 4, men med 7 så har man worldwide warranty, så lenge det er støtte for Nexus 4 i det landet det gjelder. Min Nexus 7 måtte til statene, siden den ikke var lansert i Norge på det tidspunktet. Nå derimot, så har jeg full støtte i Norge.

Lenke til kommentar

Med ebay kan man ofte i alle fall komme seg unna mva ved innføring, men igjen så kan man risikere å få papp i posten og måtte ta en sak gjennom paypal osv.

 

Ja, sant det. Kan være muligheter for å få det mva-fritt fra ebay så lenge selgeren er snill og merker pakken etter kjøpers ønske. Men frakten er i mange tilfeller litt dyr.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg ; solgte GS3 for 3k til han jeg bor med og skal bestille Nexus 4, vet ikke fra hvor i Norge, lefdals pris er ikke såååå verst men avventer til jeg ser "bekreftet"

 

Takk til han som linket ifra androidpolice; var det som overbeviste meg - jeg vil ha android phone som ikke føles som et leketøy og som får oppdateringer på sekundet og dette håper jeg å få denne gangen.

Lenke til kommentar

Review hos Android Central her.

 

Jeg er veldig spent på den trådløse ladingskula. Selv om jeg kanskje ender opp med å kjøpe telefonen fra USA vil jeg gjerne kjøpe de i Norge slik at jeg slipper å bruke et adapter på strømkontakten. Ser på XDA at en bruker har vært i kontakt med Google og blitt fortalt at de kommer 13. november (samtidig som telefonen) og vil koste mellom 30 og 50 dollar.

 

Hadde vært kjekt og hatt en av de hjemme og en på pulten på jobb.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Ja, sant det. Kan være muligheter for å få det mva-fritt fra ebay så lenge selgeren er snill og merker pakken etter kjøpers ønske. Men frakten er i mange tilfeller litt dyr.

 

Husk på at om mobilen skulle få skader eller bli borte under transport, og du har satt prisen svært lavt så er det meget problematisk å skulle få erstattning for en mobil verdt langt mer en pakka er merket...

Lenke til kommentar

Review hos Android Central her.

 

Jeg er veldig spent på den trådløse ladingskula. Selv om jeg kanskje ender opp med å kjøpe telefonen fra USA vil jeg gjerne kjøpe de i Norge slik at jeg slipper å bruke et adapter på strømkontakten. Ser på XDA at en bruker har vært i kontakt med Google og blitt fortalt at de kommer 13. november (samtidig som telefonen) og vil koste mellom 30 og 50 dollar.

Er det ikke slik at du plugger inn en usb-kabel i klossen da? Mener å ha sett det!

Som du skrev tidligere så havner den akkurat under 3000-kronersmerket. Toll-kalkulatoren sa 2940-etellerannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...