Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Har oppdatert førstepost med litt flere bilder, eksempelbilder, videoer og anmeldelser+noen utdrag.

 

Jeg håper bare vi ser samme rimelige prisen her i Norge. Håper ikke Google subsidierer mye ved salg igjennom Play Devices, det ødelegger mye av konkurransemulighetene, og vil sannsynligvis være ulovlig i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
So I was talking to Anandtech's @nerdtalker on Twitter and asked him how hard the Nexus 4 back cover and battery were to remove. Here is his response. http://i.imgur.com/5Ynpm.png

The images he included are attached below: http://i.imgur.com/3oFPl.jpg and http://i.imgur.com/LS7Hm.jpg

So while it may not be hot swappable, it is at least something we can change ourselves at home, provided we find spare batteries from somewhere. It also means there is an inkling of hope for someone to make a 3rd Party extended battery. Similar scenario to the Nokia N8.

Google could have just let the removable battery stay and spared us all the complication.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noe problem med at man ikke kan bytte batteriet. Jeg har heller vært for den muligheten faktisk, gir litt mer spillerom flere steder under utviklingen.

 

Jeg syns også det er veldig smart at de kun har innebygget minne. Som Google sier: folk vet ikke hvor de har ting. Det andre gode argumentet er at SD-kort ofte kan gi feil som reboots eller at ting låser seg. At alt er på ett minne, og at det er raskt er bedre. Ikke alle apps samarbeider godt med ting som ligger på minnekort osv. Valget de gjorde med 8/16gb er jeg derimot uenig i, det er helt sikkert for å presse folk opp i skyen og prisene ned, men for mange burde i alle fall 32gb vært et alternativ, om ikke mer.

Lenke til kommentar

Nexus 4 gjør det overaskende dårlig i de første benchmarktestene. Den ligger godt bak Optimus G på alle tester jeg har sett, på Sunspider er den til og med dårligere en Tegra 2 baserte enheter som Galaxy Tab 10.1.

 

Er nok mulig software fortsatt er litt rusten, men den må jo være på et visst modenhetsnivå d det ikke er så mange dager til de første shippes i USA.

Lenke til kommentar

Jeg har galaxy nexus, og kommer ikke til å oppgradere. Jeg syns nexus 4 ser nydelig ut, og bra hardware. Men en ting som irriterer meg er at de fortsatt ikke har fysisk(e) knapp(er), det hadde vært nok med en liten homeknapp. Jeg syns touch greiene fungerer veldig bra på min nexus, men når de presterer å fjerne notification led og sette den helt øverst, har de fortsatt dårlig utnyttelse av skjermstørrelse, slik at telefonen er større enn nødvendig. Det er veldig fint ut på galaxy nexus når notification led er der en homeknapp vanligvis er (s3), men når den er øverst kunne de "dratt" skjermen lengre ned mot bunnen, slik at man ikke ofret så mye av skjermen til touch knappene.

 

Regner med vi med galay nexus får 4.2 snart uansett. Det eneste jeg kan si jeg savner er et bedre kamera. Synes også i starten at den var litt for tykk, siden jeg gikk ifra en s2. S2'en føles idag lettere og deiligere syns jeg, men skal ikke klage :) Hvis det skulle skje noe som gjør at jeg må bytte tlf, blir det ialleflal nexus 4

Lenke til kommentar

Nexus 4 gjør det overaskende dårlig i de første benchmarktestene. Den ligger godt bak Optimus G på alle tester jeg har sett, på Sunspider er den til og med dårligere en Tegra 2 baserte enheter som Galaxy Tab 10.1.

 

Er nok mulig software fortsatt er litt rusten, men den må jo være på et visst modenhetsnivå d det ikke er så mange dager til de første shippes i USA.

 

Det forklares vel for det meste med at det er brukt Chrome til å teste på Nexus 4 mens på Optimus G er det stock ICS browser som er lettere for telefonen å dra. Synd er det uansett, Chrome er et så sterkt merkenavn at det burde betydd mer for Google.

 

Jeg syns touch greiene fungerer veldig bra på min nexus, men når de presterer å fjerne notification led og sette den helt øverst, har de fortsatt dårlig utnyttelse av skjermstørrelse, slik at telefonen er større enn nødvendig. Det er veldig fint ut på galaxy nexus når notification led er der en homeknapp vanligvis er (s3), men når den er øverst kunne de "dratt" skjermen lengre ned mot bunnen, slik at man ikke ofret så mye av skjermen til touch knappene.

 

 

Hvor LEDen er plassert, betyr svært lite for hvor stor telefonen er eller hvor skjermen blir plassert. Å ha skjerm helt ned til bunn av telefonen gjør den vanskeligere å betjene med en hånd.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid overlevd med 16gb minne på min galaxy nexus så hvorfor skulle jeg ikkje overleve med 16 på nexus 4? Det eneste jeg må klage på er om prisen blir betydeligere dyrere i Europa enn i USA, jeg forstår jo i grunn dette da google tjener på sitt play samfunn de har i USA.

 

Om det skulle være slik at prisen er dyrere i Norge enn utlandet, er det noen billige løsninger med å bestille fra utlandet å få det tilsendt til Norge?

Lenke til kommentar

Jetcarrier sender til norge, de er ganske rimelige også. Avhengig av hvor stor boksen mobilen blir sendt i er så koster det enten 175 eller 260 kr å få den sendt til norge, pluss mva. Tollbehandling er inkludert i prisen såvidt jeg kan se.

 

Jeg sitter å vurderer å bestille fra google play i usa når den blir lagt ut til salgs der den 13 november. Siden det uansett tar litt tid er det bare å vente å se om prisen faktisk blir så høy som det virker i europa og i norden.

 

Jeg leser også at man ikke får bestilt fra google play med norskregistrert visakort, det problemet har jeg ikke tenkt ut noen løsning på enda. Selv om det sikkert lar seg gjøre.

 

Et raskt regnestykke viser at:

 

350 U.S. dollars (Utsalgspris Google play store USA) = 2 008.40085 Norwegian kroner

+

260 Nok i frakt

+

25% mva = 500kr

=

 

Det blir ca 2800kr all in all

 

 

Så spørs det om det er verdt det hvis den plutselig må repareres eller noe slikt.

Endret av Steady
Lenke til kommentar

For å bestille fra Play Store (USA), trenger man bare å legge inn kortet på en amerikansk adresse (f. eks. JetCarrier), og ha en amerikansk IP-adresse. Dette fikses enkelt med SuperfreeVPN.com . Slik bestile jeg min Nexus 7, slik som mange andre på dette forumet. Må si jeg er overrasket over den antatte prisen på Nexus 4 altså, 599 € er jo ran!

 

Ser at jeg bare var på førstesiden av tråden.. :p

Lenke til kommentar

Angående pris ved import med JetCarrier, så kan jeg relatere til at det er en suveren løsning. Akkurat nå så er de desverre rammet av Sandy, men de er på saken med å komme på nett igjen.

 

Prisen bli mest trolig slik;

Play Store: $299/349 + en stats-tax på et par dollar + noen dollar i frakt innenlands.

JetCarrier: 175,- NOK, blir nok ikke 260 som nevnt tidligere, fikk inn en Nexus 7 til prisen av 175,-.

Toll.

 

Det er riktignok ikke så vanskelig å bestille som man først tror. Her er ei liste fra Nexus 7-tråden som skal være veldig forståelig for alle:

1. Kobla meg opp til Superfreevpn.com sin VPN for aksess til det amerikanske nettet.

2. Gikk inn i walleten (wallet.google.com), og la inn et nytt kort (må være nytt, evnt. slett samme kort) med adressen til JetCarrier. Da blir kortet registrert som amerikansk.

3. La inn bestillingen, og skrev inn adressen "min" som amerikansk, JetCarrier, og bekreftet sendingen.

4. Sjekk at bestillingen er mottat, ved og sjekke om du har mottatt kvittering fra Google Play på mailen du bestilte med.

5. Book sendingen hos JetCarrier, det klarer du selv

6. Videresend mailen til JetCarrier med spesielt emne til "[email protected]", og sjekk senere den dagen eller dagen etter, så skal den være "OK".

7. Google skriver på bestillingen på Wallet, at bestillingen er mottatt. Pakken sendes da forhåpentligvis senere den dagen. Merk deg at de er 6 timer bak oss. Ordren min er blitt bekreftet og klokken er ikke seks på morningen ennå.

 

JetCarrier frakter varen fra USA til Norge med fly eller båt, og fortoller den for deg. Ved førstegangsbestilling må du betale tollen før de sender den fra tollen og hjem til deg. Etter det, så sender de den så fort den er fortollet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for informasjonen!

 

Har du eller evt noen andre erfaringer med å forholde seg til google play i usa hvis man får problemer med telefonen eller trenger å sende den til rep?

 

Tror jeg bestiller fra usa hvis den forutsette prisen i europa blir på det nivået som er blitt antydet.

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen!

 

Har du eller evt noen andre erfaringer med å forholde seg til google play i usa hvis man får problemer med telefonen eller trenger å sende den til rep?

 

Tror jeg bestiller fra usa hvis den forutsette prisen i europa blir på det nivået som er blitt antydet.

Har erfaring med det og ja :( Litt sur historie den egentlig, for jeg fikk en Nexus 7 med et ødelagt batteri.. Jeg kontaktet ASUS Norge, men ble henvist til Play Store USA, og fikk beskjed om å sende den til et verksted i USA. Kostnadene falt på meg, siden Nexus 7 ikke hadde support i Norge, tross deres Worldwide warranty (de betalte innenlands-frakt i USA, men ikke før den var I USA). Tabletten gikk da fra ferdig imortert pris på 2200-2300 NOK til 2800-2900 pga. av dyr frakt til USA, og en ny JetCarrier-frakt. Slapp unna toll, siden det var en retur vare.

Litt kjipere ble det da jeg fikk en ny Nexus 7 (man får ny ved innsending, i hvertfall den) fra den såkalte C80- batchen, der ASUS har valgt (?) å ikke skru i to skruer slik at skjermen sitter ordentlig fast. Nå som ASUS har støtte for den i Norge, håper jeg på å få svar på den mailen som jeg sendte for LEEENGE siden, om akkurat det problemet der. Sender den f*** meg ikke tilbake til statene nei!

 

Det med importering gjennom JetCarrier gikk jo knirkefritt, bare sånn btw :) Og en kul liten notis, er at om du ringer med det nummeret som du registrert på JetCarrier-kontoen din, til JetCarrier, så vet de at det er deg :p

 

Vurderer faktisk å bytte ut One X'en med en Nexus 4! Vet ikke helt ennå om jeg skal gjøre det, men det frister!

Lenke til kommentar

Nexus 4 gjør det overaskende dårlig i de første benchmarktestene. Den ligger godt bak Optimus G på alle tester jeg har sett, på Sunspider er den til og med dårligere en Tegra 2 baserte enheter som Galaxy Tab 10.1.

 

Er nok mulig software fortsatt er litt rusten, men den må jo være på et visst modenhetsnivå d det ikke er så mange dager til de første shippes i USA.

 

Det forklares vel for det meste med at det er brukt Chrome til å teste på Nexus 4 mens på Optimus G er det stock ICS browser som er lettere for telefonen å dra. Synd er det uansett, Chrome er et så sterkt merkenavn at det burde betydd mer for Google.

 

 

Det er bare at fåtall benchmarks som kjøres i browser, de fleste er frittstående apper. Chrome er som oftest noe tregere enn stock Android browser, men det kan ikke være hele forklarinegn her. Engadget får nemlig samme Sunspider score på Nexus 4 som jeg gjør på Galaxy Tab 10.1 med ICS, begge får ca 1980ms, med S3 med JB får jeg resultater på i underkant av 1200.

 

En annen sak er at AnandTech rapporterer at telefonen blir glovarm under tøff grafikktesting, de stiller faktisk spørsmålet om S4 Pro SoC'en i 28nm egener seg i det hele tatt til mobiltelefoner pga varmeutviklingen.

Endret av Scuirus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...